Just call me Super Mário! - Xtratime Community
Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
post #1 of 185 (permalink) Old August 30th, 2001, 21:56 Thread Starter
Star Player

Just call me Super Mário!

This is the proof being a good header doesn't necessarily mean having a HEAD...

For those who don't know Jardi's intellectual capacities very well yet, I present you some good stuff.

PORT: "Quando o jogo está a mil, minha naftalina sobe."

ENG: -" When the game is a thousand miles per hour, my naftaline rises."

-------------------------

PORT: "Que interessante, aqui no Japão só tem carro importado!"
Jardel referindo-se aos Toyotas e Mitsubishi`s.

ENG: -" How interesting, here in Japan there are only imported cars"

-------------------------------

PORT: "Clássico é clássico e vice-versa..."

ENG: -" A derby is a derby and vice -versa".

----------------------

Quando lhe perguntaram se se ia adaptar ao futebol turco, ele respondeu:

"Eu me adapto a qualquer futebol, tanto eu como a minha família."

------------------------

"... tanto na minha vida particular como na minha vida pessoal, sempre fui assim."

(tradução do Zé da Fiel)
LuisPedroCat is offline  
Sponsored Links
Advertisement

post #2 of 185 (permalink) Old August 31st, 2001, 15:32
Star Player

Hahaha

That's ok we don't need him to pass the BAR or do brain surgery just to score goals and pleny of them! For alls I care he can walk around the streets of Lisboa in his quacas(underwears) as long as he shows up on game day!
ALCATRAZ is offline  
post #3 of 185 (permalink) Old September 3rd, 2001, 23:29 Thread Starter
Star Player

Piada de hoje do "Barba e Cabelo"

-
Attached Images

LuisPedroCat is offline  

post #4 of 185 (permalink) Old September 3rd, 2001, 23:31 Thread Starter
Star Player

rábula do "Zé Manel"

Para quem n sabe, o Zé Manel é uma personagem fictícia encarnada na pele de um taxista. Isto é produzido por "Produções Fictícias", que colabora com o Herman José.

Sorry, for not being in English. If you have any problem I'll translate! This is quite funny, as these fiction-stories from Produções Fictícias always do.

O cliente da semana: Jardel

Zé Manel: Olhò Jardel! Então é pardonde?

Jardel: É para Alvalade, se faz favor.

Zé Manel: Vamos embora!

Jardel: Não, afinal vamos para as Antas. Pode ser que o Pinto da Costa me queira de novo.

Zé Manel: Então está bem.

Jardel: Não. Pensando melhor vamos ficar por aí andando às voltas. Qualquer clube da I Liga que me queira contratar, que mande parar o táxi.

Zé Manel: Sim senhor. Ó shôr Jardel, não se importa de me dar um autógrafo? É lá pra casa.

Jardel: Com certeza! É para o seu filho?

Zé Manel: Não, é prà minha patroa.

Jardel: Para a sua esposa? Mas ela também grama futebol?

Zé Manel: Não, mas é doida por telenovelas e você agora é o actor principal da novela mais longa e com mais reviravoltas inesperadas que alguma vez foi exibida! Faça-me um ganda favor: diga-me o que é que vai acontecer no episódio de amanhã, porque a pobre da minha Idalina não encontra os resumos desta novela em nenhuma revista! É verdade que vai acabar o seu noivado com o Sporting e anunciar que afinal vai voltar prò seu antigo amante, o Porto?

Jardel: Pare de achincalhar o Jardel! O Jardel tem sofrido muito com tudo isto.

Zé Manel: Não se preocupe que, durante este tempo todo em que não tem treinado, você ainda conseguiu aperfeiçoar o seu jogo de cabeça.

Jardel: Como assim?

Zé Manel: Então, como anda há meses e meses por essa Europa fora, pra cá e pra lá à procura de clube, tem passado tanto tempo dentro de aviões que já deve estar mais à vontade no jogo aéreo!

Jardel: Cê está fazendo pouco de Jardel, cara! Mais respeito pelo Jardel, porque o Jardel é um jogador da selecção brasileira, tá sabendo?

Zé Manel: Então não tou sabendo? Eu até tive oportunidade de o ver jogar pela selecção canarinha. Foram cinco minutos de luxo! Eh, eh, eh! Mas sabe uma coisa? Eu até estou com pena de si, pá!

Jardel: Ué, porquê?

Zé Manel: Porque você há meses que não consegue arranjar equipa e agora tudo indica que vai prò Sporting. Ou seja, continua na mesma: é que aquilo lá em Alvalade é um aglomerado de jogadores, não é bem uma equipa. Isso é uma maldição que você tem. Mas olhe, ao menos no Sporting você vai ter um sistema de jogo ao seu gosto.

Jardel: Ué. Mas eu ouvi dizer que o Sporting não tem extremos e que a equipa não joga pelas faixas laterais...

Zé Manel: É mentira! Em Alvalade ninguém joga pelo meio, pelo contrário: aquilo é cada um a jogar prò seu lado! Eh, eh, eh! Estás bonito, estás!

Last edited by LuisPedroCat; September 3rd, 2001 at 23:39.
LuisPedroCat is offline  
post #5 of 185 (permalink) Old September 4th, 2001, 15:43
Star Player

Now I can read Portuguese fine but to spell it is hard for me! But let me try anyway! O Senhor ,Ze Manuel,tu tenes razao mas vai por caralho! Did I spell that right, if I didn't please correct?
ALCATRAZ is offline  
post #6 of 185 (permalink) Old September 4th, 2001, 15:55
International

:dielaugh: That is funny!

Almost right Alcatraz
O Senhor ,Ze Manel,tu tens razao mas vai pro caralho.

Hey! You got the cursing right.

Last edited by LadyEagle; September 4th, 2001 at 15:58.
LadyEagle is offline  
post #7 of 185 (permalink) Old September 4th, 2001, 16:04 Thread Starter
Star Player

no censorship. that's the way I like!
LuisPedroCat is offline  
post #8 of 185 (permalink) Old September 4th, 2001, 16:06
International

Well, only because it is in Portuguese...
LadyEagle is offline  
post #9 of 185 (permalink) Old September 4th, 2001, 16:10
Star Player

Thank You, LadyE!

I actually never took Portuguese in High School like most other Portuguese Americans did but from reading the soccer newspapers growing up and now online I can read it and can somtimes spell it!
ALCATRAZ is offline  
post #10 of 185 (permalink) Old September 4th, 2001, 16:14
International

I know, you're kind of like my sister. You should see the mistakes she makes sometimes... :dielaugh:

But you guys do well for someone you never learned in school. My sister is learning now.
LadyEagle is offline  
post #11 of 185 (permalink) Old September 4th, 2001, 16:19
Star Player

pero en espanol yo puedo escribir mucho mas melhor! Took Spanish for 2 years but when I switched high schools I got into the trade program so I didn't have to take a language!

Now you are a teacher,right, LadyE?
ALCATRAZ is offline  
post #12 of 185 (permalink) Old September 4th, 2001, 16:28
International

I took Spanish in college, but I'm much better in Portuguese...duh. I went to school in Portugal until I was 14 (8th grade)...But you wouldn't believe what you'll lose when you don't practice it.

And yes, I'm a teacher...Not Portuguese though.
LadyEagle is offline  
post #13 of 185 (permalink) Old September 4th, 2001, 16:53
Star Player

Wow very impressive! You came here at 14 years old and you still managed to become a teacher! My buddy came here from the islands when he was 9 and he still can't speak english so hot! He still gets peoples attention by calling them Hey Caralho but with the Sao Miguel accent it sounds more like Aye Cuteye!
ALCATRAZ is offline  
post #14 of 185 (permalink) Old September 4th, 2001, 17:58
International

Thanks… I thought I was kind of crazy when I decided to major in English Literature… But it wasn’t difficult at all. (school is much harder in Portugal --at least from my experience)

Oh, and I know what you mean…that thick accent Acoreano is unmistakable. I’m sure I probably have a little accent too, but I am not aware of it at all. Maybe it’s gone now.
LadyEagle is offline  
post #15 of 185 (permalink) Old September 4th, 2001, 18:19
Star Player

Are there allot of Azoreans in Jersey? I thought it was mostly Contientals! Although I do have an aunt, uncle, and cousins there who recently had a party at an Acorean club but I couldn't make it! And isn't there a beautiful Sporting clube there?
ALCATRAZ is offline  
post #16 of 185 (permalink) Old September 4th, 2001, 18:39
International

I don’t think that there are that many here, but I know a few. But you’re right, I think it’s mostly continental people here. The Club Acores is on Wilson Ave. in Nwk. About 2 blocks from my home. The party was a few months back… Plus I think they just had a Festa do Espirito Santo (mostly an Azorean tradition).

Yes, there’s a Lar dos Leoes here, but I don’t pay much attention to it. I prefer Sport Newark Benfica.
LadyEagle is offline  
post #17 of 185 (permalink) Old September 4th, 2001, 19:38
Star Player

I know that Espirito Santo feast well that's where they serve the sopas! The soup with the bread!

I know this one cat from up north of Portugal his name is Julio but we call the Espanol cuz he talks so fast you can't understand nothing he says!

Like continentals throw the word !Pora!(SP) like it's just another word. If I said that around my Moms or my old man he'd throw me a slap! Same with Caralho! I dont' know maybe it's the same in the continent but when I was in Lisboa those were the 2 words I mostly heard!
ALCATRAZ is offline  
post #18 of 185 (permalink) Old September 4th, 2001, 19:56
Star Player

Quote:
Originally posted by LadyEagle
I prefer Sport Newark Benfica.
I figured! Since women like to go to Gay Bars so that men won't hit on them!
ALCATRAZ is offline  
post #19 of 185 (permalink) Old September 5th, 2001, 04:27
International

I thought the reason women went to gay bars was to meet other women. I can’t tell you too much about gay bars, I’ve never been to Lar dos Leoes.

Porra isn’t really a bad word. It’s like damn or darn.

I don’t know if it’s the continental thing or what. My mother’s family and my father’s family lived about 5 minutes (walking) away from each other. Most of my father’s family say the C and F word like it’s very natural to do so (I don't like most of the anyway ). But you’ll never hear cursing out of most of my mom’s family’s mouth. Maybe it has to do with the way people are brought up, but then again I never heard my grandmas utter a “bad” word. I’m sure Acoreanos are the same.

Porra!! Entendes-te??

Last edited by LadyEagle; September 5th, 2001 at 04:34.
LadyEagle is offline  
post #20 of 185 (permalink) Old September 5th, 2001, 15:30
Star Player

I hear ya! My grandparents I never really heard swear or my Mom but my pops throws a few around! I've slipped before and said Porra in front of my mom and she didn't like it much! Now is it foodis or is it fodace?

My mom went to a SCP game against Porto and the crowd started chanting Pinto de Costa va por caralho and she couldn't believe it!
ALCATRAZ is offline  
Reply

Quick Reply

Register Now

In order to be able to post messages on the Xtratime Community forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your email address and other required details in the form below.

User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive. Try to avoid choosing short (like '1'), simple (like 'abcd') and easy to guess passwords (like a name of your favorite team, player, etc)! Complex and long enough passwords, that consists of random string of alphabet and numerical characters, are almost impossible to be stolen and misused.

Password:

Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself.

Email Address:
OR

Log-in

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Show Printable Version Show Printable Version
Email this Page Email this Page
Display Modes
Linear Mode Linear Mode

Posting Rules  
You may post new threads
You may post replies