Xtratime Community banner

1 - 20 of 34 Posts

·
Registered
22,221 Posts
Discussion Starter #1
Parma star and much travelled talent domenico Morfeo has came out how he'd like to stay at Parma for life.On www.goal.com Morfeo goes on to talk about the club who he feels so close to and why he want's to stay there for life.

·
Missing Guidolin.
21,157 Posts
I would have to say that I am shocked to be honest, although it's great to hear :).

I thought he would be gone in the summer, Forza Domenico! :).

·
Registered
2,919 Posts
No English yet. Should be up by tomorrow i imagine.

Anywho, hopefully in the meantime Gaga can verify what he's saying.

this truely is great to hear.

If Morfeo wants to stay with us next year, can Inter do anything about it? Can they choose another team for him even if he doesn't want to? Or if he wanted to stay here would they just let him?

·
Registered
2,601 Posts
If it is right,he is a great man like Seba Frey!

Fiorito28 said:
A Parma per vita? Maybe A Parma a vita. Better now.

·
Missing Guidolin.
21,157 Posts
fenyesk said:
If it is right,he is a great man like Seba Frey!
Sebastien today confirmed that he will leave in the summer:

"I’m happy at Parma and my deal doesn’t expire until 2007, but I want to go and try an important experience elsewhere," he told the Gazzetta dello Sport. "I think I deserve it."

I think he has proven he deserves to be playing at a higher level :thmbup:

·
Registered
8,304 Posts
Morfeo "Parma a vita" (Gazzetta dello Sport)
03/03/2005 11.06.00
«Amo troppo questa maglia, per restare mi sono ridotto lo stipendio.»
Non circumnaviga mai. Prende e va dritto, parte e va diretto. A tre passi dal vis à vis con Zola ti viene da chiedere: cos’è mancato a Morfeo per diventare un « Sir » del nostro calcio? « Quanto al mio carattere — racconta Domenico Morfeo — , ho sempre detto quel che pensavo in maniera diretta, spesso esagerando nei toni e nei modi ma pur sempre assumendomene la responsabilità.

E in questo mondo non va bene. Quanto alla sfera tecnica, bé, è presto detto: quando sono stato in grandi squadre nessuno mi ha mai utilizzato secondo le mie caratteristiche, cosa che qui non succede » . Un quarto d’ora alla Morfeo è un quarto d’ora puntando al sodo. Mimmo ha confetti per Zola ( « Un esempio di professionismo per i grandi e i piccoli, una persona leale che non ti fa pesare la sua grandezza » ) , e un amore profondo per il Parma. La Dinamo Kiev chiama Shevchenko? Morfeo « ducalizza » il concetto.

« Diventare azionista del Parma — risponde Morfeo che ha saltato la trasferta di Stoccarda per stare vicino alla figlia — ? Non sarebbe un’idea malvagia, anzi; però ci vorrebbero i soldi, anche se è vero che tutto si può trattare. Io questa maglia ho cominciato ad amarla seriamente, così come la gente di Parma e le persone che mandano avanti questa società. E un bel segnale, tutto sommato, credo di averlo già dato » .

Quale? « Pur di restare mi sono decurtato lo stipendio del 30 40%: non lo dico per farmi dire bravo, lo sentivo e basta » .

Morfeo azionista del Parma: immaginiamo. « Esagerando potrei essere definito anche così. Quest’anno ho sperato che venisse rinnovato il prestito dall’Inter e per far questo ho abbassato le mie pretese. Due cose sono certe: che questa squadra me la sento addosso, sennò non avrei mai reagito dopo quei fischi durante il match contro il Brescia; e che ho già dato la mia disponibilità a restare qui anche a vita, perché sto bene, perché ci capiamo, perché c’è gente con la quale si vive bene » .
He loves our shirt, our city, just like people from Parma. He reduced his salary this summer (30-40%) because he wanted to stay with us. He would like to stay forever with us and could even imagine to buy the club ;)

Grande Morfeo! :happy:

I have no hopes that Seba will remain with us now... :(

·
Registered
15,670 Posts
Frey deserves to leave Parma. And if anyone accuses him of being a traitor then they're stupid. Frey has done more for the club during these hard times then Buffon and Thuram put together! :stuckup:

·
HEY, WHA' HAPPENED?
24,083 Posts
Valdrin said:
Now if only Morfeo could EAT food so his bones would get stronger....
:howler:

I liked that one!!! Very funny Valdrin :)

But this is good news from Dom, as he is a great quality player.

·
HEY, WHA' HAPPENED?
24,083 Posts
Amiumtaur said:
Sebastien today confirmed that he will leave in the summer:

"I’m happy at Parma and my deal doesn’t expire until 2007, but I want to go and try an important experience elsewhere," he told the Gazzetta dello Sport. "I think I deserve it."

I think he has proven he deserves to be playing at a higher level :thmbup:
I like Frey, but he should shut up & concentrate on keeping Parma in Serie A until the end of the season.

·
Fine Gentlemen
15,599 Posts
Valdrin said:
Frey deserves to leave Parma. And if anyone accuses him of being a traitor then they're stupid. Frey has done more for the club during these hard times then Buffon and Thuram put together! :stuckup:
100% :thmbup: :stuckup:

1 - 20 of 34 Posts