Xtratime Community banner

1 - 8 of 8 Posts

·
Registered
497 Posts
Discussion Starter #1
Is he good? Is it only last name that relates him to Edgar, or can he make it?
I never saw him play, so can some1 tell me something about him !

·
Registered
59,141 Posts
Never seen him play but I don't think he's a relative of Edgar. We got Lorenzo Davids last season from Utrechts youth team and he's now currently playing in our reserve/ A side and like the real Davids he's also a DM.
Hopefully he'll turn out to be something as you can count the ammount of youngsters who've broken into our first team over the last 5 years on like one hand :eek:

·
Registered
59,141 Posts
Turns out he is a cousin of Edgar. Hope to see more of him against Chelsea perhaps. Seeing that Tymoschuk probably isn't coming and I have absolutely no clue which experienced wuality DM we'd get instead, who knows he might get a chance.

In de geest van Edgar
Door WIETSE DIJKSTRA

WINTERSWIJK - Het 19-jarige neefje van Edgar Davids mikt op een doorbraak in de A-selectie van Feyenoord.

Tijd voor een kennismaking.

Dezelfde jeugdzondes als Edgar Davids zal hij als voetballer niet begaan. Al was het maar omdat zijn beroemde neef hem daarvan hoogstpersoonlijk zal weerhouden. Feyenoorder Lorenzo Davids (19) had een slechtere adviseur kunnen treffen. ,,Edgar vindt vooral dat ik nu hard moet bikkelen.’’

Als zijn grote voorbeeld spreekt, luistert Lorenzo Davids aandachtig. ,,Ik ben heel trots op Edgar,’’ zegt hij. ,,Ik ben een fan van hem en keek vroeger heel erg tegen hem op. We hebben de laatste tijd geregeld contact met elkaar. Ik speel op dezelfde positie als hij. Edgar zegt me wat ik verkeerd doe en legt me uit hoe ik beter kan worden. Zijn beste advies? Hij vindt dat ik goed moet luisteren naar de oudere spelers en mijn best moet blijven doen.’’

De overeenkomsten met zijn succcesvolle familielid zijn op het eerste gezicht te mooi om waar te zijn. Ook Lorenzo is een linksbenige middenvelder, ook hij is getooid met een flinke bos dreadlocks en ook hij groeide op in Amsterdam. En waar Edgar op zijn 19de furore maakte bij Ajax, is ‘de andere Davids’ op dezelfde leeftijd bij Feyenoord toegevoegd aan de A-selectie.

Niet zo vreemd dus dat er mensen zijn die hem wel eens vragen of hij ook in andere opzichten op zijn grote voorbeeld lijkt. Dat gaat dan meestal over het licht ontvlambare karakter van de Spurs-middenvelder. ,,Edgar komt soms heel bot over,’’ kent Lorenzo de nukken van zijn neef. ,,Heel anders dan als ik met hem praat. Ik denk dat hij zo gemaakt is door anderen. Als hij weer eens op de televisie is geïnterviewd, wordt me wel eens gevraagd of ik ook zo ben. Meestal hoor ik dan dat ik heel anders overkom.’’

Buiten het veld lijkt de zachtaardige Lorenzo ook allerminst op een pitbull, de bijnaam van zijn neef. ,,Ik ben zelf heel rustig,’’ zegt de voormalige aanvoerder van Jong Feyenoord, die tijdens zijn eerste weken bij het eerste elftal zijn ogen uitkijkt. ,,Mooi om dit mee te maken,’’ klinkt het zelfs timide.

De onvermijdelijke vergelijking met Edgar ervaart hij niet als last. ,,Mijn naam is eerder een voordeel geweest. ’We spelen vandaag tegen het neefje van Edgar Davids,’ heb ik langs de lijn en in het veld vaak gehoord. Dat vond ik altijd wel leuk. Het betekende immers dat je in de weken daarvoor een goede indruk had achtergelaten.’’

Het betaald voetbal haalde hij op eigen kracht. Zijn ontdekker John van Loen had geen idee uit welke familie Davids kwam. Hij plukte de middenvelder namens FC Utrecht weg bij Omniworld, waar hij samenspeelde met Hedwiges Maduro. ,,Ik vind ook dat hij helemaal niet op Edgar lijkt,’’ zegt Van Loen. ,,Ja, ze zijn allebei linksbenig, maar Lorenzo is een totaal ander type. Edgar is een pure linkshalf, een echte mannetjesputter, terwijl Lorenzo meer controlerend speelt.’’

Van Loen herinnert zich Davids verder als een ‘beschaafde jongen.’ ,,Plezierig om mee te werken. Ik kan alleen maar positieve dingen over hem zeggen. Jammer dat hij naar Feyenoord is gegaan, want hij kon bij ons ook een contract tekenen.’’

Maar net als neef Edgar wilde Davids hogerop en koos hij voor een ‘terugkeer’ naar Rotterdam, de stad waar hij op vierjarige leeftijd een half jaar woonde, nadat hij met zijn vader vanuit Suriname naar Nederland was gekomen. ,,Mijn moeder zag ik tijdens vakanties en ik schreef met haar. Zij bleef in Suriname met mijn zusjes en broertje. Ik ben opgevoed door mijn vader en mijn opa en oma. Zonder moeder mis je wel iets in je leven. Ik denk dat ik daardoor vroeg volwassen ben geworden.’’

Feyenoord-trainer Erwin Koeman ziet wel wat in de linkermiddenvelder, maar vindt dat Davids meer van zich af moet bijten. Davids: ,,De trainer heeft tegen me gezegd dat ik brutaler moet worden. Dat hoeft niet per se in je karakter te zitten om dat op het veld te kunnen zijn. Ik zeg ook niet dat ik al helemaal ben los gekomen. Ik zit nu bij de selectie en zal er alles aan doen erbij te blijven.’’

"in de geest van Edgar" is Edgar ineens dood ofzo???
Realist - Utrecht - 01/08/06 - 00:51:15
:howler:

·
Registered
3,340 Posts
Article from SSN about Davids junior

---------------------------------------------------

Fiery Dutch midfielder Edgar Davids' cousin Lorenzo is making waves in Holland and is set to make his league debut for Feyenoord this season.

The 19-year-old has watched his superstar relative command respect across Europe for Juventus, Barcelona, Ajax, Milan and Internazionale.

While the elder Davids is now in the latter stages of his career at Tottenham Hotspur, Davids the younger is just about to breakthrough into De Eredivisie.

The 1995 UEFA Champions League winner has been offering Lorenzo advice to help him develop in his career.

"I am very proud of Edgar. I have been a huge fan of his for years and I really look up to him," Lorenzo told Dutch paper Algemeen Dagblad.

"Now we have regular contact with each other.

"I play in the same position as him. Edgar tells me what I do wrong and explains to me how to do better.

"His best advice? He told me to listen to the older players and keep doing my own thing."

But the Feyenoord youngster has also warned the public not to expect him to be the same sort of player as his kin, who earned the nickname 'The Pitbull' in his early days at Ajax.

"Edgar sometimes looks very hard, very different to when I talk to him. I think he has been made that way by others," Lorenzo added.

"If ever interviewed on TV, people ask me if I am also so hard. But mostly I have been told I am very different by the media and the people."

Feyenoord kick off their new campaign at FC Groningen and the Davidses will be hoping that it marks the start of a new chapter in their family's success.

http://home.skysports.com/list.asp?hlid=407517&CPID=9&clid=198&lid=25&title=Davids'+family+values

·
Registered
59,141 Posts
another FM or CM fan?:pp

he made his debut coming on as a sub last Wednesday in the cup. Looks a bit taller than Edgar and also the same type of player, likes to put his foot in but obviously far too early to give any indication as to how good he is.

Perhaps with Danny Buijs possibly getting suspended for the next 3 league games, we´ll be able to see more of him and form a real opinion about the guy.

·
Registered
59,141 Posts
busy week for the Davids family

for the championship manager fans in here, he's moved on to NEC Nijmegen and will tomorrow be putting pen to paper on a 2,5 year contract where he'll be working again with former Feyenoord youth coach, Mario Been.

Best move for him. Should be able to get a few minutes here and there though Been said at first he'll be a back-up player there too.

NEC Nijmegen.nl said:
Mondeling akkoord met Feyenoord en Lorenzo Davids (29/01/2007)

N.E.C. heeft maandagavond met zowel Feyenoord als Lorenzo Davids (20) mondelinge overeenstemming bereikt over een contract dat hem voor 2,5 jaar aan N.E.C. bindt. Morgen (dinsdag) volgt verdere schriftelijke afhandeling.

Davids traint dinsdagochtend al mee met de selectie van N.E.C.

Lorenzo Davids

Lorenzo Davids, een neef van Edgar Davids, is geboren op 4 september 1986 in Paramaribo (Sur.) en speelde voor Voorland, Waterwijk, FC Omniworld, FC Utrecht en Feyenoord. Hij was bezig aan zijn tweede seizoen in de eerste selectie van Feyenoord en was daarvoor aanvoerder van Jong Feyenoord. N.E.C.-trainer Mario Been was toen zijn trainer. Davids speelde op 8 november 2006 in het bekerduel tegen RKC Waalwijk, dat was zijn enige officiële wedstrijd voor Feyenoord. Hij kwam ook één keer uit voor het Olympisch Elftal.

1 - 8 of 8 Posts