Xtratime Community banner

1 - 20 of 73 Posts

·
First Place Winner, February 2013 XT Photo Contest
42,192 Posts
Discussion Starter #1
He finally arrived in Holland and had his medical, and also his first training. Went to see it and he looks confident on the ball and he has got some good starting speed. He got the shirtnumber #2 for this season.

Today is his first friendly against Vitesse Delft, an amateur side not far from Rotterdam.

·
Registered
6,895 Posts
Good luck to him!

·
Registered
4,420 Posts
Slightly unfair mate. As you well know he had badly sprained his ankle about a minute before that happened, an injury that kept him out for several weeks. Yes he knew he was hurt and should have just hoofed it away but footballers are not always the brightest of people.

·
42,192 Posts
Discussion Starter #5
Went to see it and he looks confident on the ball and he has got some good starting speed.
Taking this back !! :mad: OMG, he was so crap against an amateur side !! He was fooled on the 2:0 by the striker like a player from the U10. He only played the first half on the RB position.

·
42,192 Posts
Discussion Starter #9
Vermes krijgt de tijd bij Sparta

Sparta trok onlangs de Hongaar Krisztian Vermes aan. De 23-jarige Vermes moet bij de Kasteelclub de nieuwe rechtsback worden.

Vermes debuteerde afgelopen woensdag voor zijn nieuwe club in de oefenwedstrijd tegen Vitesse Delft (3-4 winst voor de Spartanen). Het debuut van de Hongaar verliep echter niet helemaal vlekkeloos.

Zo had Vermes schuld aan de tweede treffer van de eersteklasser. Trainer Foeke Booy tilde daar echter niet zo zwaar aan. "Aanvallend was hij in mijn ogen de enige speler die vanaf de rechterkant spits Rydell Poepon kon vinden. Dat was prima. Krisztian krijgt de tijd van mij," verklaarde Booy tegenover het Algemeen Dagblad.

Vermes zelf heeft zin in zijn avontuur bij Sparta. "Ik wil hier presteren en op die manier een plek in de nationale ploeg van Hongarije afdwingen. Bondscoach Erwin Koeman zal ongetwijfeld alle wedstrijden in de Eredivisie nauwlettend volgen."

"Sparta is een geweldige uitdaging voor mij. Tijdens de eerste training waren er heel veel toeschouwers. Dat belooft iets."

"Ik ben een rechtsback die graag de aanval zoekt," beschrijft Vermes zichzelf. "Ik ben hard, maar pak geen onnodige gele kaarten."

"Bondscoach Erwin Koeman heeft een positief verhaal over mij afgestoken. Het is aan mij om het vanaf nu waar te maken."
Vermes gets time at Sparta

Sparta recently got the Hungarian Krisztian Vermes. The 23 year old Vermes has to become the new rightback at the castle-club.

Vermes made his debut for his new club last wednesday against Vitesse Delft (3:4 win for the Spartans). The debut of the Hungarian didn't go as planned.

So was Vermes to blame for the second goal from the Nb4 side. Trainer Foeke Booy didn't make such a big deal of it. "In my eyes he was the only player on the rightside who could find striker Rydell Poepon. That was fine. Krisztian will get the time to settle from me." he stated to Algemeen Dagblad.

Vermes is looking forward to his time with Sparta. "I want to perform here and through that way earn a spot in the national team. National team coach Erwin Koeman obviously will follow the Eredivisie matches closely."

"Sparta is a big challenge for me. During the first training there was a big attendance. That promises something."

"I'm a rightback that likes to go forward," describes Vermes himself. "I'm hard, but don't take dumb yellow cards."

"Coach Erwin Koeman has told positive things about me. It's up to me to make them true."

·
Registered
333 Posts
Taking this back !! :mad: OMG, he was so crap against an amateur side !! He was fooled on the 2:0 by the striker like a player from the U10. He only played the first half on the RB position.

Hehe...Meric will destroy him the first game of the season :pp.

By the way, we have a 'Slowak' player called Horváth Csaba on loan now.
He's a 1.90m tall central defender who impressed our coach thus far in training and a preseason friendly. Anybody know him?

Kemenes is gone with the wind i'm afraid :mad:.

·
42,192 Posts
Discussion Starter #12
It seems Csaba (Fehér) called Krisztian and told him if he needs anything he can just call, and he suggested my uncle's restaurant to him :proud:

·
42,192 Posts
Discussion Starter #14
Nope, in Roosendaal, Los Latinos. It's Argentinian grill restaurant but for special guests we do some Hungarian kitchen as well :D

We even had the great Tibor Dombi as guest a couple of times :proud:

·
42,192 Posts
Discussion Starter #15
Sparta played another friendly. This time they won 3:1 and Vermes only played the first half in which no goals were scored during that period.

Vermes in action, on the field and with the ladies :flirt:

·
42,192 Posts
Discussion Starter #19
Gelijkspel tussen Sparta en Kortrijk

Sparta Rotterdam heeft de eerste serieuze oefenwedstrijd van de voorbereiding met 0-0 gelijk gespeeld. In Breskens kwamen Kortrijk en Sparta niet tot scoren. Voor Sparta was Yuri Rose dichtbij een treffer in de eerste helft. Kortrijk kwam er ook enkele keren gevaarlijk uit, maar Harald Wapenaar redde een aantal inzetten van de Belgische promovendus.

Opstelling Sparta Rotterdam:
Harald Wapenaar, Krisztian Vermes (82. Iderlindo Moreno Freire), Sander van Gessel (71. Cees Toet), Yuri Rose (79. Joey Godee), Charles Dissels (79. Rydell Poepon), Kevin Strootman (46. Jerold Promes), Kim Jaggy (71. Maciej Wilusz), Karim Touzani (46. Nathan Rutjes), Joshua John (79. Edouard Duplan), Floribert N'Galula, Erik Falkenburg (79. Arne Slot).

Vermes had an okay game against Belgium side Kortrijk.

·
42,192 Posts
Discussion Starter #20
After some friendlies against small opponents he screwed up again against Iraklis Saloniki :wallbang: He let his direct opponent get behind him and cross for the 0:2.

1 - 20 of 73 Posts