Xtratime Community banner

1 - 12 of 12 Posts

·
Registered
59,097 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
:happy:

Saw on Radio Rijnmonds site which is always well informed that culthero/ legend and longest serving Feyenoorder :proud: Christian Gyan:proud: has been offered a new contract by Wotte. He'll apparantly think about it in the winterbreak.

What do you think? good decision to reward the legend and man of the match in the UEFA final after his 8 years here with a contract since he's a man always there to be called upon when needed

OR

another example of the shocking management we've grown used to at Feyenoord since we'll be having 4 RBs in Song, Zuiverloon, Bandalovski and him. Though saying that, Song probably will be released in the summer so 3 I guess.

Whatever you think, the legend must stay. If not as a footballer, then as a faithhealer :stuckup: the guy deserves a statue! is a true servant and is one of my 3 fav Feyenoorders along with Cruz, Bosvelt and Dudek.

:shades: :proud:

·
Registered
10,421 Posts
I gotta admit that I like him. He's a cool guy. Nevertheless, I don't think he has the ability to take Feyenoord further in the future.

·
Registered
40,652 Posts
Yeah, I like him too and I'm glad for him. If we don't sign anyone I'd let him finish the season since Song's done anyway. For next season I hope either Zuiverloon or this Bandalovski fella will be ready.

Anyway Chris Gyan: RESPECT! :cool:

·
Registered
59,097 Posts
Discussion Starter #4
You could probably already read from my thread opening post what I'd want. I reckon he's a good back-up and a type of figure every club needs (ie: Lucius for PSV, Phil Neville for Man U). Not the greatest of players but players you can always call upon when needed.

Hopefully Bandalovski will become good and the same with Zuiverloon though he actually is more of a CB from what I heard. Song can go since he's only had like 3 good games in 2 years :eek:

·
Registered
59,097 Posts
Discussion Starter #5
and it's official now. Our warrior friend has extended his contract by 2 years :D

Not the most talented I know and had it been offered to someone like Loovens I'd start screaming but as it's Gyan I can only say :thumbsup:

·
Registered
40,652 Posts
Yep, we haven't got many players in our current squad who are through and through Feyenoord, but Gyan is definately one of them! :proud:

·
Registered
59,097 Posts
Discussion Starter #7
Excelsior in zee met Chris Gyan
ROTTERDAM

Feyenoorder Chris Gyan speelt dit seizoen op huurbasis voor Excelsior.

De Kralingers kwamen met de Stadionclub gisteravond tot een akkoord over de 27-jarige Ghanees. Tijdens een stage maakte Gyan afgelopen week een goede indruk op de technische staf van Excelsior. De verediger speelt zaterdag tegen Roda JC zijn eerste wedstrijd op Woudestein

didn't happen earlier this summer as we refused to pay part of his wages. Now we will be. Should be a good asset to them with his experience.

·
Registered
59,097 Posts
Discussion Starter #9
http://www.hif.se/Arkiv/news/new - 07-07-11 09.05

Oud-Feyenoorder Gyan op proef bij Helsinborgs IF

:heart:

6/07/2007 17:13

In de zoektocht naar een nieuwe club is Christian Gyan neergestreken bij Helsingborgs IF. De 28-jarige Ghanees traint sinds vorige week woensdag mee bij de nummer zes van de Zweedse competitie en hoort binnenkort of hij een contract krijgt.

Gyans contract bij Feyenoord liep af en werd niet verlengd. Het afgelopen seizoen kwam de verdediger op huurbasis uit voor Excelsior, maar ook daar kwam hij weinig aan spelen toe. In totaal stond Gyan elf seizoenen onder contract bij Feyenoord. Op 3 augustus neemt de publiekslieveling voorafgaand aan de vriendschappelijke wedstrijd tegen FC Porto afscheid van het Legioen.

Bij Helsingborgs IF traint Gyan samen met oud-ploeggenoot Henrik Larsson. Beide spelers voetbalden in het seizoen 1996-1997 voor Feyenoord.
Our culthero's on trial at Helsingborg.

Good luck to the great man :hopefull: :proud:

·
Registered
59,097 Posts
Discussion Starter #10 (Edited)
Future doesn't look great for our big man :( as his trial at Helsingborg also wasn't successful

Chris Gyan sprakeloos Cultheld van het Feyenoord-legioen moet vrezen voor zijn loopbaan
Door WIETSE DIJKSTRA
ROTTERDAM - Op een avond dat het Legioen zich kwam vergapen aan het nieuwe Feyenoord, klapte het nog één keer de handen stuk voor zijn oude helden.
Stralend middelpunt van het viertal afzwaaiers was Christian Gyan, wiens naam waarschijnlijk voor het laatst uit volle borst werd gescandeerd. De Ghanees was er sprakeloos van.

Dressed for the ocassion, liep Gyan in een opvallend smetteloos witte outfit het veld op waar hij uitgroeide tot een cultheld. ,,Ik voel me fantastisch,” riep de verdediger in de microfoon van speaker Peter Houtman. ,,Ik weet niet wat ik moet zeggen, ik ben zó blij.”

Het eerbetoon dat hem gisteravond tussen de beide toernooiwedstrijden ten deel viel, kan alleen in Rotterdam-Zuid. Dat de Feyenoord-aanhang afscheid nam van Pierre van Hooijdonk, Patrick Lodewijks en Pim Doesburg lag om uiteenlopende redenen voor de hand. Gyan speelde in tien jaar tijd echter nog geen honderd competitiewedstrijden voor de Stadionclub en droeg het Feyenoord-shirt bovendien al weer bijna anderhalf jaar geleden voor het laatst. De grijns van Gyan was tijdens zijn ereronde tot in alle uithoeken van de Kuip te zien. Ook dat eeuwige enthousiasme en dankbaarheid droegen bij aan de cultstatus van de diepgelovige Ghanees.

Bert van Marwijk keek er niet raar van op dat Gyan de handen op elkaar kreeg. De Feyenoord-trainer, die in zijn vorige periode in Rotterdam vier jaar met hem samenwerkte, heeft altijd een zwak voor de oproepkracht gehad: ,,Chris liet je nooit in de steek. Als hij er moest staan, dan stond hij er. Je kon altijd op hem bouwen. Ik denk dat die mentaliteit het Legioen aanspreekt.” Daarnaast, zo benadrukte Van Marwijk, heeft Gyan een prettig karakter. ,,Chris is een rustige, bescheiden jongen. In de vier jaar dat ik met hem werkte, heb ik nooit ruzie met hem gehad. Ik denk dat niemand ooit ruzie met hem heeft gehad. Het is gewoon een ontzettend aardige jongen.”

Onder Van Marwijk beleefde Gyan het grootste succes uit zijn loopbaan. Door de schorsing van Brett Emerton stond hij op 8 mei 2002 in de basis tijdens de gewonnen UEFA Cup-finale tegen Borussia Dortmund. Dat hoogtepunt lijkt voor de 28-jarige Gyan alweer een eeuw geleden. Sinds hij vorig seizoen bij het bescheiden Excelsior op de bank belandde, zit zijn carrière op een dood spoor. Feyenoord verlengde zijn aflopende contract nu eens niet en ook op Woudestein was hij na dat ene seizoen niet meer nodig. Sterker nog, Excelsior deed na een half jaar al niet moeilijk toen het Noorse Sandefjord hem op proef wilde. Na de mislukte stage in Noorwegen, mislukte vorige maand een poging een contract af te dwingen bij Helsingborg, de club van ex-Feyenoorder Henke Larsson. ,,Het zal voor hem niet makkelijk worden een club te vinden,” aldus zaakwaarnemer Jan de Visser. ,,Hij is het afgelopen jaar veel geblesseerd geweest. Hij heeft de laatste jaren sowieso veel gemist.” Gyan moet vrezen voor zijn loopbaan. Terwijl de voorbereiding op het nieuwe seizoen volop in gang is, heeft hij nu al een achterstand opgelopen. De Visser: ,,Hij traint niet. Misschien moet ik maar eens vragen of hij bij het tweede van Feyenoord terecht kan.”
some photos of him from his goodbye yesterday in de Kuip

·
Registered
40,652 Posts
"Niemand heeft dit ooit geweten, maar het heeft me nooit los kunnen laten"

Gianni Zuiverloon denkt altijd met genoegen terug Christian Gyan. De verdediger zorgde in zijn tijd bij Feyenoord ervoor dat Zuiverloon beloond werd voor zijn inzet op de trainingen. Een moment dat Zuiverloon niet snel zal vergeten.

"Dit is nog nooit naar buiten gekomen, maar nu kan het geen kwaad", begint de vleugelverdediger tegenover Voetbal International. Mijn doorbaak als achttienjarig jochie bij Feyenoord heb ik voor een belangrijk deel aan Gyan te danken. Ik kreeg als talent bij Ruud Gullit de kans, mocht meetrainen en op een gegeven moment kreeg ik als rechtsback speelminuten. Gyan was de eerste man op die positie, alleen had hij nog weleens een blessure."

"Ik weet nog dat ik een week zó goed trainde, echt alles lukte. Maar Gyan was ook fit, dus hij zou spelen. Daar was geen twijfel over mogelijk. Totdat Gyan naar me toekwam na de laatste training. 'Gianni, ik heb deze week zo genoten van jou, jij verdient het om te spelen en dat ga jij doen ook, ik zeg wel dat ik een beetje last heb van mijn knie'. Ik wist niet wat ik hoorde."

"Vervolgens liep hij naar Gullit, trok een moeilijk gezicht en greep naar zijn knie", vervolgt Zuiverloon zijn verhaal. "De trainer zei vervolgens dat ik zou gaan spelen, omdat Gyan geblesseerd was. Niemand heeft dit ooit geweten, maar het heeft me nooit los kunnen laten. Die warmte en het karakter om een ander iets te gunnen, ook al gaat het ten koste van jezelf. Ik krijg er nu nog kippenvel van. Hij is de meest bijzondere persoon die ik ooit ben tegengekomen."

Probably the kindest guy ever to grace the football fields! :proud:

·
Registered
59,097 Posts
Discussion Starter #12
Modern day saint :proud:

Very rare to see such selflessness that (though it obviously lead to him also being misused by his family :( )

1 - 12 of 12 Posts