Xtratime Community banner

1 - 12 of 12 Posts

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #1
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/boxing/3441599.stm

Well he's going to meet the Dutch Sonny Liston apparantly, Richel Hersisia, for the WBF heavyweight title. Richel is undefeated with 21 wins with 16 by way of knock out. I had a look at his record and he hasn't really fought anyone I know. Also looking at photos, he looks a bit fat :eek:

I actually haven't heard of Hersisia either despite living in Holland. He never seems to ever get an inch in the papers overhere. Joval and Nordin Bin Salah being the only ones right now.

So what do you think? is Hersisia another bum for Audley or is this really a step up?

Either way, I'll certainly being watching the fight in March. If Hersisia wins, it'll certainly be a boost for Dutch boxing :cool:

·
Registered
7,880 Posts
When reading this thread it reminded me of a post from another website. It pretty much sums up this fight and I couldnt put it better myself.

"If it's a "good" fight for Harrison then he has to be facing a "good" opponent. Just because Hersisia has an unbeaten record and a title is on the line doesn't mean he's anything to write home about. Harrison wont be going anything like 12 rounds in this one IMO. This, yet again, is matchmaking of the highest caution from Harrison.

He won the WBF title but was floored by the 17-22-3 Sandro Abel Vázquez, aged 36 and a former super-middleweight who was knocked out in 4 rounds by the ancient Jorge Castro in 1998.

In his 17th fight he elected to fight the then 4-1 Patriche Costel, a totally inept fighter who was bombed out in a round by Matt Skelton in his 10th fight last year. Hersisia outscored Antoine Palatis iover 8, but hey who hasn't. Matt Skelton stopped him, Danny Williams and Mike Holden beat him on points.

In 2001, Hersisia was taken the distance by the inept Piotr Jurczyk. To put this into perspective, since that fight Jurzyk has gone on to lose 5 of his next 7 fights (2 wins) and this includes stoppage losses to Audley Harrison himself (KO2, in Harrison's 3 rd fight) and a KO1 loss to Roman Greenberg in his 7th fight.

Hersisia has not beaten anyone remotely good in his entire 21 fight career. My guess he's a notch below the levels of Matt Skelton, Michael Sprott and Danny Williams. I'm not buying the crap that Hersisia is anything like a decent test for Harrison at all."

D

·
Guest
0 Posts
great post Maz!!

This is another handpicked bum for Harrison to fall around with for 10-12 rounds and give him a paper title.

Harrison should win and should then IMO face the man Maz mentions in the previous post a few times, Matt Skelton, then we'll see what Fraudley is made of.

·
Registered
7,880 Posts
Doc_Rule said:
great post Maz!!

This is another handpicked bum for Harrison to fall around with for 10-12 rounds and give him a paper title.

Harrison should win and should then IMO face the man Maz mentions in the previous post a few times, Matt Skelton, then we'll see what Fraudley is made of.
thanks but I didnt actually make the post myself. It was from a poster from another forum and I felt that it really underlies this whole fight.

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #5 (Edited)
Looks like co fraud according to Doc_Rule, Lennox Lewis, will be co promoting the Frauds next fight against the Dutch Sunny Liston (just sounds so daft, Dutch Sunny Liston :howler: ). He'll probably pass on to Audley some tips of how to duck away from the best fighters in the division but yet be seen as a real champ. :tongue:

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #6
Richel Hersisia voor zware opgave
Richel Hersisia staat voor de zwaar-ste opgave in zijn loopbaan. De 29-jarige zwaargewicht neemt het op tegen de Engelsman Audley 'A-Force' Harrison, de Olympisch kampioen in het superzwaargewicht.

Richel Hersisia in de boksschool HBV Kristalijn in Den Haag waar hij traint voor het zwaargewicht gevecht tegen de Australier Audley Harrison. Foto ANP

,,Mijn tijd is gekomen'', zegt de hardstotende elektronicus uit Den Haag vol zelfvertrouwen voor de partij zaterdag in de Wembley Arena in Londen.

Beide boksers zijn nog ongeslagen. De erelijst van Hersisia telt 21 overwinningen, waarvan 16 in partijen die voortijdig werden beëindigd. De rechtsvoorstaande Harrison (32) behaalde 14 zeges, met tien vroegtijdige beslissingen. Inzet van het gevecht over 12 ronden, dat rechtstreeks door de BBC wordt uitgezonden, is de WBF-wereldtitel van Hersisia.

,,Ik denk dat het een korte partij wordt'', blikt de geboren Antilliaan verwachtingsvol vooruit. ,,We zijn beiden nog ongeslagen zwaargewichten met een eindstoot. Harrison gaat er snel aan. Hij praat beter dan dat hij bokst. Hij verdient een eigen talkshow. Hij kakelt maar door. Ik laat liever mijn vuisten spreken.''

Hersisia, die op 13-jarige leeftijd met zijn moeder vanuit Curaçao in Nederland neerstreek, is nog relatief onbekend als bokser. Dat komt vooral doordat hij slechts vijf van zijn 21 profduels in Nederland afwerkte. Bovendien was hij als amateur vrij kort actief (25 partijen, waarvan 23 gewonnen op knock-out). Als geen ander weet Hersisia, die veel in Denemarken bokste, hoe hij met een 'vijandig' publiek moet omgaan. ,,De boksring is overal hetzelfde. Ik kleun er gewoon in. Het maakt me niet uit waar ik ben. Ik concentreer me alleen op mijn tegenstander. Die moet ik uitschakelen. Meer niet.''

Zijn trainer en manager Mourad Louati, zelf oud-Europees kampioen, speelt een belangrijke rol. ,,Wat mij nu overkomt, heeft Mourad zelf ook meegemaakt. Hij weet precies hoe ik mij voel en wat ik moet doen om aan de top te komen. Vaak boks ik in steden waar ik de mensen niet ken en de taal niet spreek. Dan leun ik helemaal op Mourad. Ik vertrouw volledig op hem.''

Harrison tekende kort na zijn titel in Sydney een lucratief contract met de BBC. Daarmee verplichtte de Britse staatsomroep zich om zijn eerste acht partijen rechtstreeks uit te zenden. Harrison en diens management oogstten echter veel kritiek met de keuze van de tegenstanders. Die waren volgens de Britse bokskenners allen van slechte kwaliteit. Om de publicitaire tegenwind in eigen land een beetje te vermijden werkte Harrison zijn laatste drie partijen in de Verenigde Staten af.

Louati, laatdunkend: ,,Harrison heeft alleen maar tegen 'asbakken' gestaan en zelfs die gasten raakten hem nog. Hij bokst als Arnold Vanderlijde, tamelijk open. Daar moet Richel van kunnen profiteren. Hij dient Harrison, die over een langere reach beschikt, alleen geen ruimte te geven.''

Louati en Hersisia geven toe dat het geld een belangrijke reden was om de toegeworpen handschoen van Harrison op te nemen. Het duo heeft in het contract laten vastleggen dat Hersisia bij verlies van zijn WBF-titel drie wedstrijden krijgt om zich te revancheren. ,,Het is geen beroemde of grootse titel'', bekent Hersisia, die in mei 2003 de vacante kampioensgordel veroverde. ,,Maar ik hecht er veel waarde aan. Boksliefhebbers kijken bij een boksbond altijd eerst naar de kampioenen in het zwaargewicht. Dus mijn naam wordt altijd wel ergens genoemd. Natuurlijk ben ik nog niet van het kaliber van Lennox Lewis of de gebroeders Klitsjko. Maar ik wil wel die kant op en je moet ergens beginnen.''

Article from a Dutch paper about Saturdays fight. Hersisia looks a bit chubby IMO. Not so sure whether he could trouble Audley.

But despite it being Hersisia's hardest fight by a mile, he said in the article that Audley fights with an open style and has even been hit by the duds he has fought. He doesn't expect it to be a long fight claiming that Audley talks better than he fights. Goes on to say that Audley should get a chat show since he talks like a girls blouse :D Unlike the Fraud Hersisia has a job (an electrician) and is not a full time fraud of a boxing pro.

·
Registered
59,033 Posts
Discussion Starter #7
As expected a Harrison win but even his fiercest critics will have to admit that Audley finished the fight off impressively starting with that great upper cut. Hersisia really looked like a journeyman and he really reminded me of Lionel Butler who Lennox Lewis faced back in 95. A pretty fat sneering journeyman who was there to be toyed with.

And what about Lennox Lewis who after the fight said that Audley is a better inside fighter than him!! the commentators even said that the Fraud was one of the most complete fighters in the heavyweight division :eek: nonsense or do you think they really have a point?

Fight I want to see next for Audley is Herbie Hide. Should be a good one and I actually expect Audley to do him in 4 or 5.

·
Registered
7,880 Posts
The finish was nice, bit dissapointed in seeing Harrison getting caught easy on those slow righthands. He didnt seem to take well a bit of pressure.

Id like to see him fight SS Sam next. Hell gurantee Harrison a good 12 or 10 rounds depending on the fights length and Audley wont knock him out. He would win but couldnt get lacklustre as Sam could catch him.

D

·
Guest
0 Posts
Looking good against a bum doesn't prove much. He finished him well, but as Maz said, got caught by punches that took weeks to reach him.

He claims he's ready for the big time, well then let's forget Samil Sam and have him fight some1 like Mesi. If he's not THAT ready yet, how about Etienne or Michael Grant, maybe even Botha.

·
Registered
4,432 Posts
I think Harrison will become world champion in around 2 years.

He's definately improving vastly... and just look at the size of him, he's got all the attributes and he's lost alot of weight.

The heavyweight division lokos pretty flat.. the only people I could see troubling him are the Klitschko brothers.. or maybe Samuel San who beat AUdley as an amateur. However I think Audleys to good for that brawler :D.

D

·
Guest
0 Posts
Byrd would beat him as well, and at the moment Tua and Rahman would too.

Was watching TV the other night and there was some fight on from America(don't know who it was or who won) but Harrison was a studio guest, and listening to him talk, he makes a lot of sense. He was talking about how, at his age, he needs to take his time, step by step to the top, rather than jumping in with a top contender, risk losing and having to start all over again.

Maybe he's not a fraud after all...................

·
Registered
7,880 Posts
Doc_Rule said:
Byrd would beat him as well, and at the moment Tua and Rahman would too.

Was watching TV the other night and there was some fight on from America(don't know who it was or who won) but Harrison was a studio guest, and listening to him talk, he makes a lot of sense. He was talking about how, at his age, he needs to take his time, step by step to the top, rather than jumping in with a top contender, risk losing and having to start all over again.

Maybe he's not a fraud after all...................
Totally agree. When I used to here him speak i used to think that he was taking the easy way. And although that interview confirmed it when you see whats happened to Mesi and Barret, byding his time has put him in the best position of the prospects.

1 - 12 of 12 Posts