Xtratime Community banner

1 - 9 of 9 Posts

·
Registered
59,099 Posts
Discussion Starter #1
Voetbal International said:
Ex-RKC'er Elmas dolblij met Galatasaray

03/06/2008 12:15

Ferdi Elmas staat de komende drie seizoenen onder contract bij Galatasaray. De in Amsterdam geboren en opgegroeide Turk bereikte maandag een akkoord met de club uit Istanbul.

'Dit is een droom die waarheid wordt', zegt Elmas tegen VI. 'Een jaar geleden wilde Besiktas mij kopen, maar zij haakten af op de vraagprijs. Doordat mijn verbintenis met Rize in 2009 afloopt, vormden de onderhandelingen met Galatasaray dit keer geen probleem. Ik ben geruild voor drie jeugdige talenten.'

Elmas, die in Nederland werd opgeleid door Ajax en bij RKC Waalwijk zijn debuut in de Eredivisie maakte, komt over van laagvlieger Rizespor. De 23-jarige aanvaller wordt geruild voor deze drie spelers: Serder Kesçi, Ugur Erdogan en Ugur Akdemir.

Elmas kende een uitermate teleurstellende jaargang in Turkije. In totaal kwam hij bij Rizespor en op huurbasis bij Ankaraspor tot slechts twaalf wedstrijden, waarvan twee als basisspeler. Elmas: 'Ik heb de afgelopen twee jaar elf trainers gehad. Diegenen die het niet in mij zagen zitten, inclusief bij RKC Waalwijk, zullen wel verbaasd zijn over deze toptransfer. Ik hoop bij Galatasaray een plek in de Turkse selectie te verdienen.'
Not yet on your official website I know but he's already been speaking to the Dutch media about it stating about how happy he is (and the fact that he's had 11 coaches in the last 2 or 3 seasons :howler: )

He's apparently signed a 3 year contract with you guys and Serder Kesçi, Ugur Erdogan and Ugur Akdemir will be moving to Rizespor in the other direction.

Real surprised to see a player RKC Waalwijk didn't really want make it up so high.
Is this a case of another Suat Usta or Baki Mercimek....a case of a player who once upon a time happened to play in Ajaxs (also in Elmas' case) or PSVs academy basically earning himself a move to a Turkish top club cos of that...or has he really proven himself to be good enough to make that step up and stay at that level?

·
Registered
10,205 Posts
He impressed for Rizespor in the 2006-2007 campaign, even earning a call up to the NT squad. I haven't really paid any attention to his development since then though

·
Registered
10,048 Posts
If I remember correctly, He had problems with Susic, so he went on loan to Ankaraspor. Didn't impress or play there. It's nice to see our board getting left footed players. We don't have any left footed dudes in midfield or attack. He is young and hungry for success. He has good potential and with right attitude and luck, he will be good.

·
Registered
12,992 Posts
He showed some nice footie at rize untill Susic came who didnt want him, Rize loaned him to Ankaraspor and a while later Susic became Ankaraspors trainer...

If he can get back the form he had a while ago he'll be very usefull, we can def. use a technical winger. Lets hope he wont end up like Suat Usta!

He also appears to be a passionate Galatasaray fan wich makes it even better!

·
Registered
1,250 Posts
lol in football manager like 1 or 2 years ago, i bought ferdi elmas and serkan calik in the same season with galatasaray and now we'll have them both in real life :D

·
Honourable Mention, April Photo Contest 2008
19,147 Posts
argh, i hope we got something more to offer than ferdi elmas and dario simic for next season.

1 - 9 of 9 Posts