Xtratime Community banner

1 - 20 of 62 Posts

·
Registered
59,189 Posts
Discussion Starter #1
17-02-2005: Babos begijpt het niet meer
[Bron: FR-Fans.nl]

Gábor Babos is zeer teleurgesteld in de handelswijze van trainer Ruud Gullit. De keeper van Feyenoord werd gisteren in het UEFA Cup-duel met Sporting Lissabon gepasseerd door de trainer, waardoor Patrick Lodewijks bij de Rotterdammers onder de lat stond. Gullit gaf na de wedstrijd aan dat Lodewijks de rest van het seizoen (opnieuw) zijn eerste keus zal zijn. Babos zal komende maanden genoegen moeten nemen met een plek op de bank.

"Ik begrijp hier helemaal niets van", sprak een zeer teleurgestelde Babos tegenover De Telegraaf. "Zondag had ik al willen spelen tegen Willem II. Na overleg met de medische staf is daarvan afgezien. Nu was ik volledig wedstrijdfit. De mededeling van Gullit kwam voor mij volslagen onverwacht. Hij had in de winterstop nog juist al zijn vertrouwen in mij uitgesproken. Ik weet niet wat ik hiermee aan moet. Het is de eerste keer dat mij zoiets overkomt.Ik ga eens goed nadenken hoe ik nu verder moet bij Feyenoord."

and now Gullit's said that Lodewijks will be first choice till the end of the season.

Doesn't look good for us next season :eek: but for the time being I guess it's understandable but you would expect Babos to come in with lets say 10 matches to go as it was agreed that Lodewijks would have more of a teaching role this season and wouldn't really compete with Gabor for the no 1 spot. Looking at the future, it wont really be good if Babos was to be benched till June but hopefully he'll take it well on the chin and come back stronger, but this'll definitely be a real mental set back for Babos

Has Gullit made the right decision or should he have looked to the future and persisted with Babos?

·
Registered
7,919 Posts
I dont understand how Babos can say that he doesnt understand. He should know that he hasn't been solid in his last couple of matches, whereas Lodewijks proved his worth over and over again. Thats the way it is, if you screw up, someone else will be given the chance. It's up to him to prove Gullit he's better. Im disappointed that he reacts in this way, he should admit he hasn't been on his top level and say that he will do anything to get his spot back.

·
Registered
40,672 Posts
In a way I agree with Monte, since he isn't in the greatest form, but on the other hand Gullit obviously made him some promises that he didn't keep. I think all of us would get pissed in such a situation.

The thing is, Lodewijks can't be there forever and to be honest, last night he didn't look all that good with the second goal where he should have just grabbed it straight out of the air. Though there's no denying he's in better form currently.

I'm positive Babos is a great keeper and perhaps all he needs is some confidence. He was brought in as one of our biggest signings this season and I refuse to give up on him just yet.

However I do think Gullit should just pick one over the other, cause this situation isn't good for either of them and that in turn affects Feyenoord as we desperately need a good goalie right now.

·
Registered
7,919 Posts
I doubt Gullit promised him that he would start at any cost. Had he been more steady, he would have started, no doubt in my mind about that.

I dont blame Lodewijks that much for the second goal, it was a great assist by Sa Pinto, right over the defenders, a good striker finishes that 9 out of 10 times. He wasnt superb yesterday but still solid. Anyway, Feyenoord lost, that might be an ideal situation to put Babos back in :)

( The first goal had me really pissed though, everyone felt it coming and the players looked like $hits! :mad: )

·
Registered
59,189 Posts
Discussion Starter #5
Lets looks forward, and lets say Babos demands to leave in the summer ( I hope not course), would you want Gentenaar? he's available on a bosman . Steady keeper as well imo. or would you say one is enough in Aerts who is already coming from RBC.

There's also talk btw that Lodewijks wouldn't mind keeping next season and if he continues doing well then I expect Feyenoord to offer him an extension before he suceeds Pim Doesburg as keepers coach. All in all as you can see, I've got no idea what'll happen :drunk: :D

·
Banned
1,806 Posts
If Babos leaves, which may not be totally unthinkable if he's gonna warm the bench until the summer, then I think Aerts should be number 1 keeper next season, and another keeper should be bought he doesn't mind playing reserve. I think Gentenaar isn't that kind of player. On the other hand, he definitely should be playing at a better club than what NEC currently is.

·
Registered
59,189 Posts
Discussion Starter #8
he'd always be welcome if it was up to me :proud: but I dunno if it's my heart speaking more than my head since he's gone though such a rough patch in the last couple of years :(

Interesting piece from Hugo Borsts column in todays AD btw. He claims to believe that Babos' time at Feyenoord is over since he lacks self criticism :googly: amongst others. If we were to sell him, I guess our only hope of getting a good fee were if some Russian or Ukrainian side to buy him but in the end we'd probably sell him back to NAC for nothing knowing us :eek: I do still however believe that Babos will come back stronger.

anyways here's the piece:

Babos mag op zoek naar nieuwe club
Hugo Borst

Van de parkeerplaats op weg naar de Kuip wierp een jongeman in Feyenoord-shirt een dikke klodder spuug voor mijn voeten.

Hij en zijn maat keken me doordringend aan. Niet zo gek lang geleden had ik er wat van gezegd, nu kijk ik wel uit. Voor je het weet, word je net als Javier Guzman het ziekenhuis in geslagen. Ik troost me altijd maar met de gedachte dat het incidenten zijn, stoerdoenerij is of frustratie. 'Niet op reageren, Lena,' imiteert mijn moeder Wim Sonneveld.

Heel soms word ik ook uitgescholden, zelfs bij mijn eigen clubje is dat voorgekomen. Op eenmansspreekkoren op straat, internet of e-mail geef ik meestal ook geen sjoege. Maar nu ben ik uitgedaagd om in de pen te klimmen. Niet vanwege de tirade aan mijn adres, maar omdat de meneer in kwestie in het verlengde NAC-speler Anouar Diba uitmaakt voor dief en lama.

Op zich niets nieuws, ware het niet dat het hier gaat om een official, de voorzitter van de SOVS, de Samenwerkende Organisaties Voetbal Supporters. Nadat preses Joris Daalhuisen, want om hem gaat het, mij in een e-mail een 'politiek correct schaap' en een 'hypocriete eikel' heeft genoemd, schrijft hij: ,,Hou je lekker bij de techniek op het veld en probeer geen eer te halen over de rug van een stelende en spugende voetballer genaamd Diba.''

Dat Daalhuisen zijn hart als supporter van FC Utrecht op een verkeerde manier laat spreken, is al teleurstellend. Zo is Diba, die door aanhangers van FC Utrecht twee wedstrijden vrij massaal en langdurig is uitgemaakt voor 'tasjesdief', nooit veroordeeld voor een dergelijk vergrijp, als hij er zich al schuldig aan heeft gemaakt.

Verfoeilijk en onbestaanbaar is natuurlijk dat Daalhuisen een bobo is en daardoor óók officieel de supportersvereniging van NAC vertegenwoordigt. Ik heb Daalhuisen per mail nog gevraagd of hij zijn oprisping wilde inslikken, maar de voorzitter van de SOVS vindt het allemaal kunnen.

Gek hè, dat ze bij de KNVB dit (supporters)orgaan totaal niet serieus nemen? Zou voorzitter Joris Daalhuisen misschien niet helemaal representatief zijn? En dan te bedenken dat de voetbalbond dit clubje nog subsidieert ook. Vanwege een voorzitter die voetballers beledigt en beschuldigt, zou de KNVB het geldkraantje eigenlijk dicht moeten draaien.

Zo, vanaf hier zal dit 'politiek correcte schaap' aan het verzoek van Daalhuisen voldoen en zich bij de 'techniek op het veld' houden. Deze 'hypocriete eikel' constateert dat het met Gabor Babos gebeurd is. Twee keer in een seizoen je plaats verliezen, dat overleeft geen keeper. Ruud Gullit heeft groot gelijk dat hij Patrick Lodewijks de voorkeur geeft.

Zegge en schrijve twee punten heeft Gabor Babos dit seizoen gepakt. Tijdens Ajax - Feyenoord tikte hij een schot van Rosales op schitterende wijze naast en stelde het gelijkspel (1-1) veilig. Babos heeft echter te veel fouten gemaakt om onder de lat te mogen blijven staan. In de toch al wankele defensie is zekerheid nodig. Lodewijks zorgt wel voor rust en ervaring.

Gullit nam een onverantwoord risico door Babos, die in november was gepasseerd, in de winterstop opnieuw tot eerste keeper te benoemen. Tegen Vitesse maakte hij meteen een fout en tegen De Graafschap blunderde hij. Nu is hij voorgoed zijn plaats kwijt.

De afgang van Gabor Babos verbaast me niet helemaal. Om te beginnen heeft hij weinig zelfkritiek. Hij is ook totaal geen trainingsbeest, tot teleurstelling van de fanatieke keeperstrainer Pim Doesburg. Deze week hoorde ik vanuit Breda dat de Hongaar een jongen is die voortdurend bevestiging en bewondering nodig heeft. Dat gebeurde bij NAC, waar hij de allerbeste was. Hij had daar geen enkele concurrentie (nu wel). Babos hield bij NAC gewoon alles tegen.

Al jong was hij voorbestemd om de stap naar een topclub te maken. Daar eenmaal aanbeland, blijkt hij ineens de beste niet meer. Wie zijn onaantastbaarheid verliest, moet mentaal verrot sterk zijn. Dat blijkt hij niet te zijn nu de bewieroking is verdwenen en daarvoor in de plaats kritiek en scheldpartijen zijn gekomen. Met het uitblijven van complimenten en bevestiging is zijn schijnbaar onbegrensde zelfvertrouwen geslonken tot nul. Dáár is het misgegaan het afgelopen halfjaar.

Bij NAC gebeurde het wel eens dat de trainer de spelers gebood om met de wreef af te ronden in plaats van met de binnenkant. Op trainingen gingen er te veel in, vond vedette Gabor Babos en dat kwam door al die 'laffe balletjes binnenkant voet'. Hij wilde gewoon keiharde schoten. Om de sterspeler te behagen, gaf trainer Lokhoff Babos zijn zin; de spelers vervolgden het afronden met het trappen met de wreef.

Bij Feyenoord is zo'n vip-behandeling ondenkbaar. Wie niet mee kan, haakt af. Gabor Babos, transfervrij gekomen, en van wie Feyenoord verwachtte dat hij na twee jaar doorverkocht zou worden aan een club in Engeland, zit op een dood spoor. Het lijkt wel of het na zijn handbreuk bij NAC, ruim een jaar geleden, niet meer is goed gekomen. De in aanleg goede doelman kan komende zomer uitkijken naar een nieuwe werkgever, maar moet eerst maar eens langs een sportpsycholoog.

http://www.ad.nl/artikelen/Sport/1108707665299.html

·
First Place Winner, February 2013 XT Photo Contest
42,192 Posts
i think he is in the same situation as Lazovic was in the beginning of the season..He has to work harder

·
Registered
40,672 Posts
More bad news for Gabor, good news for Patrick fans.

In today's metro I read that Wotte is going to hold talks with some Feyenoord players about a possible extension of their contract. Kalou, Kuijt and Castelen were the main targets, but also Patrick Lodewijks was on the list, after supposed positive advice from Gullit. I think this could mean the end of Gabor's stay in R'dam, since I doubt he'll be content warming our bench.

PS Talking about ex-Feyenoord goalies, anyone see Dudek's blooper last night? :eek: I felt really bad for him.

·
Registered
59,189 Posts
Discussion Starter #14 (Edited)
nah he cheats :fero: don't want liars here :nono:

but yeah saw the latest Dudek blunder. Horrible :( all these keeper blunders like the Carroll one last night make you wonder if it's not cos of the ball or something?! if not, I might as well start sending my CV to a top European club :D

I wonder where Dudek will go on from now btw as tbh Benitez's patience must go sooner or later. I read though that he should still start against Chelsea in the league cup final on Sunday. Lets hope that game'll be the start of a new episode in Dudeks career and that he'll be back to the old Jerzy we all know.

·
Registered
79,615 Posts
I remember when the speculation came about Arsenal, Dudek did nothing but blunder at Feyenoord.
Arsenal then went elsewhere.

·
Registered
23,835 Posts
Well, they got Richard Wright first. He couldn't even win the battle from Seaman, so now he's warming the bench at Everton.

Dudek looks nothing like the goalkeeper anymore he was at Feyenoord, and you can say that it's just because the different type of football being played in England. Most of his mistakes had nothing to do with high balls. To be fair though the only team with a quality keeper in the top in England at the moment is Chelsea with Cech. Even their benchwarmer is better than those other three dummies, cause Carrol screwed up big tim too last night.

1 - 20 of 62 Posts