Xtratime Community banner

1 - 6 of 6 Posts

·
Banned
Joined
·
37,734 Posts
Discussion Starter #1
I will not translate this cause its too big.
But Steven Spielberg is making a football video for the WC 2002, mainly based on Brazilian culture and players. Their will be tons of images from the greats: The bicycle of Leonidas da Silva, Pele, The dribble of Garrincha, the elastic of Rivelino etc...
Several shots will be taken in Brazil, and the film will ocme out just before the 2002 WC! :)
Also, they will use some kids that look a like with Rivaldo, Ronaldo and Romario to play the roles of these players, and the way they fit in the social Brazilian context!

Here's the text in portuguese...Alexx maybe you can get the version in English...although this interview came from Jornal do Brasil and not from Lancenet....were most of your news comes from :(

Lances do futebol brasileiro ilustram longa de Spielberg

"Jornal Estado de Minas"

Uma imagem rara de Leônidas da Silva arremessando o corpo no ar e executando uma bicicleta. Em
outro lote, cenas históricas de uma partida do Fluminense contra o Paysandu, no Estádio das
Laranjeiras, gravadas no início do século. Tais preciosidades do futebol brasileiro serão
analisadas, nesta semana, em Londres, pelo diretor Jorge Lauret Monclar, na sede da British
Film. Se constatar uma boa qualidade de conservação, Monclar vai incluir o material em "Alegria
- Paixão do Futebol", longa-metragem, que vai contar a história do principal esporte do planeta
e terá como produtor-executivo Steven Spielberg.

O filme deve ser concluído em 2002 e tem estréia garantida em 392 salas dos Estados Unidos, em
março daquele ano, antes da Copa do Mundo do Japão e da Coréia do Sul (uma apresentação especial
está programada no Festival de Toronto, em setembro do próximo ano). O espírito será
essencialmente brasileiro, pois pelo menos metade da produção será centrada no País, entre
imagens inéditas e de arquivo. ``Teremos personagens que vão conduzir o documentário, que
deverão ser nomes como Rivaldo e Ronaldo'', conta Monclar, que vai dirigir a fase brasileira,
produzida pela Interfilm.

O diretor viajou na semana passada para a Europa. Na Alemanha, pesquisará as câmeras que deverá
utilizar - basicamente super 35 mm. Participa ainda de uma reunião em Paris com o produtor
Adrian Milne, associado a Spielberg por meio de sua empresa britânica, a Atlantic Eye. ``Será o
momento em que serão tomadas decisões importantes, como definir a data exata do início das
filmagens, em julho, e se a produção será exclusiva para o cinema ou terá uma versão para a
televisão.''

Com um orçamento previsto de US$ 16 milhões, "Alegria" terá locações em 31 países, além do
Brasil. Serão escolhidas as mais diferentes manifestações do futebol no mundo, como as disputas
dos esquimós na Islândia, quando, no verão, a neve derrete e a temporada de caça a baleias é
interrompida. ``Mas as principais histórias serão filmadas no Brasil'', conta Monclar,
experiente em filmes sobre futebol - foi diretor de fotografia do documentário "O Poder do
Futebol", sobre a Copa do Mundo da Argentina, em 1978.

Contando campos - A decisão partiu de Elizabeth McIntyre, roteirista e principal diretora de
"Alegria". Ela esteve no Brasil em março, durante o carnaval, e surpreendeu-se com a sólida
convivência do povo com o futebol. ``Viajamos de carro de São Paulo ao Rio e ela ficou contando
os campos de futebol que encontrava na estrada'', lembra Monclar, apontando outro fator que
deverá nortear o documentário: o econômico. ``Elizabeth também ficou espantada ao descobrir que
o futebol tem a mesma participação no PIB brasileiro que a exportação do cacau.''

Dessa forma, a roteirista e diretora pretende filmar desde os jogos disputados por índios do
Xingu até os campeonatos da favela do Morro Dona Marta, no Rio, onde um campo ocupa um espaço
privilegiado. E a representação dos diferentes estratos sociais será feita por sósias mirins de
jogadores famosos. Assim, um garoto parecido com Rivaldo vai representar o nordestino, enquanto
um Romarinho será o moleque do morro e um Ronaldinho lembrará um menino da classe média. ``Eles
serão o fio condutor da história'', explica Monclar, responsável ainda por uma pesquisa musical
com o futebol como tema, principalmente sambas.

Pelé ocupará um espaço especial no documentário, principalmente com imagens de sua passagem pelo
Cosmos, na década de 70. O rei do futebol não deverá dominar, porém, a atenção. ``Claro que ele
é importante, mas não queremos reduzir nosso esporte à sua carreira'', justifica Monclar.

O documentário vai ser editado ao mesmo tempo em que é filmado e, dependendo da decisão a ser
tomada nos próximos dias em Paris sobre o destino da obra, o diretor brasileiro escolherá a
câmera adequada. ``Se for apenas para cinema, vamos usar muito o steadycam, que permite
filmagens em movimento sem tremer o quadro'', conta. ``Mas, se a televisão também transmitir,
faremos imagens mais contidas, com uma boa dose de closes.''

O cuidado com detalhes é justificado porque a intenção dos produtores é criar uma obra
definitiva, referência para futuras produções. ``As imagens serão muito bem construídas para que
ganhem uma importância histórica, como os dribles de Garrincha, imortalizados no filme de
Joaquim Pedro de Andrade (Garrincha, a Alegria do Povo).''



------------------
GAVIOES DA FIEL
Pelo Corinthians, com muito amor...ate o fim.
LHP - THE WORLD IS OURS!!!
 

·
Registered
Joined
·
17,861 Posts
Aren't you a little worried that Spielberg will make it a little cliched???

------------------
WESF
 

·
Running a lax ship
Joined
·
17,525 Posts
Ze, just coming in from a little nightnout, so if you please just excuse me for not reading your war-and-peace match (in terms of lenght), but I just want to make very clear, I seriously hope for that "uma brasiseira.... oh" girl to starr in that film :)
CESF
 

·
Registered
Joined
·
7,935 Posts
Using our friend ALTAVISTA.com here is the lousy translation in English, but as long as you can understand it then its okay :)

" Been Periodical of Mines " a rare picture of Leônidas Da Silva hurling the body in air and executing a bicycle. In another batch, historical scenes of a start of the Inhabitant of the state of Rio de Janeiro against the Paysandu, in the Estádio of the Laranjeiras, recorded in the beginning of the century. Such preciosidades of the Brazilian soccer will be analyzed, this week, in London, for the director Jorge Lauret Monclar, in the headquarters of the British Film. If to evidence a good quality of conservation, Monclar goes to include the material in " Joy - Passion of the Soccer ", long-metragem, that it goes to count the history of the main sport of the planet and will have as producer-executive Steven Spielberg.

The film must be concluded in 2002 and has estréia guaranteed in 392 rooms of the United States, in March of that year, before the Pantry the World Japan and Korea the South (a special presentation is programmed in the Festival of Toronto, in September of the next year). The spirit will be essentially Brazilian, therefore at least half of the production will be centered in the Country, between unknown pictures and of archive. we will ``Teremos personages who go to lead the set of documents, that will have to be names as Rivaldo and Ronaldo ' ', count Monclar, that goes to direct the Brazilian phase, produced for the Interfilm.

The director travelled last week for the Europe. In Germany, he will search the cameras that will have to still use - basically super 35 mm. Participa of a meeting in Paris with the producer Adrian Milne, associate the Spielberg by means of its British company, the Atlantic Eye. will ``Será the moment where decisions will be taken important, as to define the accurate date of the beginning of the filmings, in July, and if the production she will be exclusive for the cinema or it will have a version for the television. ' '

With a foreseen budget of USS 16 million, " Joy " will have locations in 31 countries, beyond Brazil. The most different manifestations of the soccer in the world will be chosen, as the disputes of the eskimos in Iceland, when, in the summer, the snow melts and the season of hunting the whales is interrupted. ``Mas main histories will be filmed in Brazil ' ', count Monclar, experienced in films on soccer - the Power of the Soccer was managing of photograph of the set of documents " ", on the Pantry of the World of Argentina, in 1978.
Counting fields - the decision left of Elizabeth McIntyre, scriptwriter and main director of " Joy ". It was in Brazil in March, during the carnival, and was surprised at the solid convivência of the people with the soccer. we ``Viajamos of carriage of São Paulo to the River and it she was counting the soccer fields that found in the road ' ', remembers to Monclar, pointing another factor that will have to guide the set of documents: the economic one. ``Elizabeth also was frightened when discovering that the soccer has the same one left

Of this form, the scriptwriter and director intend to film since the games disputed for indians of the Xingu until the championships of the slum quarter of the Mount Dona Marta, in the River, where a field occupies a privileged space. E the representation of different social stratus will be made by doubles mirins of famous players. Thus, a boy similar to Rivaldo goes to represent the northeastern, while a Romarinho will be moleque of the mount and a Ronaldinho will remember a boy of the middle class. ``Eles will be the conducting wire of history ' ', still explains Monclar, responsible for a musical research with the soccer as subject, mainly sambas.

Pelé will occupy a special space in the set of documents, mainly with pictures of its pass for the Cosmos, in the decade of 70. The king of the soccer will not have to dominate, however, the attention. ``Claro that it is important, but we do not want to reduce our sport to its career ' ', justifies Monclar.
The set of documents goes to be edited at the same time where e is filmed, depending on the decision to be taken in the next days in Paris on the destination to the workmanship, the Brazilian director will choose the adequate camera. ``Se will be only for cinema, goes to use very steadycam, that it allows it filmings in movement without trembling the picture ' ', counts. ``Mas, if the television also to transmit, we will make contained pictures more, with a good dose of closes. ' '

The care with details is justified because the intention of the producers is to create a definitive workmanship, reference for future productions. ``As pictures very will be well constructed so that they gain an importance historical, as you dribble them of Garrincha, immortalized in the film of Joaquin Peter de Andrade (Garrincha, the Joy of the People). ' '
 
1 - 6 of 6 Posts
Top