Xtratime Community banner

1 - 7 of 7 Posts

·
Registered
2,122 Posts
Discussion Starter #1
i was just wondering if these ex internationals still would come back (after euro 02 / after trapattoni) :

demetrio albertini
luigi di biagio
mark iuliano

especially the first 2 where very good ball winners, i liked them very much in euro 2000 ( i think they were the best 2 midfielders then) and seems like age hasn't slowed them down yet !

i think it's trapattoni who doesn't like them .. coaches :rolleyes:
( -> i also never knew why DINO baggio wasn't called up for euro 2000 for example)

·
Registered
54,575 Posts
Maldini too of course. Di Biagio is debatable, Iuliano no, Albertini would be good but the 4 midfielders we could possibly have are better than him anyway, that is Pirlo, Maresca, Gattuso, Perrotta/Ambrosini.

·
Registered
2,122 Posts
Discussion Starter #3
Deano said:
Maldini too of course. Di Biagio is debatable, Iuliano no, Albertini would be good but the 4 midfielders we could possibly have are better than him anyway, that is Pirlo, Maresca, Gattuso, Perrotta/Ambrosini.

agree, but i didn't put MALDINI's name on the list on purpose, because it was HIS decision to retire ....

the 3 i mentioned never said they wanted to retire!
as a matter of fact, deme & luigi often hinted the wanted their comeback;.....
but then again, wasn't there a trouble between demetrio & trappatoni ???

·
Registered
2,997 Posts
I thought Albertini said he wanted nothing to do with the NT while Trap was coach, but I don't know if that was just a rumor or if it was substantiated. Anybody know?

I wouldn't mind Di Biagio on the bench. I've always thought him pretty useful, and he doesn't crack under pressure. Well, he did miss a penalty, but then he came back and scored the first one in the Euro 2000 semi shootout. That takes guts.

·
Registered
2,122 Posts
Discussion Starter #5
Ruffian said:

I wouldn't mind Di Biagio on the bench. I've always thought him pretty useful, and he doesn't crack under pressure. Well, he did miss a penalty, but then he came back and scored the first one in the Euro 2000 semi shootout. That takes guts.

yeah and guts he has !!! :D taking toldo by the throat last years inter valencia game ;)

toldo, a guy who's 20 cm taller :)

·
Registered
26,731 Posts
Don't forget that Di Biagio is no longer a midfielder, but a defender. And even though he copes quite good with that role in Brescia, he is waay too short and weak to play in a 4-man defence.

·
Registered
329 Posts
Ruffian said:
I thought Albertini said he wanted nothing to do with the NT while Trap was coach, but I don't know if that was just a rumor or if it was substantiated. Anybody know?

It is/was not only a rumor, he said:

Even if they call me I won't play for the national team while Trapattoni is there.

if you speak/understand italian read this:

"La nazionale? Mi sento come uno preso in giro. Non posso permettermi di discutere le scelte di Trapattoni, lui può tranquillamente dirmi che sono vecchio e ha il diritto di puntare sui giovani, ma non accetto che le cose non mi vengano dette in faccia, non accetto che mi si dica di aspettare con fiducia per poi restare sempre fuori. Il punto è proprio questo". A parlare, con grande amarezza, è l'ex centrocampista del Milan, oggi all'Atletico Madrid, Demetrio Albertini, che ce l'ha apertamente con il ct della nazionale. "Non riesce a dirmi le cose come stanno? Non riesce a dirmi che sono un peso? Allora il disturbo lo tolgo io. Dico solo che continuerò a sperare nella maglia azzurra, ma a questo punto quando ci sarà un altro tecnico a guidarla". Parole di un giocatore orgoglioso che si sente ancora in grado di essere protagonista con l'Italia. "Prima dei Mondiali Trapattoni mi aveva avvertito che stava provando altre soluzioni. Mi anticipò che in Giappone non avremmo giocato con le due punte ed il trequartista ma con una sorta di 4-4-1-1 e mi disse: "In quel modulo non puoi starci". Risposi: Poi mi chiama e mi dice: "Con la Slovenia provo i giovani, tu stai tranquillo che per la prossima cerco di convincere anche Paolo Maldini, è molto importante".

Poi il 27 agosto noi dell'Atletico giochiamo contro il Chievo, squadra italiana. In tribuna non c'è nessuno a vedermi. Arriva una telefonata: "Non sono venuto a vederti, so che stai bene, hai giocato benissimo, però non ti convoco. Comunque ti seguo". Cosa gli ho detto? "Arrivederci e grazie"...Io ho sempre dato tutto per la maglia della Nazionale. Tutto e sempre. E' per questo che la tristezza mi assale mentre dico: non ci vado più. Fino a quandoc'è Trapattoni non avrebbe senso".

1 - 7 of 7 Posts