Summer of 2009 transfermarket - Xtratime Community
Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
post #1 of 206 (permalink) Old February 8th, 2009, 08:10 Thread Starter
Forum Manager
Xtratime Elite

Wally's Avatar

Teams: Feyenoord & Spuds
Summer of 2009 transfermarket

Pascal B to link up with Henrik Larsson?
Quote:
Bosschaart op proef bij Helsingborgs IF

Pascal Bosschaart mag proberen een contract te verdienen bij Helsingborgs IF. De verdediger van ADO Den Haag is door de Zweedse club uitgenodigd voor een stage, meldt De Telegraaf.

De 28-jarige verdediger/middenvelder traint de komende week mee met de selectie van Helsingborgs IF. Indien Bosschaart de technische staf van de Zweedse club weet te overtuigen kan hij een contract ondertekenen voor één jaar.

De oud-Feyenoorder werd recent door trainer André Wetzel teruggezet naar het tweede elftal van de club uit de Residentie.

Lex Immers - Pace & power. Holland's #1 box to box player

Feyenoord forum - the place to talk about this phenomenon

Ronald Koeman "Oranje kan Immers goed gebruiken"

Fred Rutten "Feyenoord heeft Immers nodig"

Van Marwijk over Lex Immers: 'Stille kracht van Feyenoord'

John de Wolf “Dat is nou precies de aanjager, het ’etterbakkie’ in het veld dat Feyenoord in dit soort wedstrijden nodig heeft"

Wally is offline  
Sponsored Links
Advertisement

post #2 of 206 (permalink) Old February 16th, 2009, 22:28
Forum Manager
Xtratime Legend

chivu's Avatar

Teams: Ajax | Oranje
Rasmus Elm, one of the younger brothers of, has attracted interested from Twente, Heerenveen (what a surprise) and AZ.
chivu is offline  
post #3 of 206 (permalink) Old February 17th, 2009, 10:31
International

Slagathor's Avatar

Teams: AZ Alkmaar
What position does he play? We're not exactly short on strikers. We've stocked away 3 of them in the youth squad.
Slagathor is offline  
post #4 of 206 (permalink) Old February 25th, 2009, 10:21 Thread Starter
Forum Manager
Xtratime Elite

Wally's Avatar

Midfielder I believe

*Striker alert* for those with no money

Anders Oper'll be allowed to leave Roda on a free in the summer after they failed to offer him a new contract. The same is likely to happen too with Bodor.

John de Wolf “Dat is nou precies de aanjager, het ’etterbakkie’ in het veld dat Feyenoord in dit soort wedstrijden nodig heeft"

Wally is offline  
post #5 of 206 (permalink) Old February 25th, 2009, 10:30
Forum Manager
Xtratime Legend

chivu's Avatar

I could see Bodor becoming a squadfiller at a 'big' team or else getting wings at Red Bull. If Co ain't coach yet then of PSV.
chivu is offline  
post #6 of 206 (permalink) Old March 11th, 2009, 09:53 Thread Starter
Forum Manager
Xtratime Elite

Wally's Avatar

Another Feyenoord reject for NAC?

Personally wish he'd stay at ADO. More the club for him
Quote:
Interesse NAC Breda streelt Danny Buijs

11/03/2009 09:30

Danny Buijs heeft een eerste informeel gesprek gevoerd met NAC Breda. De 26-jarige middenvelder van Feyenoord, die het seizoen op huurbasis afmaakt bij ADO Den Haag, is aan het einde van het seizoen transfervrij.

'Het klopt dat ik gesproken heb met NAC Breda', zegt Buijs deze week in Voetbal International. 'Maar het is niet zo dat we al in verregaande onderhandeling zijn, of zo. De club heeft haar plannen ontvouwd, meer eigenlijk niet. Het was een goed, maar informeel onderhoud. Ik heb NAC gezegd dat de interesse me streelt.'

'Voorlopig wil ik me eerst concentreren op ADO Den Haag', aldus de huurling. 'Ik hoop zo snel mogelijk veilig te zijn met die club, pas dan komt mijn toekomst ter sprake. Bovendien lijkt het me niet meer dan netjes als ADO ook de kans krijgt een goed verhaal te vertellen. En daarnaast heb ik een buitenlands avontuur ook nog steeds niet uit mijn hoofd gezet. Dus de volgorde is simpel: eerst handhaving met ADO, daarna mijn nieuwe club.'

Buijs kwam aan het begin van het seizoen niet aan spelen toe bij Feyenoord. In januari maakte hij de overstap naar Den Haag. Voor ADO kwam de middenvelder inmiddels vijf keer in actie en scoorde hij één keer.

Wally is offline  
post #7 of 206 (permalink) Old March 16th, 2009, 14:10 Thread Starter
Forum Manager
Xtratime Elite

Wally's Avatar

Quote:
'Vitesse kan Nilsson voor 1,5 miljoen euro overnemen'

Datum: 16-mrt-2009 13:30

Vitesse kan Lasse Nilsson (foto) voor ongeveer anderhalf miljoen euro overnemen van AS Saint-Étienne, zo meldt De Gelderlander. De Zweedse aanvaller, die tijdens de winterstop op huurbasis overkwam van de Franse club, wil zelf graag in Arnhem blijven. Wel vindt de oud-speler van onder andere SC Heerenveen dat Vitesse hem binnenkort duidelijkheid moet verschaffen. ‘Eind april wil ik weten waar ik aan toe ben.’

De transfersom zou voor de Arnhemse eredivisieclub nog een struikelblok kunnen vormen. ‘Ik wil niets zeggen over bedragen,’ aldus Nilsson. ‘Ik weet wel dat ik graag hier wil blijven. Ik wil niet terug naar Saint-Etienne. Maar als dat moet, dan doe ik dat. Ik heb immers nog een contract van twee jaar bij de club. Als Vitesse nee zegt, dan zal ik mijn zaakwaarnemer zeggen iets anders te zoeken.’
Probably would become the 2nd Danko with him leaving for PSV, Ajax, Feyenoord or AZ after a year.

Hope if he goes, that he realizes that Vitesse should be the club for the rest of his life if he indeed wants to continuing getting pleasure from the game.

Wally is offline  
post #8 of 206 (permalink) Old March 27th, 2009, 12:30 Thread Starter
Forum Manager
Xtratime Elite

Wally's Avatar

Already a few days old but might as well add it too:
Quote:
Dries Mertens voor vijf jaar naar FC Utrecht

Dries Mertens speelt de komende vijf jaar voor FC Utrecht. De Belgische voetballer komt na dit seizoen over van AGOVV, waar hij sinds 2006 speelt. “Het was altijd mijn wens om de overstap te maken naar FC Utrecht. Een super mooie club”, aldus Mertens.
FC Utrecht is met AGOVV en Mertens tot een akkoord gekomen en na de medische keuring tekent hij een contract voor drie jaar met een optie voor FC Utrecht om nog twee seizoenen te verlengen. “Hij is een jongen die op diverse posities inzetbaar is. Als linksbuiten, maar ook achter de spitsen”, zegt trainer Ton du Chatinier. “In de eerste divisie steekt hij er, qua niveau, echt bovenuit. Dries is een technische en balvaardige speler met scorend vermogen. Ondanks zijn beperkte lengte is hij bovendien een goede kopper.”

“Wij hebben het gevoel dat Dries helemaal bij FC Utrecht past”, aldus voorzitter Jan Willem van Dop. “ Het is daarom ook prettig dat we hem voor een langere periode hebben kunnen vastleggen. Een speler die ons er echt van heeft overtuigd dat hij graag voor ons komt spelen. Er was veel belangstelling voor Dries, maar hij heeft zelf voor ons gekozen.”

Dries Mertens speelde in zijn eerste seizoen bij AGOVV een bekerwedstrijd tegen FC Utrecht. “Het was mijn eerste ervaring in een groot stadion”, blikt hij terug. “De club maakte toen al een hele goeie indruk op mij. Dan is het natuurlijk leuk als ze je graag als speler willen aantrekken. Het gesprek met de voorzitter en de trainer gaf veel vertrouwen. FC Utrecht is een club waar ik me goed verder kan ontwikkelen.”

Mertens kwam in 2006 voor het eerst uit voor AGOVV. Sindsdien speelde hij er 103 competitiewedstrijden in de Jupiler Leaque, waarin hij 27 doelpunten maakte. Vorig seizoen scoorde de Belg vijftien keer in 38 wedstrijden. Dit seizoen staat de teller op tien doelpunten. Mertens ontving vorig jaar prijzen als grootste talent van de Jupiler Leaque en als allerbeste speler in die competitie.
Cedric vd Gun replacement I guess.

No idea what his level is but it doesn't sound bad

Wally is offline  
post #9 of 206 (permalink) Old March 28th, 2009, 13:11
Forum Manager
Xtratime Legend

chivu's Avatar

He was also the star against AZ in a friendly earlier this year. Scoring all three goals I think. Curious to see how he will do at the highest level.
chivu is offline  
post #10 of 206 (permalink) Old April 1st, 2009, 12:13
First Place winner, March 2009 Photo Contest
Star Player

Rothose's Avatar

Teams: SV Hamburg
According to vi, we are interested in Twente player Eljero Elia

http://www.vi.nl/NieuwsItem/Hamburge...rijdOmElia.htm

I don't know anything about him, he seems to be a winger. Is he good ?

Rothose is offline  
post #11 of 206 (permalink) Old April 1st, 2009, 12:28
International

Slagathor's Avatar

Teams: AZ Alkmaar
Quote:
Originally Posted by Rothose View Post
According to vi, we are interested in Twente player Eljero Elia

http://www.vi.nl/NieuwsItem/Hamburge...rijdOmElia.htm

I don't know anything about him, he seems to be a winger. Is he good ?

http://www.vi.nl/NieuwsItem/GewildeK...ElHamdaoui.htm
Slagathor is offline  
post #12 of 206 (permalink) Old April 1st, 2009, 21:30
Forum Manager
Xtratime Legend

chivu's Avatar

Is the interest serious on this date?
chivu is offline  
post #13 of 206 (permalink) Old April 2nd, 2009, 09:10
Star Player

Rothose's Avatar

Quote:
Originally Posted by chivu View Post
Is the interest serious on this date?
I don't know.
Probably it's the usual media exaggeration which always takes place if a club is sending scouts to monitor a player.
For the upcoming season, we are looking for a defender, a striker and a creative attacking midfielder. Our main target for the creative part is Gladbachs Marko Marin, maybe Elia is a possible alternative if the deal with Marin fails.

Rothose is offline  
post #14 of 206 (permalink) Old April 2nd, 2009, 11:15
Forum Manager
Xtratime Legend

chivu's Avatar

Elia is on the same level as Castelen btw. So I wouldn't say that he could be your creative man. Just a winger who looks good when in form.
chivu is offline  
post #15 of 206 (permalink) Old April 2nd, 2009, 12:06 Thread Starter
Forum Manager
Xtratime Elite

Wally's Avatar

A few seasons ago, Yakubu IIRC could have gone for good money. Forgot to who it was

Stevanovic has indeed done well since his arrival
Quote:
STEVANOVIC DEFINITIEF VITESSENAAR, YAKUBU VERTREKT 01-04-2009

Vitesse is erin geslaagd het aflopende contract van Dalibor Stevanovic om te zetten in een tweejarige verbintenis. De Sloveen kwam in de winterstop naar Arnhem en maakte direct indruk. Vitesse heeft de middenvelder nu definitief overgenomen van Maccabi Petach Tikva en kwam met Stevanovic een contract voor twee seizoenen overeen (30 juni 2011).

Technisch directeur Marc van Hintum:”We zijn heel blij dat we Dado nu al hebben kunnen verlengen, want de meerwaarde van deze speler voor Vitesse staat buiten kijf.”

De huurcontracten van Nicky Hofs (Feyenoord), Jeroen Drost (sc Heerenveen) en Lasse Nilsson (Saint Etienne) lopen na dit seizoen eveneens af. Wil Vitesse de koopopties in de contracten van Drost en Nilsson lichten, dan dient Vitesse dit respectievelijk voor 15 april en 15 juni te laten weten aan de clubs waar deze spelers onder contract staan.

Van Hintum: “Ten aanzien van Drost moet nog worden gesproken met Heerenveen en wat Nilsson betreft hebben we nog tijd. Daar gaan we wat later mee aan de gang. Nicky Hofs is een ander verhaal. Daar heeft Vitesse geen invloed op, omdat Feyenoord bepaalt. Maar laat duidelijk zijn dat we Nicky er graag bij houden.”

Vitesse heeft besloten de aflopende contracten van Imad Azaoum (Jong Vitesse), Jaime Bruinier (verhuurd aan AGOVV), Cees Keizer (verhuurd aan FC Zwolle), Rihairo Meulens (verhuurd aan FC Dordrecht), Abubakari Yakubu en Sébastien Sansoni niet te verlengen. In het geval van selectiespeler Sansoni is er mogelijk sprake van nog niet verlengen. Formeel moeten aflopende contracten namelijk voor 1 april worden opgezegd. Na die datum staat het club én speler vrij met elkaar of, in het geval van de speler, met andere clubs te praten.

Technisch directeur Marc van Hintum: “Op dit moment bieden wij Sansoni geen nieuw contract aan, maar wat niet is kan nog komen. Ten aanzien van Yakubu is het besluit wel definitief. Yakubu heeft veel voor de club betekend, binnen en buiten het veld. Maar hij komt te weinig aan spelen toe om hem een nieuw contract aan te kunnen bieden. Dan moet je helaas afscheid nemen.”

De optie in het contract van Wiljan Pluim (Jong Vitesse) is gelicht. Dit betekent dat de middenvelder in elk geval tot en met 30 juni 2010 aan Vitesse is verbonden.

Wally is offline  
post #16 of 206 (permalink) Old April 2nd, 2009, 12:30
Star Player

Rothose's Avatar

Quote:
Originally Posted by chivu View Post
Elia is on the same level as Castelen btw. So I wouldn't say that he could be your creative man. Just a winger who looks good when in form.
Why should any team then pay 10 Mio for him ??

As mentioned i cannot judge this player at all but i don't think that our management would pay a huge fee for such a player.

Rothose is offline  
post #17 of 206 (permalink) Old April 2nd, 2009, 12:35
Xtratime Legend

Styg's Avatar

Teams: Oranje | AFC Ajax | Barça
Quote:
Originally Posted by Rothose View Post
Why should any team then pay 10 Mio for him ??

As mentioned i cannot judge this player at all but i don't think that our management would pay a huge fee for such a player.
Apparently Ajax will
Styg is offline  
post #18 of 206 (permalink) Old April 6th, 2009, 15:55
Forum Manager
Xtratime Legend

chivu's Avatar

Luuk de Jong to FC Twente.
chivu is offline  
post #19 of 206 (permalink) Old April 6th, 2009, 16:23 Thread Starter
Forum Manager
Xtratime Elite

Wally's Avatar

A forward and much wanted one too. Possible long term replacement for N'Kufo.

As I hardly watch the highlights these days, what type of player is he? targetman? link-up man? sprint athlete?

Wally is offline  
post #20 of 206 (permalink) Old April 8th, 2009, 08:22
Forum Manager
Xtratime Legend

chivu's Avatar

I hardly see him play either. He looks a younger version of his brother. Only Luuk plays as a striker then. In a debutseason and especially playing for De Graafschap it's hard to say if he's a real goalscorer or not.
chivu is offline  
Reply

Quick Reply

Register Now

In order to be able to post messages on the Xtratime Community forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your email address and other required details in the form below.

User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive. Try to avoid choosing short (like '1'), simple (like 'abcd') and easy to guess passwords (like a name of your favorite team, player, etc)! Complex and long enough passwords, that consists of random string of alphabet and numerical characters, are almost impossible to be stolen and misused.

Password:

Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself.

Email Address:
OR

Log-in

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Show Printable Version Show Printable Version
Email this Page Email this Page
Display Modes
Linear Mode Linear Mode

Posting Rules  
You may post new threads
You may post replies