Xtratime Community banner

1 - 1 of 1 Posts

·
Registered
5,041 Posts
Discussion Starter #1
Van Basten geblesseerd tijdens benefiet

--------------------------------------------------------------------------------
8-5-2002
RKC Waalwijk won dinsdagavond de benefietwedstrijd tegen het Nederlands Elftal van 1988. De opbrengst van 88.650 euro is bestemd voor SOS Kinderdorpen. Het duel was georganiseerd door doelman Hans van Breukelen. De ploeg van Martin Jol won het treffen met 5-3. Hendrie Kruzen (2) en John Bosman scoorden namens de internationals.

Bij Oranje speelden alle internationals van het Gouden Oranje, zoals Ruud Gullit, Frank Rijkaard, Ronald Koeman en Marco van Basten. De enigen die ontbraken waren Arnold Mühren, Gerald Vanenburg en Jan Wouters. Het optreden van Marco van Basten eindigde al na vier minuten. Hij verdraaide zijn knie en moest per brancard van het veld.

'Ik wilde draaien en toen bleef mijn standbeen staan. Het leek erop dat mijn knie even uit de kom schoot, net als bij je schouder wel eens gebeurt. Jammer, want ik had er zin om weer even lekker te voetballen. Maar helaas, het mocht vandaag niet zo zijn', vertelde Van Basten op Radio 1.

Voetbal International Online

During a beneficial game between Oranje '88 and RKC Waalwijk Marco van Basten injured his knee only 4 minutes after the kick-off. Even after his retirement he gets injured :( Poor Marco....

1 - 1 of 1 Posts