Xtratime Community banner

1 - 7 of 7 Posts

·
Legend
17,146 Posts
Discussion Starter #1
:depress::depress:

A sad day today. One of the best coaches/tacticians I've seen since following football passed away today at the age of 83 after a long illness. :depress::cry:

:star: Raymond Goethals:star: , the Belgian guru coach who won the CL with Marseille in 93 left Earth to join Paradise. :angel:

R.I.P. Raymond. :depress::depress: :cry:

No-Cheers.:(

·
Premier Player
3,328 Posts
Great man who did a lot for both Belgian and French football!!
RIP :(

·
Registered
14,672 Posts
There are a million of fantastic anecdotes on Raymundo.

Like the time he decide to bench Cantona and Eric replied "On ne met pas Cantona sur le banc"
To with Le Sorcier answered "Alors Eric, tu te mets à côté du banc!" :D

Or Gilles Van Binst
"Goethaels était vraiment le meilleur pour motiver son groupe. Un jour, lorsque le sporting affrontait une équipe renommée (sais plus laquelle), j'étais chargé de tenir la vedette adverse. Raymond G. vint me trouver avant la rencontre et me dit: "tu sais, ton homme il est vraiment très fort. Il va vite, c'est incroyable! Beaucoup + vite que toi! Mais je crois que si il se fait mal au genou, il va moins vite alors...". Je savais alors ce qu'il me restait à faire...

or the one Georges Grun told:
Pendant un match, Goethals se lève de son banc et gesticule dans tous les sens, apparemment bien enervé.

Il se rassied et commence à parler de manière sèche à son staff... mais il s'étonne de ne pas les voir à côté de lui: il avait tellement bougé le long de la ligne qu'il s'était assis près du banc adverse!
Such a great man :proud:

·
Legend
17,146 Posts
Discussion Starter #5
Superb anecdotes Steph!:star:
Btw, did you guys read the France Football special Goethals (I think somewhere last yaer or 2 years ago) in honor of his 80th birthday. Top class!One of my all time fav issues of FF. When I'll have the time, I'll post some of the amazing stuffs in there...;)

Sacré Raymond. Même si je détestais avec passion l'OM de l'époque, je te respectais et tu seras toujours un TRES GRAND MONSIEUR du football!!!:star: :angel:

R.I.P. :(

·
Registered
14,672 Posts
Steph :wth: ;)

Basil Boli along with Roby Rensenbrink and 4 other topplayers with carry Raymond's coffin on his buriel.

·
Fuoriclasse
13,912 Posts
L'enterrement a lieu lundi matin à la Basilique de Koekelberg, je pense pouvoir y aller.

1 - 7 of 7 Posts