Xtratime Community banner

1 - 20 of 20 Posts

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #1
Onderhandelingen met Collen over contractverlenging gaande

Erwin Koeman heeft in De Telegraaf bevestigd dat Feyenoord definitief door wil met Pieter Collen. De onderhandelingen zijn begonnen. Zowel club als speler willen met elkaar door "Het technische plaatje is bekend; nu moet de zaak financieel rond gemaakt worden", aldus Koeman.

With this news, I was just wondering what your thoughts were on this.

Personally I think it's a bit premature. I would have given him a couple of more games to see if he's up to the level. That said he did look okay 5 years ago against Bayern München when we first got him and if you look at Theo Lucius' performance against Lyon, it seems the guy is absolutely shattered after being benched for Reiziger and Lamey, so financially perhaps not a bad idea.

·
Registered
1,987 Posts
Hmm, I actually thought he looked terrible against Bayern a few years ago. He was also responsible for one goal. Don't we know already what Collen is capable of ? Lucius played one bad game after weeks of absence. He did fairly well for PSV over the years.

Next.

·
First Place Winner, February 2013 XT Photo Contest
42,192 Posts
Dont know what to think about this. But I rather see Collen at Feyenoord than vuurwerkdealer Lucius.

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #4
He was terrible? ah well it's the only game I remember seeing him in a Feyenoord shirt überhaupt :D , too look ago for me :sigh:

At least if he extends his contract, we can pretty sure that he'll have to take a pay-cut with his injury history. Maybe something like a pay as you play contract.

·
Registered
40,650 Posts
I'm still sceptical, but he's had two good matches so far. I especially like his never say die attitude. In that sence, he's perfect for Feyenoord. But I'd like to see him play a couple more decent games before I'd personally give him the go ahead.

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #6 (Edited)

PIETER COLLEN TOT 2008 FEYENOORDER

Feyenoord en Pieter Collen hebben overeenstemming bereikt over een contractverlenging. De Belg, die in eerste instantie transfervrij mocht vertrekken maar zich via Varkenoord op indrukwekkende wijze terugknokte bij het eerste, zal een contract tekenen dat hem tot 2008 aan Feyenoord verbindt. ‘Ik sta al heel lang onder contract bij de club, maar heb nooit het gevoel dat ik daarvoor de juiste tegenprestatie heb kunnen leveren’, zegt Collen. ‘Grote en kleine blessures voorkwamen dat. Daarom ben ik zo blij dat ik nu de kans heb gekregen om alsnog datgene te doen waarvoor ik ooit door Feyenoord ben gehaald: spelen in het eerste elftal.’

Collen: ‘Ik zie mijn contractverlenging als beloning voor de manier waarop ik mezelf terug heb geknokt en als een blijk van vertrouwen vanuit de club. Kennelijk ziet men het nog steeds in me zitten. Dat komt goed uit, want ik wil nu iets terugdoen voor Feyenoord.’

In de nieuwe Feyenoord Krant die dinsdag verschijnt is er uitgebreid aandacht voor Pieter Collen, die naast een openhartige terugblik vooral vooruit kijkt.

:proud:

If Ronald didn't like him, I will. It gives me hope :hopefull:

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #8
Actually didn't know it myself until just now but he was at Vitesse before he went to NEC. Ronald Koeman apparantly didn't think he was ready for the first team so he let him go along with Patrick Ax to NEC as he badly wanted Patrick Pothuizen for which he also paid 2 million guilders on top as part of the deal :jester:

·
Registered
40,650 Posts
:howler:

I forgot about that one. Amazing how clubs like Benfica and Barcelona still rate the man.

Good luck to Collen, although I'm still not entirely convinced, I hope he surprises all of us.

·
First Place Winner, February 2013 XT Photo Contest
42,192 Posts
Collen maakt debuut voor Belgisch elftal in de basis
Pieter Collen heeft vanavond zijn debuut gemaakt in het Belgisch nationale elftal. Onder de nieuwe coach René Vandereycken, die voor het eerst de leiding had over het belgisch nationale elftal, mocht de rechtsback van Feyenoord direct in de basis starten. Hij werd in de rust, net als het halve elftal overigens, gewisseld. Belgie won uiteindelijk met 1-2 tegen WK-deelnemer Saudi-Arabië.

who needs Kompany :proud:

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #13
Andor said:
Collen maakt debuut voor Belgisch elftal in de basis

who needs Kompany :proud:
:howler:

can't have much hope for Saudi Arabia then if they can't even beat a Belgian B side.

who's the dude on your avatar btw? looks like some dodgy weightlifter. :undecide: :tongue:

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #15
Collen on trial at Blackpool FC

from Feyenoord 1 to Blackpool FC :scared:

http://www.blackpoolfc.premiumtv.co.uk/page/NewsDetail/0,,10432~1095778,00.html
Belgian Checks In On Trial
Posted on: Mon 20 Aug 2007

Belgian international defender Pieter Collen today joined the Seasiders on a weeks trail.

The defender who can play at centre back and right back has a year remaining on his contract with Dutch giants Feyenoord but the 27-year-old has fallen down the pecking order in recent months and has been told he is free to find another club.

The former Gent, Vitesse Arnham and NEC man who has two caps for Belguim joined the Tangerines for training on Monday morning at Myerscough College.
Main stumbling block I think could be wages...

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #16
Collen van Feyenoord naar STVV

Sint-Truiden heeft de tweede tussentijdse versterking beet. Na de komst van linksachter Sebastjan Gobec is het de beurt aan rechtsachter Pieter Collen. De 27-jarige Gentenaar tekende een contract voor 2,5 jaar.

Johan Boskamp gooide de 17-jarige Pieter Collen op het einde van het seizoen 1997/98 voor de leeuwen. Collen begon als basisspeler aan het volgende seizoen en veroverde al snel de harten van het Gentse publiek. Hij kreeg de trofee Jean-Claude Bouvy, als beste Buffalo van het seizoen.

Vitesse haalde Collen naar Nederland. De Arnhemmers schoten slecht uit de startblokken en trainer Herbert Neumann (ex-Anderlecht) bood weinig speelkansen aan de jongeren. Zijn vervanger Ronald Koeman dacht er ook zo over. Na acht maanden bij Vitesse stapte Collen op huurbasis over naar het naburige NEC Nijmegen.

Collen speelde bij NEC de finale van de Amstel Cup en was een vaste waarde voor trainer Johan Neeskens. NEC nam Collen definitief over van Vitesse.

In de zomer van 2001 klopte Feyenoord op de deur. Collen begon er als basisspeler en speelde in de Champions League mee tegen Bayern München. In oktober 2001 viel hij echter uit met een buikblessure. Op het einde van het seizoen pikte Collen nog de finale van de UEFA Cup mee als invaller. Feyenoord haalde het in de Kuip tegen Borussia Dortmund.

Feyenoord leende Collen aan NAC Breda uit om terug wedstrijdritme op te kunnen doen. Een botbreuk in zijn voet dwarsboomde die plannen. Een maandenlange revalidatie volgde. Het volgende seizoen kwam Collen negentien keer in actie voor NAC. In 2004/05 speelde de rechtsachter in 32 competitiewedstrijden mee.

Een terugkeer naar Feyenoord volgde, maar nieuwe blessures volgden. Collen knokte terug en kwam in de tweede ronde acht keer in actie. Feyenoord bood hem een contractverlenging tot medio 2008 aan. In het seizoen 2006/07 kwam hij twee keer aan spelen toe. Er waren enkele blessuers en de trainer Erwin Koeman had het niet voor Pieter Collen.

De Rotterdammers trokken vorige zomer Bert van Marwijk als nieuwe trainer aan. Collen mocht de Kuip verlaten, maar het kwam niet tot een transfer. Hij speelde in de heenronde met Jong Feyenoord mee. Aan belangstelling was er geen probleem. Johan Boskamp probeerde Collen naar Dender te lokken, zijn naam viel ook bij KV Mechelen. Maar Collen gaat aan de slag bij Sint-Truiden.
Finally

Happy for him as he didn't seem a bad guy and good news for Feyenoord too on the wages side of the issue.

·
Registered
2,659 Posts
Shall I make a "Rotterdam will never forget you" banner when he plays against us? :pp

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #20
Blue @ngel said:
Shall I make a "Rotterdam will never forget you" banner when he plays against us? :pp
and de skihut :pp

1 - 20 of 20 Posts