Xtratime Community banner

1 - 20 of 33 Posts

·
Registered
36 Posts
Discussion Starter #1
Hi, does anyone of you know where the former Chelsea Player Winston Bogarde plays now? THX 4 answer.

·
Registered
10,421 Posts
He plays nowhere. He is training with the Ajax youth squad just to keep in shape.

·
Registered
23,835 Posts
I thought he had decided to retire now for real cause it was at least the answer in puzzle in the Volkskrant and from his participation with Jong Ajax I didn't hear anything anymore.

·
Registered
36 Posts
Discussion Starter #4
chivu said:
I thought he had decided to retire now for real cause it was at least the answer in puzzle in the Volkskrant and from his participation with Jong Ajax I didn't hear anything anymore.
THX, and what was the question in this puzzle?

·
Registered
59,141 Posts
I had a look on the disgrace's site on icons.com :D and in his latest diary entry from the 14th of January he said he was on holiday in Surinam right now and that he would return to Europe soon. He also said that he hadn't yet got a suitable offer from a club but that heactually now wanted to continue playing football after only a few months ago suggested hanging up his boots

Anyways we all know what you mean Winston with your suitable offer. Why haven'tyou phoned the Qatari FA then? :eek:

·
Registered
10,421 Posts
BigRon said:
I still don't understand the guy. I always thought that he had so much pride. But it seems that pride means $$$ in his dictionary. Unbelievable, because despite everything he undoubtedly had talent.
Well, even though he is a money man, I respect him for openly admitting to be at Chelsea for the money. He couldn't care less about the fact that he didn't play, but he did have one of the highest wages in the EPL. And he admitted that he cared about the money. In contrary of many other football players who are also in the game for the money, but act sneaky.

·
Registered
36 Posts
Discussion Starter #12
chivu said:
When did you read that, was it before January or after that?

·
Registered
936 Posts
Prince-O said:
Well, even though he is a money man, I respect him for openly admitting to be at Chelsea for the money.
I have no problem with him cashing a lot. He had a legal contract so he deserved the money. But I think he could easily have found a club where he could also earn a lot and play. Probably less than in London, but I reckon he'd feel better. On the other hand I don't understand why he didn't get more minutes at Chelsea, because he was good enough. Why didn't they let him play and really earn his money?

·
Registered
36 Posts
Discussion Starter #15
@chivu
When did you see this puzzle from de Volkskrant about? Was it in the year 2004 yet or was it newer?

·
Registered
59,141 Posts
hey Freddy, if you're still around, Bogarde said on his own website that he'll be doing everything in his power to get a contract in the summer as a player or even as a trainer :D he'll even be hiring a personal fitness trainer to get him into top shape. Sounds like Gazza doesn't it :groan:

·
Registered
59,141 Posts
Winston Bogarde heeft genoeg van voetbal

8/11/2005 9 :49

'Het zal niet het meest verrassende nieuws zijn, maar ik kan officieel aankondigen dat ik ben gestopt met voetbal.' Na vruchteloos te hebben gezocht naar een nieuwe werkgever, is het voor Winston Bogarde genoeg geweest.
Bogarde was al bijna anderhalf jaar op zoek naar een nieuwe club, sinds zijn contract bij Chelsea in de zomer van 2004 ten einde was gekomen. 'Ik heb een hoop aanbiedingen ontvangen, maar jammer genoeg zat er geen enkele bij waar ik naar op zoek was. Dus na lang beraad heb ik besloten om mijn schoenen aan de wilgen te hangen', vertelt hij op zijn eigen website.

De 35-jarige Rotterdammer speelde in zijn loopbaan voor SVV, Excelsior, Sparta, Ajax, AC Milan, Barcelona en Chelsea. Hij begon zijn loopbaan als linksbuiten, maar werd door Louis van Gaal omgeschoold tot verdediger. Op die positie bereikte hij zelfs het Nederlands elftal, waarvoor hij twintig keer in actie kwam. Met Ajax won hij in 1995 de Champions League.

Zijn laatste officiële wedstrijd stamt uit 2000. Op 26 december raakte hij geblesseerd aan zijn knie in het uitduel met Ipswich Town. Deze kwetsuur leidde eigenlijk het einde van zijn loopbaan in. Hij moest lange tijd revalideren en kwam na zijn herstel nimmer meer voor in de plannen van de toenmalige coach Claudio Ranieri.

Chelsea was nog wel bereid Bogarde te verkopen, maar de voormalig international weigerde aan een transfer mee te werken, omdat hij niet van plan was iets van zijn salaris in te leveren. Dus zat hij zijn contract uit tot medio 2004.

'De vraag die mij het meest gesteld is sinds ik ben gestopt, is of ik het voetbal mis. Het eerlijke antwoord daarop is een heel duidelijke nee. Het voetbal is gedurende mijn loopbaan goed voor me geweest, met uitzondering van mijn periode bij Chelsea. Maar ik heb nu geen enkele interesse meer. Ik mis het voetballen totaal niet.'

Bogarde heeft twee nieuwe doelen in zijn leven. Hij is bezig aan een project om het voetbal in Suriname te helpen ontwikkelen en is directeur van een bedrijf dat de promotie en organisatie van optredens van muzikanten verzorgt.

He will be missed :depress: :D
Well no surprise really. Good to see Bogarde willing to invest in the community though :proud: :thumbsup:

·
XT Post Number King
111,120 Posts
Updated: Nov. 8, 2005
Former Chelsea defender Bogarde retires from game

AMSTERDAM, Nov 8 (Reuters) - Former Dutch international defender Winston Bogarde has announced his retirement nearly five years after his last official game for Chelsea.

'It is not the most surprising news, but now I can say I retired,' said the 35-year-old, who joined Chelsea in 2000 and was paid £40,000-a-week for four years despite playing only 12 times for the Premier League club.

'I received several offers, but nothing I was looking for so I decided to quit,' he told his personal website.

'I won't miss football. The game has been good to me during my career, with the exception of my period with Chelsea, but now I'm not interested any more.'

Bogarde started his professional career in Rotterdam and signed for Ajax Amsterdam in 1994, winning the Champions League with them a year later.

After spells at AC Milan and Barcelona the former Dutch international moved to Chelsea but sustained a knee injury in December, 2000.

soccernet

·
Registered
22,800 Posts
I still don't understand him. If i could be a pro i'd play untill i had no more legs left and i wouldn't care where that would be. But i guess it's another pride thing :lala:

1 - 20 of 33 Posts