Xtratime Community banner

1 - 14 of 14 Posts

·
Fuoriclasse
13,912 Posts
Discussion Starter #1
> calciomercato.com
Zidane rivela: "Alla Juve prendevo creatina, al Real solo vitamine"

Il giocatore del Real Madrid, Zinedine Zidane, oggi in un'intervista al quotidiano francese 'Le Monde' ha raccontato che da quando e' passato dalla Juve al Real non prende piu' la creatina.
"Alla Juventus prendevo la creatina. Non e' proibito. La creatina non e' un prodotto dopante. Al Real non ne prendo piu', prendo solo vitamine" ha dichiarato il nazionale francese che aggiunge "E poi ho imparato a occuparmi di me da solo. Prendo delle vitamine, ogni tanto faccio delle cure. Sto attento al mio stile di vita: esco poco, vado a dormire presto, sorveglio la mia alimentazione, non vivo alla spagnola".
:eek: :eek: :eek:

·
Registered
557 Posts
I didn't get the whole text, unfortunately.

I take it using creatine among top athletes isn't that spectacular nowadays. I think it's quite common, and the investigation after the accusations by Zeman made clear that creatine was used at Juve. Nothing new or illegal about that. If someone can translate the article I would be thankful.

Ask the athletes at the upcoming winter olympics how they reach peakform (especially NHL players) and you will get some interesting answers I'm sure.

·
Fuoriclasse
13,912 Posts
Discussion Starter #4
Sure Sardonic.

It says that yesterday Zidane has revealed French paper "Le Monde" that when he was playing for Juve he took creatine and since his move too Real he doesn't anymore.
"A la Juve I was taking creatine. It wasn't forbidden. Creatine is not a doping substance. Now (in Madrid) I don't take it anymore, only vitamines" declared the French International who adds: "I've learned how to take care of me on my own."

And then he explains his lifestyle...Stuff like: I'm taking vitamines
and I'm having a lot of cures, I'm careful for my lifestyle - I don't party much, I go to sleep early, I watch out for my feeding, I don't live the Spanish way...

PS - Romano: it's Charlize Theron ! ;)

·
Fuoriclasse
13,912 Posts
Discussion Starter #6
Mr Sardonic said:
I didn't get the whole text, unfortunately.

I take it using creatine among top athletes isn't that spectacular nowadays. I think it's quite common, and the investigation after the accusations by Zeman made clear that creatine was used at Juve. Nothing new or illegal about that. If someone can translate the article I would be thankful.

Ask the athletes at the upcoming winter olympics how they reach peakform (especially NHL players) and you will get some interesting answers I'm sure.
Very true.
Creatine is very popular among top athletes i.e. in the world of tennis and halterophily !
Creatine #1 purpose is to devellop the muscular mass...
It's not a forbidden substance on a legal point of view but on a moral point of view it is very criticized...
About the Zeman case, as far as I remember he was accusing Juve of using ironed doping substances, creatine was not the deal...

·
Fuoriclasse
13,912 Posts
Discussion Starter #7
Mr Sardonic said:
Thanks stephañho. Kind of you to tanslate.

Quite unspectacular content IMHO.
You're welcome buddy ! ;)

Oh and I agree with you ! This article is as intersting as a fly that flies !... :D

Thanks ZZ !!!!

·
Registered
557 Posts
stephañho said:

About the Zeman case, as far as I remember he was accusing Juve of using ironed doping substances, creatine was not the deal...
I agree. What I meant is that the investigation found out that creatine was used, but nothing illegal.

·
Registered
122 Posts
Now we know why Davids tested positive for Nandrolone.

Juve = Drug junkies :rolleyes:

·
Fuoriclasse
13,912 Posts
Discussion Starter #10
Meazza02,
the last thing we want & we need here is your crappy posts !

Nixt time I'll edit it ! And if you keep on writing stuff like that I'm sure our Community Managers will take care of you since you're one professional at crappy posts and bothering people !

Thanks.

·
Fuoriclasse
13,912 Posts
Discussion Starter #11
> lemonde.fr
Zinedine Zidane veut vivre le sommet de sa carrière à Madrid

Tandis que le Real Madrid s'apprête a fêter son centenaire, l'équipe espagnole, conduite par le meneur de jeu de l'équipe de France, Zinedine Zidane, reste en course dans son championnat et sa coupe nationale et, surtout, en Ligue des champions. Avec l'arrivée du stratège de la Juventus Turin, débauché à l'été 2001 à la faveur du plus gros transfert de l'histoire du football (plus de 75 millions d'euros), le Real Madrid a justifié son rang de plus prestigieux club européen.
Vous traversez une période euphorique, sur le plan du jeu ?

J'ai eu un début un peu difficile, en même temps que le Real Madrid. On a perdu deux ou trois rencontres de suite.
Mais, maintenant, tout va bien, et pour moi, et pour le Real. Je dirais même que je traverse une grosse période.

La pression qui vous entoure, ce n'est pas insupportable ?

Quand je suis arrivé, l'été dernier, c'était vraiment la folie. En mettant les pieds à Madrid, je me suis dit : "Où est-ce que je suis tombé ?" Depuis quelque temps, cela s'est calmé. Mon coéquipier Luis Figo a vécu la même chose que moi, à ses débuts ici. Et puis tout cela se tasse un peu. Le club m'a beaucoup protégé.

Trop de stars dans un même club, cela débouche forcément sur des rivalités...

Il n'y a aucune sorte de rivalité entre nous. Chacun est simplement conscient de ses capacités. Que ce soit Raul, Figo ou moi-même, nous sommes très complémentaires. Et puis il ne faut pas dissocier tout le reste de l'équipe.

Le Real, c'est vraiment la meilleure équipe que vous ayez connue ?

J'ai l'habitude de dire la vérité. Je ne me suis jamais caché. Alors, oui, c'est la meilleure équipe où j'aie jamais joué. Et cela ne veut pas dire que j'ai oublié la Juventus. J'ai toujours dans un coin de ma tête les deux premières années, où l'on a tout gagné.

Le jeu espagnol vous convient mieux ?

J'ai une liberté totale sur le terrain. C'est un football ouvert qui se joue ici. En Italie, le jeu était fermé, il fallait défendre, penser à ne pas prendre de but. En Espagne, le football est tourné vers l'attaque. Il n'est pas rare de voir des matches qui se terminent avec trois ou quatre buts, au lieu d'un seul, comme en Italie. Le foot le plus difficile, c'est l'Italie. Mais le plus beau, c'est l'Espagne.

L'entraînement semble plus léger, au Real...

C'est à la Juventus que j'ai franchi un palier supplémentaire. Ici, ils ont une autre façon de voir le foot. Mais, quand j'en ressens le besoin, je travaille individuellement après l'entraînement.

A la Juventus, vous preniez de la créatine. Ce n'est plus le cas ?

Je prenais de la créatine à la Juventus. Mais ce n'est pas interdit. La créatine n'est pas un produit dopant. Au Real, on ne prend rien, juste des vitamines. Et puis j'ai appris à m'occuper de moi tout seul. Je prends des vitamines B12, C, ce genre de choses. Je fais des cures de temps à autre. Je fais attention à mon hygiène de vie : je ne sors pas, je me couche tôt, je fais la sieste, je surveille mon alimentation. Je ne vis pas à "l'espagnole".

Avec l'accumulation des matches, vous ne craignez pas d'arriver fatigué à la Coupe du monde ?

Non, j'ai l'habitude. En 1998, je n'avais eu que quatre jours pour récupérer. Pareil en 2000, pour le championnat d'Europe des nations. Et, à chaque fois, ça s'était plutôt bien passé, non ?

La formule actuelle de la Ligue des champions vous oblige quand même à disputer beaucoup de matches...

C'est vrai, il y a trop de matches : presque la moitié d'un championnat ! Avec les matches de Liga, la Coupe du roi, ça fait 65 ou 70 matches par saison. Moins de rencontres en Ligue des champions, cela apporterait également plus de spectacle. Jouer tous les trois jours, pendant huit mois, c'est très difficile. Mais bon, il faut s'adapter au calendrier.

L'équipe de France a perdu trois matches en 2001. C'est grave ?

Non. Quand on peut gagner, c'est toujours mieux. Mais je préfère que cela ait lieu avant le Mondial. On arrivera en Corée et au Japon avec une équipe aussi forte qu'à l'Euro 2000. Je n'ai aucun souci à ce sujet.

On parle de l'arrivée de Patrick Vieira à Madrid...

A ma connaissance, il n'a rien signé. Bien sûr que j'aimerais jouer en club avec Vieira. C'est un joueur qui peut trouver sa place dans n'importe quelle équipe. Qui n'aimerait pas jouer avec lui ?

Vous avez cédé vos droits d'image au Real ?

Oui, c'est le Real qui dispose de mon image. Mais bon, cela fait des mois que je suis ici, et le club n'en a pas abusé. Il ne faut pas exagérer avec ça. Je suis très sollicité, mais, maintenant, je sais dire non.

Le Real, c'est votre dernier club ?

L'avenir le dira. Mais il me reste trois ou quatre années à jouer. Et j'ai signé ici pour quatre ans. Alors, oui, j'espère que le Real Madrid sera mon dernier club.
Ok I translated this article for the vast majority here who don't understand French... :)

Zinedine Zidane wants to live the climax of his career in Madrid

While Real Madrid are getting ready to celebrate their centenary, the Spanish team, led by French NT playmaker, Zinedine Zidane, is still in title race in the national championship and the cup aswell but, above all, in the Champion's League. With the arrival of former Juventus maestro, signed in the summer 2001 in what is football history's biggest transfer ever (more than 75m Euro) Real Madrid have confirmed their status of Europe's most prestigious club.

You're in some kinda euphoric moment, playing wise ?
I had a difficult start, in the same manier as Real Madrid. We've lost two or three games in a row. But now, everything's fine for me and for Real aswell. I shall even say I'm in a good period.

The pressure that surrounds you, isn't it unsupportable ?
When I arrived here last summer it was crazy. By putting the foot to the floor in Madrid, I asked myself: "Where have I land ?" For some time now it calmed down a bit. My teamate Luis Figo has had to go through the same thing as me when he made his debuts here. But then all that decrease. The club protected me a lot.

Too many stars in the same club,all that leads uneluctably to rivalties...
There is no such thing between us. It's just that everyone is conscious of his capacities. Either Raul, Figo or myself we are all very complementary. And we cant dissociate all the rest from the team.

Is Real really the best team you ever played for ?
I'm used to telling the truth. I never ever hided. So yes it's the best team I ever played for. And that doesn't mean I've forgotten about Juventus. There's always those two first years (during which we've win it all) in a corner of my mind.

Does Spanish game suits you better ?
I have a total freedom on the pitch. We play an open football here. In Italy, the game was closed, we had to defend and care not to conceed a goal. In Spain football is attacking-oriented. Not rare to see matchs that end with three or four goals instead of only one, like in Italy. But the best thing is Spain.

Training seems lighter at Real...
It's with Juventus that I crossed another level. They have another conception of football here. But when I feel like needing it, I train individually after the regular training session.

When you were playing for Juventus, you were taking creatine right ? Is it still the case ?
Yes I was taking creatine in Turin. But it's not forbidden. Creatine is not a doping product. Here, in Madrid, we don't take anything except vitamins. And I also learned how to take care of myself on my own. I take B12 & C vitamins...that kind of stuff. I'm having cures once in a while. I take care of my life quality: I don't go out, I go to bed early, I'm taking naps, I watch out for my feeding. I don't live the Spanish way.

With the accumulation of the matchs you're not afraid of being tired for the World Cup ?
No, I'm used to it. In 98 I had 4 days resting. Same thing in 2000 for the EURO. And everytime it went quite right, right?

But still the actual Champion's League formula compels you to dispute a lot of matchs...
That's right there are too many matchs: nearly half a championship ! Combined with La Liga and La Copa Del Rey, it makes 65-70 matchs per saeson. Less CL matchs would also bring more spectacle. Playing every three days during eight months it's very difficult. But hey we have to adapt to the calendar.

French NT lost three times in 2001. Is it serious ?
No. Winning is always better. But I'd rather it happens now instead of during the WC. We'll arrive in Korea/Japan with a squad as strong as back in 2000. I have no worries about that.

People talk about Viera in Madrid...
As far as I know, he did not sign anything. Off course I'd love to play with Viera in the same club. It's the kind of player who can find a place in any team. Who wouldn't like to play with him ?

Did you lease your image rights to Real ?
Yes, I did. Real have my image at disposal. But I've been here for months now and the club didn't abuse of it.

Will Real be your last club ?
Only time will tell. But I have 3-4 good years left to play. And I signed here a 4 year contract. So yes, I hope Real will be my last club.

:)

·
Fuoriclasse
13,912 Posts
Discussion Starter #12
Moggi's reaction...

> calciomercato.com
Moggi rivela: "Zidane si e' accordato col Real senza avvisare la Juventus"

Su Zidane Luciano Moggi, direttore generale della Juventus, intervenuto al "Processo di Biscardi", spiega: "Credo poco alle dichiarazioni che attribuiscono a Zidane. Perche' lui e' una persona equilibrata. Alla Juve si e' sempre trovato bene, forse un po' meno con me alla fine, perche' ha fatto parlare il suo procuratore col Real Madrid senza avvisarci".
This means that according to Moggi Zidane reached an agreement with Real without even consulting Juventus ! He also added that he doesn't believe much in those declarations that have been attributed to ZZ. Moggi says ZZ is a balanced person who always fell comfortable with Juve, maybe less comfortable at the ned but it's all due to his negaociations with Real without even informing the Juve board. :cool:

·
Registered
859 Posts
guys, let's all now forget about Zidane....he wanted to quit Juve, we sold him and we got a lot of money...now we have new players and a future different from Zidane....i really love him as a football player and i wish he could have stayed with us for the rest of his career...but now he is gone and that's it.

·
Fuoriclasse
13,912 Posts
Discussion Starter #14
Doping...

> soccerway.com
Club doctors believe doping is on the wane

FLORENCE, Italy, Jan 21 (AFP) - Club doctors with Italian football clubs believe doping is on the wane.

That was the conclusion Monday of a meeting of the Association of Football Doctors (Lamica) which met to discuss the problem of doping in the country's most popular sport.

Association president Enrico Castellacci made much of the fact that only Brescia's Spanish midfielder Josep Guardiola and Lazio's Dutch defender Jaap Stam have failed tests this season.

"Things have changed," said Castellacci. "We are more than halfway through the season and there are only Guardiola
and Stam, two foreigners who may well have been 'infected' in their home countries.

"If things are better now it is because players are paying more attention."

Castellazzi also expressed his hope that the forthcoming trial of Juventus club doctor Riccardo Agricola would not be used to demonise the profession.

"We do not want the trial of Juventus doctor Riccardo Agricola to be transformed into a moral trial of football doctors," said Castellacci. "We will not tolerate judges interfering with our work."

Agricola and Juve's managing director Antonio Giraudo go on trial at the end of the month for alleged offences under Italy's anti-doping 'sporting fraud' laws.

1 - 14 of 14 Posts