Xtratime Community banner

1 - 11 of 11 Posts

·
Registered
7,880 Posts
Discussion Starter #1
news from marca.es (translated)

THEIR FUTURE WILL BE BOUND TO THE NEW TRAINER'S SUCCESSES
The Russian roulette of Gaspart
LUIS RED F.. Barcelona

In next days Gaspart will announce the new technician's name. In these moments who will be it is an incognito one. The club, through the own president or of directive of their trust, he/she has played several national and international technicians. Some have already been discarded by diverse reasons. Capello renovated for the Rome, Ranieri for the Chelsea and Irureta has the intention of continuing in the deportivo. In these moments the best placed to occupy the stool azulgrana is Van Gaal, Bianchi, Victor Fernández and mane.

They have already gone to Van Gaal with the purpose of seeing their intention of saturating in the Barcelona. The Dutch technician spoke of this topic with José Luis Núñez, with which unites him a great friendship. The former president gave his ‘blessing ' and it didn't put any inconvenience to that he sits down in the stool azulgrana again. The option Bianchi continues open. The Argentinean trainer continues without committing with anybody and for many months that the contacts were begun. With Victor Fernández has also spoken since his knowledge of the Spanish League it endorses him. The last name in appearing is the one of mane. With the technician of the Alavés you already began to speak in Christmas when the team of Vitoria was leader. The contacts have stayed through Juan Onieva and a meeting took place in Barcelona between Gaspart and the former vice-president from the Real Madrid.

These four are the best placed, but they are not the only ones that are in the list. Zaccheroni is a technician that it likes also in Dog Barça, the same thing that Heynckes. However, the favorite one on the part of the directive one is Ronald Koeman. Members of the club have spoken with him with the purpose of seeing their posture, but it doesn't seem for the work of coming now to the Barcelona. He/she wants to continue at least more one year in the Ajax and to dispute the Champions League. Starting from then he/she would begin to think about their return to Barcelona.

so the favourite was koeman but he aint coming. should of got him when he was available earlier this season!

it sounds as if van gaal is coming back
:depress:

hope we get victor fernandez, bianchi or koeman (unlikely). unless van gaal has changed i doubt we will improve alot next season.

·
Registered
555 Posts
Koeman will come.... eventually.... Let him stay at Ajax for a while to gain some experience with big clubs, 'expensive' players and the pressure resulting from both aspects! Cruyff did the same and look at what he brought us! I think Koeman will make the big step in the summer of 2004 and after that he will reign la liga for more than five years! it is written in the :star:'s... :D

As for the coming two years, i hope we don't sign Van Gaal. He caused me enough pain by trying to get the Dutch NT to the WC. As for the other two candidates (Bianchi and Victor Fernández) i must say i don't know much about either of them. Can't say which i'd prefer...

·
Registered
5,041 Posts
VG will take some Dutchmen with him probably. Bogarde :eek:

I don't want VG back. He should go back where he once started: Sparta.

·
Registered
1,752 Posts
i think the anoucement of van gaal is for to confuse the press the president of celta said that he will put out luis fernandez if he doesn't put celta in champions next league, we need a poit for that

·
Registered
4,665 Posts
I hope you`re right.

Krijn> Van Gaal hasn`t given you a call?

·
Registered
5,041 Posts
If VG would've called me in.....
....2000, we would've won the treble....
....2001, Oranje would crown itself worldchampions this summer.
....2002, I would advise him to take over from Rijkaard at Sparta. Especially when Sparta relegates.....

·
Registered
7,880 Posts
Discussion Starter #8
Well Irrueta name has come up quite alot lately, esp with the Laudrap rumour.

all will be revealed a couple of days after the Zaragoza match.

my tips
Victor Fernandez
Irrueta
Bianchi
Van Gaal

dont expect anyone thats not one of the following names, although you dont know with Gaspart. He might be negotiating with the Zaragoza manager! :eek:

·
Registered
4,665 Posts
The words of God (Hristo Stoitchkov) and I couldn`t have said it better my self;

Me llegan noticias de que Louis van Gaal suena para ocupar el banquillo del Barça la próxima temporada. No me lo creo. ¿Pero cómo va a volver Van Gaal al Barça si hace menos de dos años estaba viendo pañoladas partido sí, partido también en el Camp Nou? Ya se sabe que Van Gaal no era santo de mi devoción, como yo tampoco lo era suyo, pero es que la mayoría de los aficionados tampoco lo tragaban. ¿O es que Gaspart ya no se acuerda?

Él también estaba en el palco cuando la gente se giraba con el pañuelo en la mano y gritaba: “Fuera Van Gaal”. Tampoco debería olvidarse Joan Gaspart de todo lo que él dijo cuando Van Gaal se fue. Si no recuerdo mal, el presidente del Barça, que entonces era vicepresidente de Josep Lluís Núñez, 'rajó' por los codos del entrenador holandés. ¿Qué pasa ahora? ¿Ya se ha olvidado? ¿Ya han enterrado los dos viejas diferencias y ya se han hecho amigos? ¿Habrá sido después de comerse juntos una paella en Sitges? Sinceramente, no me creo ni una palabra.

Otro que parece haber perdido la memoria es Van Gaal. Cuando se fue, dijo que Catalunya era un lugar fantástico para vivir, pero no para trabajar. Decía que aquí no se entendía su filosofía de trabajo, que era una cultura distinta y que el pueblo no estaba preparado para asumir según qué cosas que el creía imprescindibles. Y yo me pregunto: en estos escasos dos años que han pasado desde que se fue, ¿tanto ha cambiado el pueblo catalán? ¿Ya está preparado para entenderle plenamente? ¿O ha sido él el que, desde su casa de Sitges, se ha adaptado a esta sociedad? Insisto, no puede ser cierto. Otra cosa que no es cierta es que Van Gaal cuidara la cantera. Aunque subió a Xavi, Gabri y Puyol, nunca se preocupó por la cantera.

Si quieren fichar a un holandés, que se fijen en Ronald Koeman. Ha hecho campeón en su primera temporada al Ajax, un equipo al que cogió cuando estaba muy mal y al que ha hecho revivir viejos éxitos. Ronald representa todo lo que fue el Dream Team. Tiene personalidad, le gusta el fútbol ofensivo, es un ganador nato, conoce perfectamente la casa y además la gente lo quiere como lo que es, el jugador que le dio al Barça su única Copa de Europa. Sin embargo, también tengo que decir que quizás éste no es el mejor momento para que venga al Barça.

Koeman tendría que hacer una limpieza en un vestuario lleno de jugadores holandeses, y creo que no cuenta con todos. Además, él es un gran técnico, pero quizás darle ahora el banquillo del Barça sería como echarlo a los leones en su primera temporada. No quiero ni imaginar la presión que tendrá el próximo entrenador del Barça después de tres años seguidos sin ganar ningún título. Pero por favor, venga quien venga, que no sea Van Gaal. No conectó con la afición y se peleó incluso con Jordi Pujol. Otra vez no

·
Registered
1,275 Posts
Van Anal is Barca's new coach. :depress: :mad:
grrrrrrrrrrrrrrrr:mad: :mad:

:D :D SAVIOLA FOR PREZ!!!:D :D

·
Registered
7,880 Posts
Discussion Starter #11
nrk said:
i think the anoucement of van gaal is for to confuse the press the president of celta said that he will put out luis fernandez if he doesn't put celta in champions next league, we need a poit for that
You still think this?

1 - 11 of 11 Posts