Xtratime Community banner

1 - 20 of 21 Posts

·
Registered
12,570 Posts
Thiago Neves is famous. He used to play for Fluminense and was playing AM left and center and in the Brasilerao I recall him doing well... and then he went to Hamburg, sucked it seemed... back to Fluminense and now he plays in a Saudi team.

·
Cachorro
18,741 Posts
Thiago Neves is a very good attacking midfielder who has made several questionable professional choices so far... but he's also just 24 years old. He has an interesting combination of strenght, skill and vision, and a good shot at goal.

[tub]Zzb8b4RCjz0[/tub]

Thiago started at Parana Clube in 2005 and Fluminense signed him under controversial circumstances (contracts were signed with both Palmeiras and Fluminense :mute:!) in 2007, winning the Brasilian Cup of that year and having a good campaign at the Brasilian League (when Flu ended in 4th place and Thiago Neves won the league's golden ball).

In the Libertadores 2008, Thiago was the main driving force pushing Fluminense to the finals, and on the final matchday Thiago scored Fluminense's three goals - but couldn't stop LDU from beating them on penalties. Also in 2008 he was called for the NT for the first time by Dunga and played the Olympic games, being one of the team's best players until the semifinal against Argentina, when he was sent off after tackling Mascherano (and we lost). At this point german club Hamburger signed him for € 6.5 millions, but Thiago did the dumbest thing he could've done - after a mere handful of games he got upset at sitting at the bench and begun whining and griping and moaning so loudly that six months after signing him Hamburger accepted a € 7 millions bid from Al-Hilal and got rid of him at the end of 2008.

Then, under Thiago's request, his agent convinced Al-Hilal to loan Fluminense for a 5-month loaner to play the 2009 Rio state championship, the Brasilian Cup and the beginning of the national league until the saudi league began :googly: - and at the end of that loan the git started whining again about how much he wanted to stay at Flu (!?!). But he left for Al-Hilal despite his protests.

[tub]Pq_YPUr3H9E[/tub]

He's a really talented player with loads of potential, but a bit of a primadonna. If he doesn't waste too much time on Al-Hilal he may yet do great things (his paycheck there is probably awesome, the visibility not so much).

[tub]LJxV63xt8IM[/tub]

·
Registered
564 Posts
he played in Olympic games 2008 and he performed well while he was with FLuminense and then he moved to Hamburg although he was close to Atletico Madrid he was not given the opportunity in Hamburg now he is with a Saudi team!! i think he is much better than this

·
Bernard > Messi
2,687 Posts
Thiago Neves in one word: Chinelinho.

You only need to know that.

·
Registered
2,754 Posts
Thiago Neves faz três gols e mantém Al-Hilal na liderança na Arábia Saudita
============================
Ex-jogador do Fluminense se casa neste sábado no Copacabana Palace

GLOBOESPORTE.COM Riad
-------------------------------

Thiago Neves comemora um de seus gols

Thiago Neves teve grande atuação, marcou três gols e pôs o Al-Hilal, que goleou o Al-Ittihad por 5 a 0 na quinta-feira, na liderança da Liga da Arábia Saudita. O ex-jogador do Fluminense, que vai se casar neste sábado no hotel Copacabana Palace com a carioca Marcella di Biase, fez sete gols nos últimos seis jogos da equipe na competição.

Não marcava três gols na mesma partida desde a final da Copa Libertadores, mas hoje nossa equipe teve uma grande atuação e tive a felicidade de repetir este feito. Estou feliz e, mesmo atuando no meio-de-campo, já estou na briga pela artilharia do campeonato. Fazer gols não é minha principal função, mas sempre gostei de deixar minha marca nos jogos”, disse Thiago Neves, de acordo com sua assessoria de imprensa.

Após a partida, o jogador foi presenteado com um relógio pela atuação num dos principais clássicos do país. Mesmo feliz com a ótima fase na Arábia Saudita, Thiago Neves não se esqueceu do Fluminense.
- Estou vivendo uma fase de artilheiro e isso é muito bom. Minha função é colocar os atacantes na cara do gol, mas preciso aproveitar esse bom momento. A equipe está indo muito bem no campeonato e estou feliz também pela brilhante reação do Fluminense no Campeonato Brasileiro. Os jogadores tiveram muita garra e determinação para tirar o time de uma situação complicadíssima. Estão todos de parabéns - encerrou o apoiador.

Com a vitória, o Al-Hilal abriu três pontos de vantagem sobre o vice-líder Al-Shabab na liderança da competição, agora com 29 pontos. Os outros dois gols do Al-Hilal foram marcados pelo sueco Christian Wilhelmsson. O próximo desafio do Al-Hilal na Liga Nacional será na próxima terça-feira, contra o Al-Qadasiya, em casa.

·
Cachorro
18,741 Posts
Seems like I jinxed him:D He scored a hatrick in last night's game again Ittihad which ended 5-0 for Hilal!
It was more like a reverse-jinx, even more impressive! Be careful how you use your powers in the future - if you want Argentina to do well next year, remember to spend the next 6 months saying that they suck. :D ;)

·
Registered
2,754 Posts
Thiago Neves faz golaço e é eleito melhor jogador de dezembro pela imprensa árabe

Here is thelink to the video of the goal (Globo videos)

http://video.globo.com/Videos/Player/Esportes/0,,GIM1187377-7824-THIAGO+NEVES+FAZ+GOLACO+DE+FORA+DA+AREA+PELO+ALHILAL,00.html

Ex-jogador do Fluminense marca em vitória do Al-Hilal por 3 a 1 no campeonato nacional
--------------------------------------

GLOBOESPORTE.COM Riad

Thiago Neves segue brilhando no futebol árabe. O ex-jogador do Fluminense marcou um gol na vitória do Al-Hilal por 3 a 1 sobre o Al-Ahli em jogo válido pela Liga da Arábia Saudita (assista ao vídeo). Com a vitória, o time do brasileiro segue líder da competição com 41 pontos e abriu seis de vantagem sobre o Al-Shabab. Além da ponta da competição e do gol, o brasuca foi eleito o melhor jogador do mês de dezembro pela imprensa local. Com nove gols no campeonato nacional, Thiago Neves está a apenas dois do artilheiro e seu companheiro de clube, Al-Shalhoub, com 11.

- Estou muito feliz com meu momento na Arábia Saudita e as coisas vem dando certo para mim. Estou conseguindo fazer gols, que não é minha principal função na equipe e ajudado o time a se manter na liderança. Ainda restam seis rodadas para o fim e não podemos perder a concentração nessa reta final. Recebi com muita felicidade a notícia do prêmio de melhor jogador de dezembro e isso só me dá mais motivação para continuar trabalhando forte em busca das conquistas pelo Al-Hilal - disse o camisa 7 do clube árabe.
O próximo jogo do Al-Hilal será no dia 13 de janeiro contra o Al-Fateh, fora de casa.
+++++++++
I wonder if his success there may gain him a call for the seleçao

He wears nice blue shirt, cool.:smileani:

D

·
Guest
0 Posts
When he joined Hamburg he was being strongly linked with Man City and had talks with them at one point. Elano was trying to convince him to join but he choose Hamburg instead.

1 - 20 of 21 Posts