Xtratime Community banner

Luka Modrić - Levende Legende

111K views 1.6K replies 92 participants last post by  pivorakija  
#1 ·
Al een Kroatische grootheid aller tijden, en hij is pas onlangs 28 geworden! Zijn 72 caps voor de Vatreni en zijn gegarandeerde basisplaats bij Real Madrid zijn het bewijs van zijn onmiskenbare talent.

#2 ·
Ik wilde gewoon een officieel Luka-topic om links over hem te plaatsen, zoals deze van vandaag:

http://bleacherreport.com/articles/1946276-how-luka-modric-changed-the-juergen-klopp-paradigm

Ik kon altijd zien dat hij speciaal was en ik zei tegen mijn vader in de vriendschappelijke aanloop naar het WK 2006 dat hij op deze jongen moest letten. Uiteindelijk heb ik mijn eerste zoon naar hem vernoemd, omdat hij scoorde op de dag dat mijn vrouw ging bevallen en we hielden allebei van de naam :)

#3 ·
Ik ben het met je eens dat hij een erg goede speler is, maar hij moet constant in vorm blijven en daar schiet hij tekort. De laatste tijd is hij oké, maar laten we ons zijn talloze passes terug naar achteren voor Real en Kroatië en zelfs Tottenham herinneren. Laten we afwachten en kijken hoe hij het aan het einde van het seizoen doet? Trouwens, je persoonlijke gevoelens die je zojuist hebt beschreven, maken hem niet geweldig. Poz

#4 ·
De laatste tijd gaat het "ok"?????

Meester, heb je hem de laatste tijd bekeken?

#6 ·
Nog een jaar zoals dit en een paar goede NT-resultaten, en ik zou hem in mijn boek op de tweede plaats zetten, na Boban. Hij is echter een andere speler dan Boban, minder veelzijdig maar op zijn eigen manier een genie.

#7 ·
Modrić is niet zo consistent geweest met het land als met de club. Voor Real was hij dit seizoen geweldig. Tijdens de kwalificaties had Luka meer slechte wedstrijden dan goede wedstrijden, maar in de tweede etappe tegen IJsland was hij geweldig.

#8 ·
Ja, hij heeft ons vaker dan niet een beetje in de steek gelaten, maar een goed toernooi voor Luka en Kroatië zou hem onsterfelijke status opleveren.

God, laat het alsjeblieft Brazilië zijn!

samba!!!!! :wee:

#10 ·
Hij moet een echte trofee winnen (zonder HNL-titels) en Kroatië naar een redelijke run in een groot toernooi leiden om de beste Kroatische speler ooit te zijn, imo
:thumbsup: :thumbsup:

#11 ·
Ero, ja... de laatste tijd speelt hij goed, maar dit is nog maar een half seizoen dat hij goed speelt. Laten we hier geen overhaaste conclusies trekken. Zoals HS zegt, hij moet iets winnen. Breng zijn team naar een titel (Real of NT) en dan zouden we over een geweldige speler kunnen praten...

#12 ·
Het kan me niet schelen wat hij voor de club wint, ik wil dat hij goed is voor het NT, zodat we iets kunnen winnen of wat scalpels kunnen pakken. Noem me egoïstisch :D

#13 ·
Hij heeft dit jaar geweldig gespeeld voor de club, in de kwalificaties was hij oké voor ons. Maar naar mijn mening kan hij niet als zo goed of zelfs beter dan een Boban of Robi worden beschouwd totdat hij iets GROOTS doet, wat ze allebei deden door ons in '98 naar de 3e plaats te brengen, dat is waarschijnlijk de grootste prestatie voor Kroatië in onze sportgeschiedenis, dat team, die mannen waren geweldig!

#14 ·
Al een Kroatische grootheid aller tijden, en hij is pas 28 geworden! Zijn 72 caps voor de Vatreni en zijn gegarandeerde basisplaats bij Real Madrid zijn het bewijs van zijn onmiskenbare talent.

Image

HVALA LUKA
Je bent vergeten dat hij Özil heeft laten degraderen...

Proost

#15 ·
En deze bewering dat Modrić beter is dan Boban is onzin.

Luka staat niet in de klasse van Robi of Šuker of zelfs Boka of Boban, we waren toen zo goed, maar Luka is een legende, maar zoals de meester zei, hij moet meer presteren...

Proost

#16 ·
Misschien moet hij consistenter presteren voor het nationale team, maar hij is momenteel de beste speler van Real Madrid, natuurlijk naast Ronaldo, waarschijnlijk zelfs beter dan hij op dit moment. Ik ben het er echter wel mee eens dat hij, om tot een van onze beste middenvelders te worden gerekend, een paar trofeeën moet winnen en Kroatië verder moet brengen. En met de vorm waarin hij verkeert, is dit misschien wel het jaar.

#17 ·
Het is geen toeval dat hij dit jaar geweldig speelt, aangezien hij een geweldige coach heeft die zijn team leidt...Ancelotti! Mourinho is een destructieve, defensief ingestelde coach, en die stijl beviel Modric niet. Nu hij een echte aanvallend ingestelde coach heeft, spelen zowel hij als Real enorm. Voor Kroatië hebben we gemiddelde en ondermaatse coaches gehad die de zaken leidden sinds Ciro vertrok. Bilic was oké, en uiteraard speelde Luka zijn beste wedstrijden in de eerste kwalificatiewedstrijden onder hem en in die Euro. Ik denk dat Kovac het beste uit Modric zal halen dat we ooit in het heilige geblokte shirt hebben gezien:musik:

#20 ·
Subasic is in sublieme vorm, maar er is maar één Stipe :proud:

#24 ·
Walgelijk hoe Stipe voor Subasic staat in onze nationale ploeg....
Ik ben het er niet mee eens, Stipe is meer dan solide geweest. Waarom zou Kovač hem in godsnaam laten vallen?

#22 ·
Iedereen die denkt dat Luka niet in dezelfde klasse speelt als Boban, Prosinečki etc. overschat simpelweg de oudere generatie... Ik denk dat Gasparov zei dat Boban en Robi ons naar de derde plaats hebben gebracht... maar Robi werd gedropt en bracht het belangrijkste deel van het toernooi op de bank door... denk je dat Luka geen plek zou hebben gehad in die Franse '98 basisopstelling?

Trofies zijn niet de beste indicator van waarde... natuurlijk is het een erkenning om bij een club te zitten die grote trofeeën wint, want clubs als die zullen je niet aantrekken en houden als je niet op een elite niveau presteert... maar in theorie had Luka vorig seizoen, toen zijn vorm minder was, meerdere trofeeën kunnen winnen en niets kunnen winnen bij Spurs na jaren van uitstekende vorm, of hij zou dit seizoen zelfs met niets kunnen eindigen als hij zich eindelijk heeft gevestigd. En dan is er nog de vraag hoeveel eer een speler verdient voor het winnen van een trofee door zijn club?

Ik bekijk het graag op deze manier: na Boban is er geen enkele andere voormalige of huidige Kroatische middenvelder van het nationale team die ik liever in mijn XI zou hebben dan Luka Modrić.

#26 ·
Iedereen die denkt dat Luka niet in dezelfde klasse zit als Boban, Prosinečki etc. overschat simpelweg de oudere generatie... Ik denk dat Gasparov zei dat Boban en Robi ons naar de derde plaats brachten... maar Robi werd gedropt en bracht het belangrijkste deel van het toernooi op de bank door... denk je dat Luka geen plek zou hebben gehad in die Franse '98 basisopstelling?Trofeeën zijn niet de beste indicator van waarde... natuurlijk is het op zich al een erkenning om bij een club te zitten die grote trofeeën wint, want clubs als die zullen je niet aantrekken en houden als je niet op topniveau presteert... maar in theorie had Luka vorig seizoen meerdere trofeeën kunnen winnen toen zijn vorm minder was en niets gewonnen bij Spurs na jaren van uitstekende vorm, of hij zou dit seizoen zelfs met lege handen kunnen eindigen wanneer hij zich eindelijk heeft gevestigd. En dan is er nog de vraag hoeveel eer een speler verdient voor het winnen van een trofee door zijn club?Ik kijk er graag op deze manier naar: na Boban is er geen andere voormalige of huidige Kroatische middenvelder van het nationale team die ik liever in mijn XI zou hebben dan Luka Modrić.
Sorry, je hebt het mis.Er is meer aan Prosinecki, bijvoorbeeld, dan Frankrijk 98.Luka is een geweldige speler, maar zijn vorm is lang niet zo goed als wat Boban en Suker en co. meer dan een decennium lieten zien. Laten we Luka een volledige carrière laten spelen voordat we hem naast de Golden Bhoys zetten.Luka is beschuldigd van het bellen voor het nationale team en elke objectieve analyse van de Repka-prestaties zou zeggen dat het af en toe waar is.Proost

#28 ·
Ik zeg dat hij ervan beschuldigd is een clubspeler te zijn...

Een thread gepost uit emotie over een geweldige huidige vorm. Geweldig, niets mis mee, maar het gelijkstellen aan legendes die meer hebben bereikt, wacht even.

Laten we hem zijn carrière laten afmaken en dan een goede analyse geven, laten we niet overhaast zijn, vooral niet als we zulke geweldige spelers uit het verleden noemen.

Proost

#34 ·
Een draad gepost uit emotie over een geweldige huidige vorm. Geweldig, niets mis mee, maar om het gelijk te stellen aan legendes die meer hebben bereikt, wacht even.
Ik heb de draad niet aangemaakt vanwege zijn recente vorm, ik ben al bijna 10 jaar een enorme fan van hem en hij verdient zeker zijn eigen draad hier op XtraTime voor links en gezwets over hem. Daarom heb ik het aangemaakt, niets te maken hebbend met zijn recente vorm

#29 ·
Modric is een speciaal soort middenvelder. Boban had andere geweldige eigenschappen, maar hij had nooit de middenvelder kunnen zijn die Modric is.

Als Modric een acteur was, zou hij nooit een Oscar winnen voor beste acteur, maar op basis van huidige prestaties zou hij een gegarandeerde kanshebber zijn voor beste mannelijke bijrol.

#30 ·
Modrić is een van de beste middenvelders in het huidige spel, en hij is een vaste basisspeler geweest voor elke club waarvoor hij tot nu toe in zijn carrière heeft gespeeld, inclusief RM.

Boban was en is een Kroatische voetballegende, een echte gentleman, en hoewel ik de twee niet graag vergelijk omdat ze een ander type middenvelder zijn, beoordeel ik Luka Modrić hoger qua veelzijdigheid.

Dat gezegd hebbende, beoordeel ik Boban hoger qua leiderschap en prestaties in het nationale team.

Luka heeft nog een paar jaar te gaan, maar hij is absoluut een van de besten op zijn positie in de wereld, en een speler die ik in elk Kroatisch team zou hebben dat ik kan opstellen!