Xtratime Community banner

1 - 20 of 31 Posts

·
Registered
3,977 Posts
Discussion Starter #1
Excuse my ignorance on the subject, but I was just reading a story on UEFA about France's up and and coming younger generation, and I read this line,

Although suspension is set to cost him a place in Portugal, 2004 could well see him, (Cisse), thrive in other arenas.
Does this mean he cannot play in Portugal this summer? Why? He was excellent to watch against our U-21's a couple of months ago. It would be a shame for him to miss this tournament. What happened?

·
Registered
3,977 Posts
Discussion Starter #4
Why? The red card he got in that game was deserved, he lost his cool and kicked a player, but suspended for 4 or 5 games??

·
Registered
3,977 Posts
Discussion Starter #8
He did lose his cool and deserved the red card, but he was very artistically provoked by Mario Serio. ;) That's why 5 games seems harsh.

·
Fuoriclasse
13,912 Posts
I'd fancy one of either Luyindula, Frau and Bamogo to be 4th choice behind Henry, David and Govou. Is Frau gonna be part of the U21 team for the Euro though? I know Bamogo is. All three lack experience however. Too bad Anelka closed the door.

But provided they can remain injury free throughout the tournament, Henry-Trez is untouchable so whoever gets to be appointed shouldn't make much of a difference anyhow.

Ciao.

·
Registered
2,893 Posts
Stéph, ehh yes Santini will for sure choose Sidney Govou after Henry and Trézéguet.

But the 4th choise..hmm you know we aren´t qualified for the EURO, we wen´t out to Portugal you know..
so Bamogo can play if selected...and also you have to know that Pierre-Alain Frau is to old for the U21 Euro, he was also part of the last Euro wich we reached the finals... (he is born 1980)

but I hope for like you Pierre-Alain Frau or Lyon striker Pegguy Luyindula...(absolutely not Steve Marlet)...

·
┌∩┐(◣_◢)┌&#874
14,769 Posts
He is no Henry , still a good prospect

·
Registered
19,837 Posts
Oui justement

Anelka repense à la sélection

Interrogé sur la chaîne cablée Paris Première, l'attaquant français de Manchester City Nicolas Anelka s'est exprimé sur la suite de sa carrière en équipe de France, déclarant qu'il espérait porter à nouveau le maillot bleu.

« Je n'ai pas de problème avec Jacques Santini et je n'ai jamais véritablement fermé la porte à l'équipe de France, a affirmé Nicolas Anelka. Bien sûr que je peux revenir. J'ai déjà porté le maillot national, ça m'a plu et, un jour, j'espère le porter à nouveau. »

Au mois de novembre 2002, Jacques Santini avait convoqué Nicolas Anelka avant le match amical contre la Yougoslavie. Le joueur de Manchester City avait refusé de se rendre au stage de préparation à Clairefontaine, estimant qu'il méritait davantage qu'une simple place d'appelé de dernière minute au sein de la sélection.

« Tant qu'il ne se sera pas, de sa propre initiative, revenu sur cette attitude et ses propos, pour les regretter publiquement en termes non-équivoques, il restera, dans mon esprit, non sélectionnable», avait affirmé au début du mois de décembre dernier Jacques Santini.

En août, Nicolas Anelka avait déclaré à l'hebdomadaire Paris-Match au sujet du sélectionneur : « Qu'il s'agenouille devant moi, s'excuse d'abord et après je réfléchirai. »

A ce jour, Nicolas Anelka, qui a rejoint Manchester City en 2002, compte 28 sélections sous le maillot de l'équipe de France pour 6 buts marqués. Il n'a plus joué avec les Bleus depuis un match contre la Russie le 17 avril 2002. « Il est peut-être temps de s'asseoir et de discuter de façon ouverte », a fait savoir le buteur de Manchester City.

1 - 20 of 31 Posts