Xtratime Community banner

1 - 5 of 5 Posts

·
Registered
59,100 Posts
Discussion Starter #1
Tuesday 20:45

NAC coming to de Kuip so the press obviously to go phone our old friend Lurling for his thoughts :D

Lurling wil Kuip het zwijgen opleggen
17 maart 2008

Anthony Lurling weet als geen ander wat Kuip-vrees is. De 30-jarige aanvaller van NAC Breda betrad "het mooiste voetbalstadion van Nederland" soms met lood in zijn schoenen. Als Feyenoorder wel te verstaan. Dinsdagavond zal het in de halve finale van de KNVB-beker anders zijn. "Ik benader mijn topvorm", zegt hij.

Lurling kijkt met "gemengde gevoelens" terug op zijn twee seizoenen bij de Rotterdamse volksclub (2002-2004). "Ik heb zeker goede en mooie wedstrijden voor Feyenoord gespeeld. In Monaco bijvoorbeeld, voor de Europese Supercup tegen Real Madrid. Zo'n wedstrijd speel je niet elke week. De duels in de Champions League waren eveneens geweldige belevenissen. Maar helaas heb ik te weinig in De Kuip laten zien. Te vaak haalde ik mijn normale niveau niet. Gelukkig lukt dat bij NAC nu weer wel. Ik ben met de ploeg aan een heerlijk seizoen bezig."

Lurling: "Ik heb altijd heel sterk de drang gehad om mezelf te bewijzen, om iedereen te laten zien hoe goed ik kan voetballen. Zeker bij Feyenoord ging dat tegen mij werken. Ik wilde te graag, waardoor het juist niet ging. Vorig seizoen bij FC Den Bosch, de club die ik al vanaf mijn derde jaar ken, keerde het goede gevoel terug. Ik leg mezelf nu geen druk meer op. Moeten is mogen geworden. Het plezier is helemaal terug, het voetbal dat in mij zit ook. Ik durf weer acties te maken. Ik geniet elke dag bij NAC. We hebben een fantastische groep."

Na drie sterke jaren bij SC Heerenveen hoopte Lurling bij Feyenoord op zijn grote doorbraak. Die kwam er echter niet. Zijn vooruitgesnelde imago van 'matennaaier' werkte in Rotterdam-Zuid tegen hem. Vanaf de eerste trainingsdag kreeg hij te maken met tierende en spugende fans, die zelfs niet voor handtastelijkheden terugdeinsden. De toenmalige en huidige trainer Bert van Marwijk leefde met zijn felbelaagde aanwinst mee. De toekomstige bondscoach verzocht de andere spelers om Lurling tijdens het eerste trainingspartijtje een paar doelpunten te laten maken, om de agressieve aanhang wat milder te stemmen. Het mocht niet baten. Lurling speelde nog wel 57 competitiewedstrijden voor Feyenoord, maar werd allesbehalve populair bij het legioen.

"Ik ben vaak uitgescholden, eigenlijk al vanaf mijn eerste seizoen bij Heerenveen. Ik begreep daar altijd weinig van en vond het ook onterecht. Dat wilde ik graag op het veld rechtzetten, maar dat ging ten koste van mijn eigen spel. Toen ik 24, 25 jaar was, had ik veel moeite met al die vijandigheid. Maar nu lig ik er niet meer wakker van. Ik ben mentaal gehard. Ik word er nu juist scherper van."

Lurling keerde begin dit seizoen met NAC terug in de Kuip. Feyenoord won met 5-0. De return in de competitie is 30 maart. "Het publiek was aanvankelijk vrij rustig en ik speelde niet slecht", blikt Lurling terug. "Totdat ik de bal tegen de onderkant lat schoot en een overtreding beging op Giovanni van Bronckhorst. Toen had ik het weer gedaan bij het legioen. Maar het deed me weinig meer. Ik heb eelt op mijn ziel gekregen."

Lurling hoopt De Kuip dit seizoen nog een keer aan te doen, voor de bekerfinale op 27 april. "Ik vind dat we tegen Feyenoord een reële kans hebben. We zijn als ploeg veel verder dan die eerste wedstrijd in augustus. Jammer alleen dat we uit spelen, vooral voor onze fans. Er waren maar 1600 kaarten beschikbaar die in zeven minuten waren uitverkocht. Ze hadden er wel 10.000 kunnen verkopen, denk ik. Breda is helemaal bekergek. Aan mij de taak om De Kuip stil te krijgen."
It's a good thing it's at home so we still have a slight chance.

Knowing Bert, there won't be any changes. Not that there really are any other possible options other than Fer in de spits :thmbup: but Timmy de Cler is back from suspension so hopefully that'll mean Greene back on the bench and Bahia slotting into the centre of defence.

Line-up:

Timmer

Lucius Bahia Hofland de Cler

Landzaat van Bronckhorst
de Guzman Nuri Sahin Bruins

Mols​

Prediction: 2-1 to us :hopeful:
Mols and de Guzman
Amoah for NAC

·
Registered
2,659 Posts
We zoeken een plaatsje in de zon ...

C'MON FEIJENOORD

·
Registered
59,100 Posts
Discussion Starter #4
Landzaat in Oranje :cool: what a goal :thumbsup:

Mols too doing well again, as did almost everyone. A consistant performance from everyone really. 6,5 to 7 if you were to give a mark and Hofland too looked better.

NAC I think did play a bit too cautious

·
Registered
2,659 Posts
Michael Mols, Michael Mooooooools :D

1 - 5 of 5 Posts