Ik denk dat ik de thread ook moet starten?

Veron meer in Rome dan in Manchester Gepost op 3 april 2002 - 15:38 door Mattias
De toekomst van Veron bij Manchester United zal opnieuw in twijfel worden getrokken nadat de Argentijnse middenvelder dinsdag werd gezien op het trainingsveld van Lazio Formello. Terwijl zijn teamgenoten een magnifieke prestatie leverden in Spanje om Deportivo La Coruna met 2-0 te verslaan, reisde Uniteds recordaankoop naar Rome, vermoedelijk met als belangrijkste doel een behandeling te ondergaan voor een achillespeesprobleem. Hoewel hij vorige week speelde en scoorde voor Argentinië in hun gelijkspel tegen Kameroen, is Veron niet meer in actie gekomen voor de kampioenen van de Premiership sinds hij werd gewisseld nadat zijn fout Middlesbrough een overwinning bezorgde die Sir Alex Fergusons team een andere titel zou kunnen kosten.
Geruchten in Engeland suggereerden dat de Zuid-Amerikaan was gespot op een luchthaven die in een trein naar Rome stapte, en Italiaanse bronnen hebben deze informatie bevestigd. De 26-jarige arriveerde in Formello met goede vriend Hernan Crespo, die zelf een doelwit zou zijn voor United, en sprak naar verluidt met Massimo Cragnotti.
De officiële lezing is dat Veron een behandeling kreeg van Lazio-artsen, die in het verleden voor hem hebben gezorgd, en is misschien haalbaar, maar er lijkt geen reden te zijn om de uitgebreide medische aandacht in Old Trafford te negeren. Argentijnse bronnen beweren dat Veron toestemming heeft van Ferguson om contact te leggen met Lazio-fysiotherapeut Andrea Campi en vier of vijf dagen onder zijn toezicht in de Italiaanse hoofdstad te blijven.
Maar nu Crespo toegeeft dat hij in het Stadio Olimpico wil blijven, zullen de constante speculaties over een zomerse terugkeer van zijn vriend onverminderd doorgaan. "Ik blijf bij Lazio", bevestigde Crespo. "Ik wil het WK winnen met Argentinië en dan zal ik weer in dit shirt spelen. "Ik ben heel goed in Rome en ben niet van plan te verhuizen. "Cragnotti zal een geweldige Lazio-ploeg bouwen."
Omdat afzonderlijke geruchten beweren dat Veron het onderwerp was van een furieuze uitbarsting van Red Devils-aanvoerder Roy Keane, na zijn fout tegen Middlesbrough, blijft de toekomst van Uniteds grootste aankoop gehuld in twijfel. De Old Trafford-getrouwen zouden er over het algemeen de voorkeur aan geven dat de uitzonderlijk getalenteerde middenvelder nog een jaar de tijd krijgt om zich aan te passen aan het Engelse spel en zijn onbetwiste klasse te tonen.
De regelmatige terugkeer naar Rome helpen de speler echter niet om echt in de harten van de United-supporters te komen, en ook zijn recente vorm heeft zijn zaak niet geholpen na een geweldige start van zijn carrière bij de Red Devils. Met Roy Keane en David Beckham die geblesseerd zijn na het succes in Riazor op dinsdag, heeft Ferguson Veron nodig, klaar, gefocust en toegewijd aan de zaak om het team te helpen succes te behalen op twee fronten.
planetfootball