Simon Nagel (Viborg FF -> AC Horsens)
21-05-2008 Børsmeddelelse: AC Horsens henter Simon Nagel
AC Horsens har tilknyttet Simon Nagel, der tiltræder i klubben den 1. juli 2008 på en kontrakt, der gælder i to et halvt år.
- Vi har efterhånden kendt Simon Nagel gennem mange år – først i Silkeborg og siden i Viborg. Han er en stærk teknisk spiller, som kan udfordre en mod en og han kan tilføre holdet endnu mere kreativitet. Samtidig er han stadig en ung spiller, som kan udvikle sig endnu mere og han vil passe godt ind på holdet, men han vil komme til at slide for at komme i startopstillingen. Han kan dække venstre, højre samt den offensive midtbane, fortæller cheftræner Kent Nielsen.
- Der har været interesse fra andre klubber, så vi er glade for, at Simon Nagel har valgt at skifte til AC Horsens. Det er en cadeau til klubben og den fremgang vi har vist, siger sportschef Jesper Hansen.
- Jeg skifter til et hold i udvikling, der har vist rigtig flot spil i denne sæson. Samtidig har det været vigtigt for mig, at spillerne har det godt socialt. Jeg skal heller ikke lægge skjul på, at det har betydet meget for mit valg at få Kent Nielsen som træner og jeg glæder mig til at starte i klubben og fortsætte min udvikling. Jeg kunne mærke på AC Horsens, at klubben virkelig gerne ville have mig, siger Simon Nagel.