Xtratime Community banner

1 - 1 of 1 Posts

·
Registered
Joined
·
2,039 Posts
Discussion Starter #1
Mehmet ŞENOL Responsible for the broadcasting of Galatasaray Magazine : From all the mensual magazines, we are the second most selled. We print 50.000 magazines, we sell 45.000.

Mehmet ÇATAY Responsible for Fenerbahçe Magazine : we print 32.000 and we sell around 25.000.

Çiğdem IŞIK Responsible for the broadcasting of Besiktas Magazine : we print 25.000 magazines.

Bülent GÜRKAN Responsible for the broadcasting of Trabzonspor Magazine : we print 12.000 magazines, and we sell between 8.000 and 10.000.

Süper Lig kulüpleri matbaayı keşfetti!



Ülkemizde yayın yapan kulüp dergilerinin sayısı her geçen gün yükseliyor. Dört büyüklerin ardından Samsunspor, A. Sebat ve son olarak da Denizlispor, dergi çıkarmaya başladı.

Denizlispor Life adı verilen derginin ilk sayısı şubat ayı başında yayımlandı. Türkiye’de kulüplerin dergiciliğe girme nedenleri ise hep aynı türden: Kulübün tanıtımı ve doğru bilgi vermek. Dergilerin en büyük şikayeti, medyada sadece Süper Lig’de oynayan takımın yer bulabilmesi. Diğer branşlara da ağırlık veren dergiler, kulübün faaliyet gösterdiği tüm alanlarda doyurucu bilgi sunma amacını taşıyor. Süper Lig’deki 18 takımdan 7’sinin dergisi bulunuyor. Dergilerin yayın editörlerinden Türkiye’deki kulüp dergiciliği hakkında bilgi istedik. Görüşler şöyle:

Mehmet Çatay

(F.Bahçe Dergisi Sorumlusu) 2. yıla ulaştık. 32 bin basıyoruz. Net satış 25 bin civarında. Fiyatımız 5 YTL. Gazetelerin spor sayfalarında kulüp haberleri önemli bir yer tutuyor fakat biz kulübümüzle ilgili haberleri birinci elden ve daha doğru şekilde dergi aracılığıyla veriyoruz. Dergi ile F.Bahçe’nin tüm branşları hakkında haber veriyoruz. Kulüp dergileri arasında içerik ve satış rakamları açısından bir numarayız. Bugüne kadar da hiç zarar etmedik. Kulübe para kazandırdığımızı rahatlıkla söyleyebilirim.

Çiğdem Işık

(Beşiktaş Dergisi Yayın yönetmeni) İlk kulüp dergisiyiz. 50. sayıya ulaştık. Fiyatı 4 YTL ve 25 bin adet basılıyor. 2001’de şu anki derginin ilk adımları atıldı. Ülkemizdeki ekonomi veya siyasi dergilerin tirajıyla karşılaştırıldığında, kulüp dergilerinin daha çok sattığı görülecektir. Beşiktaş Dergisi, taraftara futbolcularla birlikte olma, yönetimi yakından tanıma, tesisler hakkında bilgi alma imkanını veriyor. Türkiye’de ve dünyada ilk kez çocuklara yönelik ‘Yavru Kartal’ isimli dergi çıkarttık. Bayanlara yönelik dergi çalışmalarımız da devam ediyor. Bu da bir ilk olacak.

Mehmet Şenol

(G.Saray Dergisi Yayın Yönetmeni) Tüm aylık dergiler arasında satış rakamı açısından 2. sırada bulunuyoruz. 50 bin basıyoruz ve satışımız 45 bin dolayında. 2002 Mayıs’ta yayın hayatına girdik. Şubat’ta 30. sayı çıktı. Tamamen bağımsız bir kulüp dergisiyiz. Kulübün maaşlı elemanları tarafından değil de dışarıdan tarafsız insanlar hazırlıyor dergiyi. Bazen yönetim hakkında dahi eleştiri yayınlıyoruz. Yayına başladığı aydan beri kulübe 500 bin YTL katkı sağladık.

Bülent Gürkan

(Trabzonspor Dergisi Yay. Koor.)
Kulüp dergiciliği son yıllarda biraz moda olması nedeniyle çok tuttu. Biz 2003 Haziran’da yayına başladık. Şubatta 19. sayı dağıtıldı. Derginin yayın hayatına geçişi kulübün kurumsallaşmaya başladığı döneme denk geldi. 12 bin basıyoruz ve ortalama 8-10 bin satıyoruz. Fiyatı 4 YTL. Diğer kulüp dergilerinden en büyük farkı kent dergisi olması. Trabzon’un tarihi mekanları, yemekleri, bu şehirde yetişen başarılı insanlar dergide yer buluyor.

Özhan Çetin

(Denizlispor Life Müdür Yard.) Şubatta ilk sayımızı çıkarttık. İlk sayı 3 bin adet basıldı. Tepkiler gayet olumlu. Denizlispor hakkında tüm haberleri ilk elden vereceğiz. İleriki sayılarda Denizli’nin kültürel ve ekonomik değerleri de dergimizde olacak. Aslında dergi bir hatırlatma ve sahiplenme aracı. İlk planda hiçbir ticari amacımız yok. Denizlispor’un tanınması, bilinmesi için hediye olarak bile verilebilir.

Ferdal Uzundurukan

(Samsunspor Dergisi Yay. Yön.) Dergi, martta bir yılını dolduracak. 3 bin satışı var. Samsun, medya gücü az olan bir şehir. Kulüp içi haberleşmeyi sağlamak dergi ile daha kolay oluyor. Dergiyle taraftarlara daha rahat ulaşıyoruz. En doğru bilgiyi veriyoruz. Kulüpler güçlenirse dergicilik de güçlenecektir. Anadolu’da yerel medya çok zayıf. Dergiler, kulüplerden verdikleri haberlerle bu boşluğu dulduruyor.

Orhan Çavuşoğlu

(A. Sebatspor Dergisi Editörü)

Dergimiz geçen sezon yayın hayatına girdi. Sezon sonunda 2 ay ara veriyoruz. Lig başlayınca yeniden hazılıyoruz. 5 bin adet basılıyor ve 3 bin dolayında satılıyor. Derginin kulübe hiçbir zararı yok. Akçaabatlılar’ın takımlarına daha yakın olması için çıkarılıyor. Amacımız tamamen takımı ve ilçeyi tanıtmak.



16.02.2005
TOLGA CENK - ZAMAN
 
1 - 1 of 1 Posts
Top