Xtratime Community banner

1 - 16 of 16 Posts

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #1
ACUÑA UIT ZIEKENHUIS

Kike Acuña heeft het ziekenhuis van Amsterdam vrijdagmiddag kunnen verlaten. De Chileen was daar donderdag opgenomen nadat hij bij hevige rellen rond Jong Ajax – Jong Feyenoord gewond raakte. De middenvelder van Feyenoord verklaarde bij terugkomt in Rotterdam nog veel pijn te hebben, vooral aan zijn hoofd en in zijn onderbuik. Acuña heeft in het geweld een hersenschudding opgelopen.

Acuña was vrijdag nog steeds zeer ontdaan door alle gebeurtenissen. ‘Zeker tien mensen stonden op me in te slaan en te schoppen. Bovendien wilde iemand me steken met een mes. In Chili gebeurt ook veel, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt’, zei de international die gewond raakte nadat hij ploeggenoot Robin van Persie te hulp schoot. Die werd na de mini-klassieker als eerste belaagd. Van Persie bedankte Acuña voor zijn hulp. ‘Jij had voor mij hetzelfde gedaan’, zei de Chileen daarop.

Acuña heeft van de artsen volledige rust voor geschreven gekregen. Maandag wordt dan verder gekeken. De Feyenoorder is wel blij dat hij niet meer in het ziekenhuis hoeft te blijven: ‘Ik haat ziekenhuizen, ik heb telkens gevraagd of ik weg kon. Gelukkig mag ik nu naar huis’, aldus de middenvelder voordat hij door ploeggenoot Pardo naar zijn appartement werd gebracht.
Good news that he's out of hospital but respect to him for defending Van Persie by himself. Sign of a real man who'll be remembered by all Feyenoord fans (at least me) however woeful his performances on the pitch may be :proud: :star: :cool:

I just hope that the events from yesterday won't convince him to leave Holland.

:cool:

·
Registered
23,835 Posts
Good to see he's already 'fired' by the hospital. At least he will be rembered now if he leaves, otherwise he perhaps would have gone in the line of Picun, Tati, Sanchez etc.

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #3
Pablo "Jesus" Sanchez was good :D everyone says he's a flop :depress: he scored 15 odd goals in his first season ! but then it went completely wrong in the second season cos of his bust up with the trainer (along with Witshge and Kornejev) or he was a real eenseizoensvlieg:eek:

·
Registered
460 Posts
i'm glad to read he was ok..
yesterday on the news the reporter said he was seriously hurt but he didn't show to be so worried for him.. :fero:
he's like that, always defending his team mates :D

·
Registered
40,650 Posts
While I was already convinced Jorge felt the need to prove once more that he's a real fighter and I'm glad he's ok!

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #6
14-05-2004: Feyenoord bevestigt: Acuna mag weg

Feyenoord heeft zojuist het bericht dat de Chileense website Terra (lees meer) vanmorgen al meldde, bevestigd: Kike Acuña mag in de zomer op zoek gaan naar een nieuwe club. De Chileen heeft deze week van technisch manager Mark Wotte te horen gekregen dat er voor hem geen plaats meer is bij de Rotterdammers. ‘Vanwege de grote concurrentie op het middenveld, is het beter dat hij uitziet naar een andere club’, licht Wotte toe.
Not a big surprise since it was suspected in recent days that Acuna would want to look for a new club but I guess with Bosschaart coming in , he'd now be third in line after Ghali and Bosschaart for the defensive midfielder spot. That saying I don't hope that Acuna leaving will mean that Schreuder will stay cos he's even worse !!!:eek:

Acuna never got too many chances though to prove his value but when he did, he didn't seem the most creative. Rumours say clubs in Greece, Portugal and Spain are interested in him. I wonder how much Acuna would raise for us since we spent a million euros for him if I remember correctly. Will also be interested to see how he does in South Europe. I hope we haven't made another mistake just like with Boateng who has done well abroad, impressing fans with his steel and hard work.

Anyways Acuna will always be remembered here for the obvious reasons above in the thread:cool:

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #7
RBC are said to be interested in loaning him from us for next season. I'd actually prefer us to sell him since I don't think RBC would be able to pay his wages, were we to loan him out to them. We'd probably still pay a large percentage of his wages.

·
Registered
460 Posts
hey :D
here we're 100% sure he won't come back to feyenoord..(he may go to argentina too..) but i have no idea about possible offers he has..i'll let you know ;)

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #9
I think it'd be better for him if he moves on a permanent basis since he won't learn anything by going on loan to a small Dutch club like RBC. I hope for him and for us that a Spanish side like Vallodolid or Espaynol sign him since that will provide us with hard cash since most Argentinian clubs are pretty much our of money, aren't they?

·
Registered
460 Posts
yes they are (so maybe he can be signed by loan) ..
you're right, but actually valladolid would be in 2nd division next season & espanyol was almost there..

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #11
he's been sent on loan to his old club Universidad de Chile for a season. He will still be under contract at the club till 2006 tho, so one more year with him either benchwarming or on loan. :(

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #12
Feyenoorder Jorge 'Kike' Acuña overweegt te stoppen
[Bron: FR-Fans.nl]

De door Feyenoord verhuurde middenvelder Jorge 'Kike' Acuña overweegt te stoppen met voetbal. Acuña werd door Feyenoord aan Universidad de Catolica verhuurd om weer aan speeltijd te komen. Ook bij deze club komt de voormalig Chileens international niet aan spelen toe.

In twee seizoenen Feyenoord kwam de middenvelder slechte 15 maal in actie onderleiding van Bert van Marwijk. De speler liet weten aanstaande maandag definitief uitsluitsel te geven over zijn sportieve toekomst. "Ik vraag mijn ouders om vergeving aangezien zij veel hebben opgeofferd om mij te kunnen laten voetballen", aldus Acuña
:(

Poor guy, ok he isn't the most gifted of players around but him to stop already at the age of 26?!

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #13
Should we bring him back?

I'm not joking. After having seen Chile play against Sweden yesterday, he definitely didn't look out of his depth. Constantly tracking back, covering for his teammates. Yes he might not be the most technical of players around but would you rather keep a Paauwe who just lets opponents go past him? I reckon we've made a mistake on this one.

His website's well worth checking out too www.jorgeacuna.cl :cool:

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #14

Jorge Acuna mag deze zomer transfervrij weg bij Feyenoord. Bij de Rotterdammers wist hij geen plaats af te dwingen en ook bij RBC kon hij niet uitblinken. In een interview liet hij weten nog niet terug te willen naar Chili. Volgens hem liepen enkele opties in Spanje op niets uit. Zijn zaakwaarnemers zouden nu in Rome zijn voor besprekingen, naar eigen zeggen met Lazio Roma. In Italie doen echter de geruchten de ronde over interesse van Livorno

I knew I wasn't crazy when I was raving about him :D

The guy is pure class :stuckup:

·
First Place Winner, February 2013 XT Photo Contest
42,192 Posts
:googly: No way is he coming to Lazio :stuckup: I want Ledesma :scream:

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #16
Acuna transfervrij naar Blackburn Rovers

BRON: Cooperativa

De Chileen Jorge Acuna lijkt een nieuwe club gevonden te hebben. De middenvelder liet weten dat een overstap naar Blackburn Rovers rond is gekomen. Alleen een medische keuring zou nog roet in het eten kunnen gooien, volgens de Chileen. Hij zou er voor drie seizoenen kunnen tekenen. Acuna is transfervrij, Feyenoord besloot de optie in zijn contract op contractverlenging niet te lichten deze zomer

I knew the boy had class :stuckup: :D

or it´s him and his agent desperately trying to get some attention :groan:

1 - 16 of 16 Posts