Xtratime Community banner

1 - 12 of 12 Posts

·
Registered
4,458 Posts
Discussion Starter #1
Soccer-World-Leverkusen to keep Lucio, but may lose Ze Roberto

- Bayer Leverkusen will not allow their Brazilian defender Lucio to pursue his dream of playing in Italy, but admit it will be hard to keep his compatriot Ze Roberto.

Leverkusen's commercial manager Reiner Calmund told Germany's Kicker magazine that Lucio, who played in Brazil's 1-1 draw with Portugal on Wednesday, had agreed to stay with the club even though he was quoted in an Italian newspaper as saying he dreamed of playing in Serie A.

"We had a long talk and the subject is closed," Calmund said about Lucio. Italian media reports have said Real Madrid, AS Rome, Juventus Turin, FC Barcelona and AC Milan are interested in signing the player.

"I know that Bayer will not let me go," Germany's SID news agency quoted Lucio as saying. "But Italy remains a dream for me."

Lucio, 23, has been a stalwart this year for Bayer, a towering central defender with a delicate touch and a taste for spectacular goals. He is also a mainstay for Brazil.

Leverkusen, who have reached the Champions League semifinals and lead the Bundesliga, paid 17.5 million marks for Lucio in 2000 and have him under contract until 2005. German media reports have said AC Milan are prepared to pay 20 million euros for him.

Leverkusen trainer Klaus Toppmoeller conceded on Thursday that it would be hard to keep the club's other Brazilian, Ze Roberto.

"We won't be able to hold him -- half of Europe is hunting him," Toppmoeller said.

Leverkusen's Bundesliga rivals Bayern Munich are one club chasing Ze Roberto, who can play in midfield or at wingback.

The 27-year-old has a contract with Leverkusen until June 2003 and the league leaders said earlier this month they would do everything to persuade him to extend his current contract.

·
Registered
4,458 Posts
Discussion Starter #2
I just saw Lucio was taken out of the CL final(90th min) game for injury.It didn't look serious and I hope not.If any info comes out about the injury please post it here.

·
Registered
879 Posts
why does this guy want to go to italy? seems like the spanish league or even england would be better.

He looks like an injury waiting to happen, every time I see him. I don't think the italian league would be good for him.

·
Registered
8,197 Posts
If he got out at the 90th minute then i doubt he had an injury but you never know. Let's bring the whole squad back to Catalan and have all 23 men ready and together and we'll be fine. :)

·
Registered
4,458 Posts
Discussion Starter #5
Patrick said:
If he got out at the 90th minute then i doubt he had an injury but you never know. Let's bring the whole squad back to Catalan and have all 23 men ready and together and we'll be fine. :)
Hey Pat,
He was carried by two Bayer officials.He couldn't walk on his own.Reaction from his face looked like he was in pain.I hope he is taken out of Saturdays game.

·
Registered
8,197 Posts
Ouch. I'm really starting to worry, why did you have to tell me that Kaiser.. I was here thinking it was a minor injury. :eek:

:depress: :cry:

·
Registered
33,807 Posts
The more serious injuries are usually reported rather quickly, and so far I have not seen any mentioning of Lucio. I hope that's a good sign.

·
Registered
4,458 Posts
Discussion Starter #9
In an interview with ESPN Brasil Lucio said its not a serious one but further test on thursday will let us know more.

·
Registered
4,458 Posts
Discussion Starter #10
PORTO ALEGRE - Por alguns instantes, o zagueiro Lúcio temeu ficar fora da Copa do Mundo. Nesta quarta-feira, aos 44 minutos do segundo tempo da final da Liga dos Campeões, entre o Bayer Leverkusen e o Real Madrid, antecipou-se para afastar uma bola na intermediária de defesa e levou a pior no lance. Acabou atingido no tornozelo direito pelo inglês Steve MacManaman. Lúcio tombou. Em seguida, deixou o campo saltitando num pé à espera de atendimento médico e provocou calafrios nos brasileiros.

Reconhecido pela bravura e acostumado a enfrentar as dores mais lancinantes, Lúcio pediu substituição. Nem viu o goleiro espanhol Iker Casillas evitar com três defesas incríveis o gol do empate do Bayer, que levaria o jogo para a morte súbita. Àquela altura, estava no vestiário passando por momentos de angústia. O exame preliminar do médico do Bayer tranqüiliza. Não houve fratura.

Nesta quarta-feira, ainda em Glasgow, onde foi disputada a final, Lúcio falou por telefone ao jornal Zero Hora com exclusividade. Passava da meia-noite na Escócia e a fala pausada denunciava a amargura pelo terceiro título perdido pelo Bayer na temporada. Ao menos, Lúcio demonstrava serenidade. O lance com MacManaman não passou de um susto. Por isso, evangélico fervoroso que é, citou Deus várias vezes na entrevista.

– Não foi nada de grave, o médico apalpou, atingiu o osso e não detectou fratura. Sábado, se Deus quiser, estarei treinando com a Seleção – garantiu.

ZH – A transmissão da televisão mostra apenas você saindo de campo saltitando. Como foi o lance?

Lúcio – Houve uma pancada que acabou provocando a torção. Está dolorido, mas nada que venha a trazer problemas. A bola sobrou, me antecipei e acabei atingido pelo adversário.
ZH – No momento da lesão, você chegou a temer por algo mais grave?

Lúcio – No momento senti um pouco de medo de ter acontecido coisa pior, sim. A dor foi muito forte, uma torção lateral bastante feia. Mas tenho em fé em Deus que não seja nada de grave.

ZH – O que assustou aos brasileiros foi sua saída de campo. Você é conhecido por superar as dores e seguir em campo mesmo lesionado.

Lúcio – Naquele momento, eram 88, 89 minutos de jogo, eu precisaria ficar de três a quatro minutos fora de campo. Tive que tirar a chuteira e receber medicação. Até fazer efeito, não daria tempo suficiente de ajudar o time. Estávamos precisando do resultado.

ZH – A atuação destacada e bastante elogiada pela imprensa européia e brasileira serve, ao menos, de consolo.

Lúcio – Sim, foi muito bom fazer parte do jogo, Glória a Deus por me permitir participar de uma partida tão importante, ter essa oportunidade na vida. Quero cada vez trabalhar mais para exaltar o nome de Deus (Lúcio mostrou uma camiseta com a frase "I love Jesus" ao comemorar o gol do Bayer).

ZH – Você acredita que esta lesão o impedirá de treinar na Seleção?

Lúcio – Seria normal que eu e o Roberto (Carlos) ficássemos de fora do amistoso contra a Catalunha, no sábado. Tivemos este jogo final e mais a viagem. Agora, com esta torção, devo ficar fora. Mas este é apenas mais um jogo e teremos outros pela frente. Não tem necessidade de atropelar.

ZH – Você viaja direto de Glasgow para Barcelona, para se apresentar à Seleção?

Lúcio – Não, volto com a delegação para Leverkusen na quinta-feira pela manhã e só me apresento à Seleção sexta-feira, perto do meio-dia.

ZH – O que o médico do Bayer que o examinou no vestiário passou para você?

Lúcio – Ele conversou comigo, disse que, a princípio, não tinha nada de grave. Apalpou o tornozelo e chegou ao osso sem dificuldades. Não constatou nenhuma fratura. Graças a Deus foi só um susto.

ZH – Você realiza algum tipo de exame para verificar se houve algum dano para os ligamentos?

Lúcio – Vou fazer mais exames em Leverkusen para verificar isso. Tenho que conferir também se não machucou o tendão.

ZH – Neste momento, o que você sente no local da lesão?

Lúcio – Agora não tenho tanta dor. Na hora, foi muito forte mesmo. Mas neste momento, só dói para caminhar. Fui jantar e cheguei agora ao quarto aqui do hotel.

ZH – Baseado em experiências anteriores neste tipo de lesão, você acredita em recuperação rápida?

Lúcio – Faz apenas quatro horas que me lesionei. Sinto bem menos dor agora. Amanhã começo tratamento. Precisamos esperar as próximas 24, 48 horas para ver a reação.

·
Registered
8,197 Posts
Kaiser, I don't speak portuguese so do you mind translating or making a summary of that for me please? :)

·
Registered
8,197 Posts
BARCEOLNA, Spain, May 15 (AFP)
Brazilian defender Lucio twisted his ankle in Bayer Leverkusen's defeat in the Champions League final against Real Madrid, the Brazilian team doctor said here on Thursday.
Lucio equalised for the German club in Wednesday's match in Glasgow but was injured in a tackle in the final minutes of the match and had to be replaced by Marko Babic.
Brazil team doctor Jose Luis Runco said, from Brazil's pre-World Cup training camp here, that the injury did not appear serious.
"I spoke to Lucio on the phone... but it is likely to be a twisted ankle," said Runco.
"I'm not worried," he added.
Lucio is expected to join up with the Brazilian squad in the next few days.
The Brazilians are in Spain to fine-tune their preparations for first round matches against Turkey, China and Costa Rica.

OK guys, Lucio scored for Bayer in the CL final and he got off right on time, I've got a feeling that it may be a twisted ankle as reported on the article but he's got too much desire to play for the Selecao to be held back, I'm not worried at all. :)

It's a minor injury guys.. but he shouldn't play any of our friendlies, for sure not this one on Saturday. ;) :D

1 - 12 of 12 Posts