Xtratime Community banner

1 - 19 of 19 Posts

·
Registered
59,171 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Only a few days left before our first game in the tournament with that giant cup which we won 2 years ago thanks to Van Persie. (if only... :( )

Here's the schedule:

Zo 09-01-2005 Feyenoord - Bayer Leverkusen 16.15u
Di 11-01-2005 Feyenoord - Rosenborg Bk 18.30u

Zo 16-01-2005 Feyenoord - Excelsior (UNICEF game in de Kuip)

Not sure if they'll be screened live but it doesn't seem so :( already checked Eurosports schedule and it wouldn't be shown there :thmbdown:

EDIT The highlights will be on the NOS, so good news for us all including for Drulo and his UPC :D seems like it won't be screened live at all btw

Nevertheless, they will be interesting games against good opposition and it'll be ideal to tell Gullit whether he should indeed use the 6 million he has now or not ,if Bandalovski is good enough to start as our RB or not. Idem ditto with Bahia and the games will also be important for Pardo who will have to convince Ruud that he'd good enough not to be loaned out to RBC or de Graafschap :eek: what a joke that he has to prove himself :rollani:

Also Ruud will get a weeks time to see if that American defender Cory Gibbs is good enough to get a contract. Will it be 4th time lucky for an American on trial at Feyenoord? :eek: hope so, since he apparantly marked out RVN during the friendly we played against them last year :eek:

·
Registered
59,171 Posts
Discussion Starter #2
The highlights will be on the NOS btw and nothing will be on eurosport, so good news for us all including for Drulo and his UPC :D seems like it won't be screened live at all btw (as if anyone would watch :pp)

Should be interesting

·
Registered
59,171 Posts
Discussion Starter #4 (Edited)
Ali? me? :confused: :D funnily not long ago a cousin of mine who like me is half Dutch, half pinda was mistaken for one :howler:

and yes was watched it too, Paul de Leeuw cracked me up bigtime :D in case anyone was zapping last night as well, Gyans wife :proud: was on "taxi'' . Yes I know, no need to tell me about what you think about that programme :eek: what am I waffling about :D

·
Registered
7,919 Posts
I didnt watch it I dont like the commercial sh*t around it all :( (no offense to anyone who liked it) but donating is cool... Didnt know you were half Dutch I thought half English for some stupid reason apparently :googly:

And I actually like Taxi :D

·
Registered
59,171 Posts
Discussion Starter #6
monte said:
I didnt watch it I dont like the commercial sh*t around it all
you now turning into a Commie? :googly: :pp :D I see your point though since people shouldn't need celebrities and the razzmatazz (spelling?) round it to donate. That saying it was imo done in a funnish way, esp by my man :D and I guess people need celebrities or famous people to raise an issue before it really sets in (like Lady Di with her landmines in Angola or now Nelson Mandela with his son who passed away cos of AIDs where talking about it still is a taboo).

·
Registered
59,171 Posts
Discussion Starter #7
Leverkusen 4 - Feyenoord 2

Scoreverloop:
14’ 0-1 Bervatov
40’ 0-2 Bervatov
47’ 1-2 Lazovic
49’ 1-3 Voronin
53’ 2-3 Kuyt
60’ 2-4 Voronin

Opstelling Feyenoord: Babos; Gyan, Saidi, Gibbs, Bosschaart (59’ Mtiliga); De Graaff (59’ Castelen), Pardo, Ghaly, Goor; Kuyt (65’ Magrao), Lazovic.

Anyone saw it?

Heard bits on the radio. Pascal played as a LB for once and Paauwe was dropped :thmbup: but same old story I'm afraid. Too many mistakes in the same old area, the defence and from Pascal too at LB. Remains a problem area. Pluspoint I guess was Lazovic scoring. :)

·
Registered
59,171 Posts
Discussion Starter #9
:howler: :howler:

No, but as my birthdays approaching soon, were you planning to get me some? :D

·
Registered
59,171 Posts
Discussion Starter #11
you got my address :pp

Todays the game vs Rosenborg btw. Bahia will be given a run out as will our trialist Cory Gibbs once again who in all likelihood will get a contract since Gullit likes his communicative skills.

Article btw about Lazovic which might interest you all:)

Servische spits is nog niet klaar met Gullit en Feyenoord

De zelfkritiek van Danko Lazovic

De basisplaats van Danko Lazovic in het oefen-duel met Bayer Leverkusen was pas zijn eerste sinds september.

Nu de spits heeft besloten dat hij bij Feyenoord blijft, wil hij nog één keer alles geven om te slagen.

Het mislukte jaar 2004 eindigde voor Danko Lazovic op 30 december met een operatie van zijn moeder Gordana. Thuis in Belgrado wordt ze al langer behandeld voor baarmoederkanker en nu moest ze ook een darmingreep ondergaan.

,,Tijdens de kerstvakantie ben ik bij haar geweest'', vertelt Lazovic. ,,Ze is erg ziek geweest, maar de artsen verwachten dat ze op termijn geneest. Voor onze familie is de weg nog lang, maar er is nieuwe hoop en dat hebben we gevierd. Ik ben blij dat mijn moeder nog net in het oude jaar kon worden geholpen. 2005 kan ik nu in alle opzichten met een positief gevoel beginnen.''

Voor Lazovic bracht de korte vakantie in zijn vaderland het inzicht dat hij bij Feyenoord moet blijven. Eén keer nog wil de 21-jarige spits proberen te slagen in de Kuip. Een verhuur aan clubs van het kaliber ADO Den Haag is voor de duurste aankoop uit de clubgeschiedenis geen optie meer.

Lazovic ziet nog kansen, omdat hij vindt dat hij het jaar 2004 voor zichzelf in tweëen moet delen. Met een periode voor en na het ontstaan van het koningskoppel Kuyt - Kalou. ,,Vorig seizoen was ik boos en vol onbegrip dat ik niet speelde, het laatste halfjaar ben ik vooral teleurgesteld geweest'', schetst hij het verschil. ,,Ik heb nooit begrepen waarom Bert van Marwijk me bij Feyenoord geen kansen gaf, nu kan ik het accepteren dat Ruud Gullit het topscorersduo van Nederland de ruimte geeft.''

Waar het mis ging onder Van Marwijk kan hij precies aangeven. Dat was direct na de winterstop. Tegen FC Utrecht maakte hij als invaller in de laatste tienminuten twee doelpunten, waardoor Feyenoord met 2-1 won. Eindelijk was Lazovic weer eens belangrijk geweest, nadat hij al in de vijfde competitiewedstrijd op de bank was beland.

,,In de periode rond Utrecht trainde ik goed en had ik verwacht opnieuw een kans in de basis te krijgen, maar die is er nooit meer gekomen. Na Utrecht heeft Van Marwijk me überhaupt nooit meer het gevoel gegeven dat ik bij Feyenoord hoorde. Dat deed pijn.''

Met de tandem Kuyt - Kalou voor zich was zijn perspectief de afgelopen periode hetzelfde, maar voelde de situatie anders. De trotse spits vindt dat hem over de afgelopen zes maanden ook een flinke portie zelfkritiek past. ,,Na de zomer heb ik er niet altijd alles aan gedaan op de trainingen. Zo eerlijk moet ik zijn. Van de tien trainingen werkte ik er vier af op 60 of 80 procent.''

Het is deels de teleurstelling geweest die doorwerkte, denkt de speler van wie Zeljko Petrovic ooit zei dat het geen zin had om hem ter lering een videoband van Mateja Kezman te laten zien; Lazovic vond zichzelf als spits simpelweg toch beter dan anderen. ,,En deels is het een omschakeling die ik kennelijk nog steeds moet maken. Voetballen hier blijft zó anders dan ik in Servië gewend was.''

Bij Feyenoord merken ze dat laatste verschil ook. Elke keer als technisch directeur Mark Wotte Lazovic ziet spelen met Jong Servië, ziet hij een heel andere spits dan bij zijn club. In de nationale jeugdploeg vormt Lazovic een duo met Real Mallorca-spits Andrija Delibasic en heeft hij een volledig vrije rol. Al het verdedigende werk doen zijn teamgenoten.

Ook bij Partizan Belgrado speelde hij als tiener al op die manier. Het was de uitkomst van een soort weddenschap die hij aanging met trainer Lothar Matthäus. Toen Matthäus kwam, begon de Duitser meteen over hard werken en meedoen bij balverlies. Lazovic hoorde het aan en zei: trainer, geeft u mij een paar wedstrijden de kans in een vrije rol, en ik betaal u terug. Matthäus kon zoveel lef wel waarderen en ging de uitdaging aan. Zijn jonge spits kreeg vijf duels de tijd en maakte in elk duel een doelpunt.

,,Ik ben zoals elke voetballer van de Balkan een gevoelsmens'', grijnst Lazovic. ,,Onder Matthäus voelde ik zo veel vertrouwen. Dat ik het een laatste keer wil proberen bij Feyenoord is omdat dat ik ergens voel dat ook Ruud Gullit dat vertrouwen heeft in mij. Heel belangrijk is dat Thomas Buffel is vertrokken. Het biedt een kans méér om te spelen. Wedstrijden zoals tegen Leverkusen afgelopem zondag, daarin moet ik laten zien dat ik een vechter ben.''

Het mooiste zou natuurlijk zijn als Gullit het met hem probeerde op de manier van Matthäus. ,,Maar dat is in Nederland niet reëel. Ik ben nu zover dat ik inzie: bij Feyenoord zal ik het eerst moeten afdwingen dat de trainer me überhaupt een keer in de basis zet.''

In principe wil Lazovic nog vier of vijf jaar bij Feyenoord spelen. Hij voelt zich op zijn gemak in Rotterdam en spelen in een volle Kuip blijft een verademing. ,,Wist je dat ik al mijn zeven Feyenoord-doelpunten in de Kuip heb gemaakt?'', zegt hij.

,,Is ook weer een kwestie van gevoel, denk ik. Als invaller krijg je 15 à 20 minuten. Voor eigen publiek kan ik dan blijkbaar net wat meer dan in andere stadions.''
http://www.ad.nl/artikelen/Sport/1105341522188.html

·
Registered
40,672 Posts
Cool article Wally. Sheds some more light into the entire situation and I never had a clue about his mother. But also that there's a huge difference between Lazo at Feyenoord and in our U21's.

Back to Gran Canaria (where I've been BTW :cool: ), against Leverkusen once again our defence seemed to have a terrible leak, hopefully Bahia makes a difference today, but I doubt one man can do the trick. The result doesn't speak greatly about Gibbs, but I haven't seen the goals, so I can't judge him just yet. Anyway good to see De Graaf, Pardo and Magrao getting chances and let's hope we win today.

·
Registered
40,672 Posts
Feyenoord 4-1 Rosenborg :shades:

Kuijt with 2 goals, one from a penalty, Lazovic and Smolarek bagging the other 2 goals.
I just saw some highlights, Pardo being hailed as the big man in midfield, Lazo playing well and he gave an almost Bergkamp-like assist to Ebi. Goor the captain and Paauwe once again not getting a minute.

Gibbs is almost certain to get a contract according to the commentator and our other signings Bandalovski and Bahia made their debuts.

Oh and Bosschaart scored a pretty cool own goal!

·
Registered
59,171 Posts
Discussion Starter #14
Good stuff :cool: and it looks like we're getting out the dal.
Great goal from Pascal btw :D and yep, some slick passing from Pardo. Revelation of the trip along with Lazo!

I just had a look at what the papers said and Gullit in de Telegraaf said that he'd keep this diamond formation which he played in the first half with Kalou and Lazo as the strikers. Kuijt as the most attacking midfielder, who can course easily slot in up front too with one of the others dropping back when needed. Goor and de Graaf on the flanks with their good stamina (something which we lacked according to Ruud, since only Goor had that before) and Pardo as a deep lying midfielder who controls it all with Pascal and Zuiverloon as the full backs. I like it! seems like Ruuds finally found a way and credit must go where it's due.

In the AD though, it said because Zuiverloon obviously has his exmas coming up and won't be available the whole time and since Bandalovski is one for the future, Ruud has made an enquiry for Cosmin Contra :eek: whos on loan at West Brom from Atletico Madrid but isn't playing regularly at WB either. If no other club is interested and Contra really wants to play regularly and not just fill his pockets, then I really think we have at least a 30 % chance of getting him. It'd be brilliant. Hope it comes out. Would be some stunt!

·
Registered
40,672 Posts
But where's Ono in this formation of yours? On paper it looks good, but I doubt Lazo and Pardo will remain starters, even if they're doing well right now.

As for Contra :happy:! I remember him well from his Milan and Alaves days, great player back then, I figured he'd become worldclass in no time, but sometimes things don't go like that. So perhaps Feyenoord could get his career back on track.

·
Registered
59,171 Posts
Discussion Starter #16
Drulo said:
But where's Ono in this formation of yours? On paper it looks good, but I doubt Lazo and Pardo will remain starters, even if they're doing well right now.
I'd say the AMC spot where Kuijt played yesterday if Ruud keeps this diamond but I can't imagine Gullit to keep this attacking formation the whole time with 3 attackers. Woulsn't surprise me if he goes back to a regular 4-4-2 soon but who knows... Ono could also play on the right flank in this new formation though AMC is more his position I think when he comes back in a month.

That deep lying position in the midfield would then be between Pardo and Ghaly.

For the flanks, Goor and de Graaf. Stand-ins: Castelen and ?? maybe Hofs will indeed come early, since Smolarek will go on loan. If Hofs doesn't come, Ono also as a possibility on the right, rather not though. Contra too could play on the right flank. Just popped into my head, but rather have him as RB if he comes. I'll hang the flag out if he comes :D

·
Registered
59,171 Posts
Discussion Starter #18
Feyenoord - Excelsior: 2-0 (0-0)

Scoreverloop:
1-0 Dirk Kuijt (84' penalty)
2-0 Romeo Castelen (90 + 3')

Opstellingen:

Feyenoord: Gábor Babos, Gianni Zuiverloon (67' Hossam Ghlay), André Bahia, Karim Saïdi, Pascal Bosschaart, Bart Goor, Sebastián Pardo, Edwin de Graaf (67' Romeo Castelen), Dirk Kuijt, Danko Lazovic, Salomon Kalou.
Excelsior: Varkevisser (46' Graafland); Koning, Sprockel (36' De Nijs), Artz (46' Van Dieren), Van Driel: Otten, Kolk (67' Rothman), Hertog; El Hamdaoui, Holman (61' Curth) en Mulder (74' Sequeira).

Haven't seen it but in case anyone is interested, the highlights will be on TV Rijnmond later today. For once I'll be the bitten dog as I can't get it overhere :frustrat:

·
Registered
40,672 Posts
Wasn't at home today so I didn't watch the highlights (yet).

Surprising to see Gullit continue with Pardo and Lazo, now if he doesn't stick by them and this formation for the second half of the season, he'll have wasted the entire winterbreak trying it out.

1 - 19 of 19 Posts