Tony Vilhena off to FK Krasnodar - Page 7 - Xtratime Community
 1Likes

LinkBack Thread Tools Display Modes
post #121 of 144 (permalink) Old June 22nd, 2016, 09:46
Xtratime Legend

Teams: Zvezda, Feyenoord and Serbia!
Quote:
Originally Posted by White Rabbit View Post
Tapia looked good at the Copa but is very much a 6. Based on what I saw he would be an improvement on Vejinovic

Isn't Vilhena more of an 8?
Yeah, that's the way I see it. But the problem is Dirk Kuyt. If we play with Kuyt as 10 or support striker, then we also field 2 holding mids and those will be Tony and KEA. Kuyt starting is bad news for Gustafson as well.

Anyway surprising turn of events. Clearly the Vilhena family never got the offer they really wanted and the Feyenoord offer looked pretty good in hindsight.

I'm happy to see him stay though. He's a kid from our academy and he's made some steps over the last year. Hopefully he continues to develop and we get at least 5-8 million for him next year.
Sponsored Links
Advertisement

post #122 of 144 (permalink) Old June 22nd, 2016, 12:07 Thread Starter
Forum Manager
Xtratime Elite

Teams: Feyenoord & Spuds
Quote:
Originally Posted by Krle View Post

I'm happy to see him stay though. He's a kid from our academy and he's made some steps over the last year. Hopefully he continues to develop and we get at least 5-8 million for him next year.
Yeah, he'll clearly be staying on for just another season. Nice for competition.

One of Vejinovic, Gustafson or Toornstra will probably be looking to move to a new club. I think Toornstra will be the one we can still get some money for as he was used a bit in the second half of last season, but I fear Gustafson will be the one we'll see leaving

Lex Immers - Pace & power. Holland's #1 box to box player

Feyenoord forum - the place to talk about this phenomenon

Ronald Koeman "Oranje kan Immers goed gebruiken"

Fred Rutten "Feyenoord heeft Immers nodig"

Van Marwijk over Lex Immers: 'Stille kracht van Feyenoord'

John de Wolf “Dat is nou precies de aanjager, het ’etterbakkie’ in het veld dat Feyenoord in dit soort wedstrijden nodig heeft"

post #123 of 144 (permalink) Old June 22nd, 2016, 14:50
Star Player

Teams: Feyenoord, AC Milan
So Vilhena is staying after all? I was hoping for him to leave. He's not really fit to our system in my opinion - he's too stupid to be a traditional central midfielder, lacks the defensive work rate for a b2b midfielder, and we have better options for no. 10. He scores a nice goal here and there and generally shows flashes of skill, but he doesn't really shine in anything while still delusionally thinking he's the shit. Yeah, not a fan, and especially not after all his big talk about leaving, which has been going on for a while. KEA / Tapia for CM, and Kuyt / Jorgensen / Gustafson to battle it out for the two attacking positions. Though I fear Wally is right.

post #124 of 144 (permalink) Old June 25th, 2016, 18:29
Rookie

Teams: Feyenoord, Real Salt Lake, FC Risa
Yeah, like Krle and Clocker I was hoping that Tony would leave. Now we have too many midfielders and someone will have to go. I would like to see Tapia and Gustafson stick around so maybe it is time we find buyers for Toornstra and Vejinovic. I want to see either Gustafson or Jorgensen tried out as the #10 or "shadow striker" in the mold of Dennis Bergkamp.

Kuyt and Basacikoglu can alternate on the right wing and Elia start on the left. Who would be backing up Elia? I really don't think Bilal does as well on the left as on the right. Left wing was where Schuurman could have come on as a sub.

But what do I know: I am new here and only posting for the third time!
post #125 of 144 (permalink) Old June 26th, 2016, 23:12
Star Player

Teams: Aston Villa, Torquay United, AZ Alkmaar
post #126 of 144 (permalink) Old June 27th, 2016, 13:30
Rookie

Teams: Feyenoord, Real Salt Lake, FC Risa
Quote:
Originally Posted by boumavilla View Post
Welome Teak 2.0!
Hey, I like that nic better than Teak_. Oh well, I will save it for the next time Xtratime kicks me out.
boumavilla likes this.
post #127 of 144 (permalink) Old June 27th, 2016, 22:43 Thread Starter
Forum Manager
Xtratime Elite

I asked the admins if they could help you out.

John de Wolf “Dat is nou precies de aanjager, het ’etterbakkie’ in het veld dat Feyenoord in dit soort wedstrijden nodig heeft"

post #128 of 144 (permalink) Old June 28th, 2016, 15:10
Star Player

Teams: Feyenoord, Real Salt Lake, FC Jackie
Quote:
Originally Posted by Wally View Post
I asked the admins if they could help you out.
And they did! Thank you very much, Wally.

Teak 1.0 is back!!
post #129 of 144 (permalink) Old July 3rd, 2016, 16:44
Star Player

Quote:
Originally Posted by Teak View Post
And they did! Thank you very much, Wally.

Teak 1.0 is back!!
Just when I thought I could start bullying Teak the n00b
post #130 of 144 (permalink) Old May 3rd, 2017, 11:12
Xtratime Legend

So, looks like Vilhena will be adding one or two more years to his contract as well.

Apparently he too wants to play CL football with Feyenoord. Great news IMO as he's close to becoming even more valuable to us than even KEA is (simply because he still has room for development, evenif he took major steps this season). Looks like we'll keep our championship team in tact for the most part. Add a quality left back, move Kongolo to the centre, get some solid young back-ups in key positions and we're good to go.
post #131 of 144 (permalink) Old May 3rd, 2017, 15:19 Thread Starter
Forum Manager
Xtratime Elite

wow everyone seems to be staying on. Gives van Geel extra time to find replacements or maybe already get young replacements in, provided we're pretty sure of being able to sell our current fringe players.

Elia the only one who needs to sign on.

post #132 of 144 (permalink) Old May 3rd, 2017, 15:25 Thread Starter
Forum Manager
Xtratime Elite

https://www.feyenoord.nl/nieuws/nieu...tract-tot-2020

Confirmed.

Emotions were high when it looked like he might leave us on a bosman last season but all seems to have ended well.

post #133 of 144 (permalink) Old May 5th, 2017, 11:06
Xtratime Legend

Excellent news. Looks like he's staying one more year and we'll still get the full price next season as he'll have 2 left by then. Tony the Feyenoorder, came in at 6 years old, leaving with at least a cup, a title and CL football under his belt.

Honestly, when Boetius and Vilhena came around, I could have sworn it would have ended the other way around. Although with our lack of wingers and Elia contemplating a move, I'd like to see us bring back JP. I watched some highlights at Genk and he's back in business.
post #134 of 144 (permalink) Old May 24th, 2017, 17:45
Xtratime Legend

Beautiful article about Vilhena's season on and off the pitch. Too long to translate, sadly. But all the more reason to be proud of Tony and the club, particularly Gio, Kuijt and KEA.

__________________________________________________ ________________________________________

De belofte van Tonny Vilhena: ‘Ma, we worden kampioen’

Het jaar van Feyenoord was ook het jaar van Tonny Vilhena (22), die privé door een diep dal ging, maar op het veld zijn ploeg bij de hand nam op weg naar de titel.

DONDERDAG 15 SEPTEMBER 2016

Feyenoord-Manchester United 1-0

José Mourinho staat in de catacomben van De Kuip. De manager van Manchester United heeft net verloren (1-0) van Feyenoord in de groepsfase van de Europa League. Hoewel hij niet eens met zijn sterkste formatie speelde en een gelijkspel de verhoudingen wellicht beter zou hebben weergegeven, vermaakt hij zich toch. De sfeer in Rotterdam is iets wat hem wel bevalt, die zorgde tenminste voor een echte wedstrijd in het toernooi dat pas net begonnen is. Maar tijdens de wedstrijd had hij ook genoten, vooral van die ene middenvelder van Feyenoord, twintig jaar pas, maar spelend met passie en drive en verantwoordelijk voor de enige goal. ‘You did well’, zegt Mourinho als Tonny Vilhena voorbijloopt. De middenvelder van Feyenoord kijkt opzij en bedankt de Portugese succescoach vriendelijk. Op het veld was Paul Pogba ook al naar hem toe gekomen. Memphis Depay had de duurste speler ter wereld al gewaarschuwd voor de kleine tank uit Maassluis. ‘You are very strong, my friend’, zegt Pogba, in zijn stem klinkt oprechte bewondering door.

‘You are very strong, my friend’, zegt Paul Pogba. In zijn stem klinkt bewondering door

In Rotterdam is het feest compleet. Feyenoord viert de terugkeer in Europa – het jaar ervoor was de club afwezig – met een spectaculaire zege op het grote United. De sfeer is surrealistisch, met de lege parterrevakken en de netten over de eerste ring. De club wil geen gezeur meer, nadat in maart 2015 het Europa League-treffen met AS Roma is uitgelopen op een teleurstelling, toen supporters een opblaasbanaan het veld in gooiden. Die actie volgde op de uitwedstrijd in Italië, waar Feyenoord-supporters in botsing kwamen met de Italiaanse carabinieri. Sindsdien kijkt de UEFA mee bij de club die in Europa geen al te beste reputatie geniet, maar vanavond goodwill kweekt met de winst op United.

Karim El Ahmadi, ook uitblinker vanavond, praat over de intensiteit van een Premier League-wedstrijd en verzuurde benen tegen het einde van het duel. Maar ook hij had genoten, van de duels met Pogba en Juan Mata en vooral het samenspel met Vilhena. Dat uitgerekend hij de winnende goal heeft gemaakt, doet El Ahmadi wel wat. ‘Ik gun Tonny dat echt van harte, zeker als je weet wat deze jongen allemaal heeft moeten meemaken. Daarom vind ik het nog het mooiste voor zijn familie.’

Op de tribune in De Kuip wrijft vader Toy zijn tranen weg. ‘Als ik gelukkig ben, is mijn familie dat ook’, zegt Vilhena. ‘Toen ik alsnog mijn contract bij Feyenoord had verlengd, merkte ik dat thuis de rust was teruggekeerd. Er was even geen stress meer. Zelfs mijn moeder knapte een beetje op van het nieuws. Het is de beste beslissing geweest die ik kon nemen.’

Als ik gelukkig ben, is mijn familie dat ook. Toen ik alsnog mijn contract had verlengd, merkte ik dat thuis de rust was teruggekeerd

Vilhena rijdt na de wedstrijd snel naar Maassluis. Zijn moeder is nog wakker. Samen staren ze naar niets. Er hoeft niets te worden gezegd.

ZONDAG 30 OKTOBER 2016

Feyenoord-SC Heerenveen 2-2

Tonny Vilhena staat klaar voor de competitiewedstrijd tegen SC Heerenveen. Hij doet wat hij altijd doet, trekt zijn sokken omhoog, wrijft nog een keer het haar weg voor zijn ogen, springt omhoog en kijkt naar de overkant van het veld, naar de spelers van een subtopper-in-vorm die het de koploper vandaag op z’n minst lastig wil maken. Dan fluit scheidsrechter Pol van Boekel de wedstrijd op gang en even later vecht Vilhena zijn eerste duel uit. Karim El Ahmadi staat erbij en denkt er het zijne van: dát Tonny hier nu speelt alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Ongelooflijk.

El Ahmadi weet precies wat er aan de hand is. Vanochtend om 5 uur heeft Tonny afscheid genomen van zijn moeder die dapper heeft gestreden, maar moe is van het vechten tegen de vreselijke ziekte kanker. Al maanden wist hij dat het moment zou komen en toen het er eenmaal was, afgelopen nacht, bleef hij sterk. Hij wist precies wat hij wilde zeggen en deed een belofte. Hij zou sterk blijven, dat vooral, buiten het veld én binnen de lijnen. Hij zou zorgen dat ze trots kon zijn. Dit seizoen, beloofde hij, wordt Feyenoord kampioen. Met hem in de basis. En die titel, die is dan voor haar.

Nog diezelfde ochtend zegt Van Bronckhorst dat hij thuis mag blijven, bij zijn moeder. De trainer is zeer betrokken bij de familie. Hij kent de Vilhena’s al zo lang, nog van de tijd dat Tonny een jeugdspeler was en de trainer, net terug van Barcelona, zelf nog in De Kuip speelde. Hij kwam vaak op Varkenoord om te kijken naar zijn zoontje en zag dan Tonny ook voetballen. Van Bronckhorsts jongste telg scharrelde dan over Varkenoord met de zoon van Roy Makaay en de broer van Tonny, Randy. Zo leerden de families elkaar kennen.

Vilhena kreeg steeds sterker het gevoel dat hij nu niet weg kon gaan, niet nu zijn moeder zo ziek was. En toen belde Van Bronckhorst. De trainer nodigde hem uit om eens te komen praten. Niettemin nam Feyenoord een voorschot op zijn vertrek en haalde de Peruaanse Renato Tapia van FC Twente. Van Bronckhorst bleef geloven in Vilhena, zelfs in de tijd dat de club zeven duels op rij verloor. Die serie kwam tot stand op het moment dat hij basisspeler werd. Van Bronckhorst legde geen verband. Hij keek vooral naar de progressie van Vilhena en was niet vergeten dat hij de kwartfinale voor de beker tegen Willem II had beslist. De trainer wist dat Vilhena precies zou gaan brengen wat hij nodig had.

Bij Van Bronckhorst thuis, in Krimpen, spraken ze daarover urenlang. De trainer gaf hem het gevoel dat hij onmisbaar was. Gek genoeg, vertelde Vilhena, had hij vorig seizoen na de laatste wedstrijd van niemand afscheid genomen, alsof zijn gevoel hem toen al vertelde dat hij nog lang niet klaar was in De Kuip. Die avond bij Van Bronckhorst thuis gaf hem het laatste zetje. Na een paar nachten slapen was hij er wel uit en zei tegen zijn vader dat hij alsnog bij Feyenoord wilde blijven.

Giovanni van Bronckhorst gaf hem het gevoel dat hij onmisbaar was

Feyenoord speelt die middag met 2-2 gelijk tegen SC Heerenveen. Het puntenverlies is terecht, maar Vilhena heeft een goede wedstrijd gespeeld. Van Bronckhorst zegt na afloop respect te hebben voor de prestatie van zijn middenvelder een stuurt hem daarna naar huis. Nu is voetbal niet belangrijk meer.

ZONDAG 6 NOVEMBER 2016

Diep weggestoken in zijn winterjas en met z’n capuchon over zijn hoofd getrokken, zit Tonny Vilhena zich op te winden op de tribune van De Adelaarshorst. Naast hem denkt Karim El Ahmadi er hetzelfde over. Hij is geschorst en ziet Feyenoord een wanprestatie leveren in Deventer door met 1-0 van Go Ahead Eagles te verliezen. Vilhena had best willen spelen, maar dat vond Feyenoord geen goed idee. Twee dagen eerder heeft hij zijn moeder moeten begraven en de week voorafgaand had de club hem vrijaf gegeven. Hij miste het Europa League-duel in Odessa tegen Zorya Luhansk. Het was beter dat hij zonder training in de benen ook vandaag niet zou spelen. Vilhena accepteerde het besluit, maar heeft nu alweer spijt.

De begrafenis was indrukwekkend geweest. Het zou in kleine kring gebeuren, maar half Maassluis was uitgelopen om hem en zijn familie te steunen. Feyenoord vloog vanuit Odessa naar Rotterdam en reed meteen door naar de begrafenis. Iedereen was aanwezig, alle spelers, maar ook de directeuren Martin van Geel en Eric Gudde. Terwijl de spelers na de plechtigheid met de bus terugreden naar Rotterdam, bleven Van Geel en Gudde tot het einde. Dat deed Vilhena veel, net zoals de aanwezigheid van bondscoach Danny Blind en zijn assistent Fred Grim, de man die als trainer van Jong Oranje Vilhena altijd had opgeroepen, ook al speelde hij niet bij Feyenoord. Memphis Depay was met zijn vriendin en beste vriend vanuit Manchester naar Rotterdam gevlogen. José Mourinho gaf hem daartoe alle gelegenheid. Hij snapte heel goed dat Depay zijn vriend per se wilde steunen. Zo waren er meer voormalige ploeggenoten, ex-trainers en mensen uit de voetballerij die hun respect kwamen betuigen. ‘Ik vond dat heel indrukwekkend’, zegt Vilhena, ‘dat heeft mij heel veel goed gedaan.’

Ik wilde zo snel mogelijk weer voetballen. Op het veld kon ik me voor alle ellende even afsluiten

Terwijl Feyenoord in Deventer wat aanmoddert en Vilhena en El Ahmadi weer eens zien dat de ploeg niet zonder hen kan, klinkt in de twaalfde minuut een aangekondigd applaus. Supporters van Go Ahead klappen hun handen stuk uit respect voor Vilhena. Hij wist dat het ging gebeuren, maar nu het eenmaal zover is, springen de tranen in zijn ogen. Hij staat half op van zijn stoel en zwaait naar het publiek. Hij beseft dat ze dit niet hoeven te doen en waardeert het gebaar. Maar na afloop overheerst toch de teleurstelling van de nederlaag. Nu is het klaar, zegt Vilhena tegen zichzelf. ‘Ik wilde zo snel mogelijk weer gaan voetballen, want op het veld of tijdens de trainingen kon ik me even afsluiten voor alle ellende. Het was goed zo.’

ZONDAG 5 MAART 2017

Sparta Rotterdam-Feyenoord 1-0

Meer nog dan de verdiende nederlaag op Spangen lijdt Feyenoord die zondag in maart nog een ander verlies: Tonny Vilhena. In een duel met Mathias Pogba zwaait Vilhena met zijn linkerarm en raakt de bonkige spits van Sparta Rotterdam in het gezicht. Scheidsrechter Danny Makkelie verklaart na afloop het incident niet te hebben waargenomen en twee dagen later kondigt de aanklager van de KNVB een onderzoek aan. Dat in De Kuip alle seinen op rood springen, zegt veel over de status van Vilhena. Juist hij is een speler die de club niet wil missen, nu Ajax zich aan het begin van de lente heeft gemengd in de strijd om de landstitel.

Thuis in Maassluis zit Vilhena terneergeslagen op de bank. Hij snapt het niet. Nog nooit heeft hij rood gehad, wel geel, maar vaak waren dat kaarten voor tackles die weliswaar hard waren, maar nooit gemeen of over het randje. Vilhena kent zijn imago onder de andere voetballers in de Eredivisie. Ze respecteren hem allemaal, zeggen zijn karakter te waarderen en geven toe dat ze hebben dat hij liever niet meedoet. Vanuit Amsterdam krijgt hij berichten binnen. Een schorsing van drie duels die de aanklager gaat eisen, drie plus één voorwaardelijk, zou betekenen dat hij De Klassieker gaat missen. En juist díé wedstrijd wil hij spelen. Winst in Amsterdam zou de titel zo goed als veiligstellen. Spelen in De Arena, voor dat vijandige publiek, is waarnaar hij al weken uitkijkt. Het zou toch niet... ‘Ik heb nooit de intentie gehad Pogba zo te raken’, vertelt Vilhena aangeslagen. ‘Ik sprong omhoog, zette me af en voelde hem. Was echt niet de bedoeling.’

Een paar dagen later in Zeist weet hij niet goed wat te doen. Hij voelt alsof hij wordt berecht, alsof hij een misdadiger is. Al die aandacht kan hem ook gestolen worden. Waar gáát het over? Vilhena zegt eerlijk dat hij Pogba wel voelde, maar dat hij niet de intentie had hem te raken en luistert verder stuurloos naar het gloedvolle betoog van Feyenoord-jurist Joris van Benthem, die met het aplomb van Perry Mason alles uit de kast haalt om zijn speler vrij te pleiten. Maar hoezeer Van Benthem ook zijn best doet, Vilhena kan zich niet aan de indruk onttrekken dat hij moet hangen. Dat de bond, onbewust weliswaar, vooral Van Benthem wil aanpakken voor de juridische overwinningen die hij in Zeist heeft geboekt. Steeds als er een speler van Feyenoord voor de arbitragecommissie verscheen, pleitte de raadsman hem vrij of kreeg ten minste iets van de straf af. Vilhena voelt dat het hem dit keer niet gaat lukken.

Op 29 maart rijdt hij weer naar Zeist. Hij is in beroep gegaan tegen de straf van vier wedstrijden, waarvan één voorwaardelijk, en zit nog niet als hij de aanklager vier duels ónvoorwaardelijk hoort eisen. Even heeft hij hoop als Danny Makkelie verklaart de slaande beweging, als die al zo mag worden genoemd, met de kennis van nu te beoordelen als geel. Maar als hij zo het rijtje langsgaat aan de overkant, ziet hij in deze beroepscommissie geen voetbalmensen zitten. Het zijn juristen die puur kijken naar de feiten, maar die niet weten hoe je een duel aan gaat, die niet beseffen dat je weleens niet de bedoeling kunt hebben iemand te raken en het dan tóch gebeurt. Die hele sfeer in Zeist bevalt hem niet, zegt hij thuis tegen zijn vader. Als de volgende dag de straf binnenkomt, drie duels, één voorwaardelijk, breekt zijn hart: geen Klassieker. In Amsterdam stijgt gejuich op. Later zullen de Ajacieden hem vertellen dat ze hun tactiek aanpasten op het moment dat de schorsing binnenkwam. Tegen een Feyenoord zonder Vilhena durfden ze wel hoog druk te zetten en een-op-een te spelen. De Rotterdammers zijn dan ook kansloos in De Arena. Het gat is weer twee punten.

Dat Feyenoord zich daar zo liet wegspelen maakte Vilhena verdrietig; het liefst was hij de tribune af gelopen om dan maar zelf de duels aan te gaan met Davy Klaassen, Lasse Schöne en Hakim Ziyech. Maar hij weet nu ook zeker dat Feyenoord niet zonder hem kan. En dat is wel wat hij wilde bereiken dit seizoen. Hij had het er afgelopen winter thuis nog over gehad, met zijn vader. Karim El Ahmadi speelde om de Afrika Cup met Marokko en dat gemis moest hij gaan opvangen. Zijn doel: geen punten verliezen tijdens de afwezigheid van El Ahmadi. Dat is gelukt. Feyenoord won alles. Meer dan ooit voelt Vilhena zich verantwoordelijk.

WOENSDAG 3 MEI

De Kuip

Tonny Vilhena drinkt een glas champagne met Feyenoords technisch directeur Martin van Geel. Hij heeft net z’n handtekening gezet onder een nieuw contract, tot medio 2020. Technisch directeur Martin van Geel is trots. Met Vilhena blijft weer een bepalende speler, maar deze overeenkomst is bijzonder. Terwijl hij Van Geel de hand schudt, ziet hij dat zijn ogen vochtig zijn. Hij weet dan zeker dat het besluit te blijven een goede is geweest. ‘Ik speel hier al sinds mijn zesde’, zegt Vilhena, ‘de club is als een familie. Ik ga hier niet zomaar weg.’

ZONDAG 14 MEI 2017

Feyenoord-Heracles Almelo 3-1

Tonny Vilhena heeft talloze wedstrijden gespeeld in De Kuip, van normale competitieduels tot Klassiekers tegen Ajax, van de bekerfinale tegen FC Utrecht tot Europese krakers, maar nog nooit was de sfeer zo geladen als vandaag. Het stadion waarin Feyenoord zogenaamd nooit meer kampioen kon worden, trilt zoals het niet eerder heeft gedaan. Er broeit iets en gezeten langs het veld naast materiaalman Carlo de Leeuw, weet hij dat het niet fout kan gaan.

Dat hij hier zo zit, heeft alles te maken met die wedstrijd van een week eerder tegen Excelsior. Vilhena was zichzelf niet op Woudestein, zoals heel Feyenoord begeven leek door spanning, of was het ontspanning? In ieder geval speelde de ploeg zo onherkenbaar dat Excelsior won (3-0) en Feyenoord het titelfeest een week moest uitstellen. Hij zelf kreeg ook nog geel, onterecht en onnodig. Meteen na die wedstrijd drong het al door dat hij de kampioenswedstrijd moest gaan missen, maar het telefoontje van Gio suste de ergste woede. De trainer belde een paar uur na de nederlaag al zijn bepalende spelers op, gewoon om ze even gerust te stellen dat dit een incident was geweest. Het was zomaar een ingeving van de succescoach, maar de actie had het gewenste resultaat. Toen al wisten de voetballers van Feyenoord dat het tegen Heracles allemaal wel goed zou komen.

Langs het veld denkt Vilhena aan hoe het had kunnen zijn, als na een halve minuut Dirk Kuijt profiteert van een fout van Mike te Wierik en alle druk wegschiet: 1-0. Elf minuten later kopt de captain een voorzet van Eljero Elia binnen. Kuijt zelf is dan al onderweg naar Vilhena. In de omhelzing die volgt, schuilt een diepere betekenis. Net zoals Van Bronckhorst heeft ook Kuijt zich altijd sterk gemaakt voor een langer verblijf van Vilhena. En een dag nadat zijn moeder was overleden, kwam Dirk meteen langs om de familie te steunen. Daarbij: dat Kuijt nu de hoofdrol pakt, dankt hij indirect aan de gele kaart van Vilhena. Soms moeten dingen zo zijn, beseft hij. Hij gunt Kuijt zijn moment. Sinds de aanvoerder terug is in De Kuip, heeft Vilhena respect voor de 36-jarige die tijdens de fysieke testen nog altijd een van de fitste spelers blijkt. Voor Dirk wilde hij samen met El Ahmadi best wat vuil werk opknappen.

Broer Randy mag mee het veld op. Tussen de feestende spelers is ook hij even zijn zorgen kwijt

Als Kuijt zijn derde van de middag maakt, heeft Vilhena zijn trainingsjack uit gedaan. Hij gaat zo feestvieren in een speciaal shirt met de tekst: I love you, Mama en het nummer 52, de leeftijd van zijn moeder. Zijn broer Randy mag mee het veld op. Vilhena ontfermt zich over hem. Samen doen ze regelmatig leuke dingen, zoals een weekeindje naar Disneyland Parijs. Hij kan op het veld de problemen vergeten, voor Randy is dat moeilijker, maar tussen de feestende spelers is ook hij even zijn zorgen kwijt. Hetzelfde geldt voor vader Toy. Die staat na de huldiging zijn zoon al op te wachten. Huilend vallen ze elkaar in de armen. Als Feyenoord ’s avonds feestviert op de SS Rotterdam, heeft Vilhena zijn familie en beste vrienden meegenomen. Ze waren er allemaal in de donkere dagen. Nu er wat te vieren valt, horen ze er óók bij.

De Coolsingel

Vorig jaar stond hij hier ook, toen als winnaar van de KNVB-beker, maar wat Vilhena vandaag beleeft, overtreft alle verwachtingen. Als hij vanaf het balkon van het stadhuis naar rechts kijkt, ziet hij een mensenmassa tot aan het Hofplein. Draait hij zijn hoofd naar links, staat het bomvol tot voorbij de Bijenkorf. Feyenoord is na achttien jaar weer kampioen en Rotterdam wil het weten. Een dag ook na de herdenking van het Duitse bombardement dat het hart uit de stad rukte, voelt Rotterdam zich weer bevrijd.

Terwijl aanvoerder Kuijt zich uitgebreid laat fęteren door de 140 duizend fans, viert Vilhena zijn feestje met Bilal Basaçikoglu, een van zijn beste vrienden in de selectie. En natuurlijk met El Ahmadi, die speler aan wiens hand hij zich dit seizoen zo sterk heeft ontwikkeld. El Ahmadi is als een oudere, wijze broer. Veel meer spelers luisteren graag naar de Marokkaanse international die nooit zijn stem hoeft te verheffen om te worden gehoord. Ook El Ahmadi was er voor Vilhena toen hij het zwaar had, zoals Van Bronckhorst, Kuijt en de rest van de spelers-groep er óók waren. In de burgerzaal van het stadhuis staan zijn familie en beste vrienden en dat alles bij elkaar, beseft Vilhena, maakt deze dag zo bijzonder.

Vandaag, beseft Tonny Vilhena op het balkon van het stadhuis in Rotterdam, is alles af
Gisteren nog dacht hij nog terug aan hoe het allemaal begon. Hoe hij als zesjarige van VDL uit Maassluis naar Feyenoord ging, hoe de familie moest sappelen in die beginjaren, hoe hij zich omhoogknokte, jeugdinternational werd, debuteerde onder Ronald Koeman, een huis kocht voor zijn familie. Maar ook aan de moeilijke tijden. Hoe hij zijn basisplaats verloor onder Fred Rutten, moest bedelen om een goed contract. Hoe hij, gek genoeg, eind vorig seizoen onbewust van niemand bij de club afscheid had genomen, omdat hij diep van binnen voelde dat het boek-Feyenoord nog niet af was. Niet zonder titel, want die had hij beloofd aan zijn moeder. Vandaag, beseft Tonny Vilhena op het balkon van het stadhuis in Rotterdam, is alles af. Hij heeft zijn woord gehouden.

Bron: VI Pro / Martijn Krabbendam
post #135 of 144 (permalink) Old May 25th, 2017, 23:54
Star Player

Quote:
Originally Posted by Krle View Post
Beautiful article about Vilhena's season on and off the pitch. Too long to translate, sadly. But all the more reason to be proud of Tony and the club, particularly Gio, Kuijt and KEA.
Yes, very nice article. Thanks for posting. I am working on the English translation using Google Translate. Two months before the next season so I have some time.
post #136 of 144 (permalink) Old June 19th, 2019, 10:41 Thread Starter
Forum Manager
Xtratime Elite

Vilhena had agreed terms with FK Krasnodar who finished 3rd in the Russian league and qualified for the CL preliminaries, but Feyenoord have turned down Krasnodar's bid. Old friend Martin van Geel apparently had a gentleman's agreement with Vilhena that he'd let him go for a low price this summer (12 months left on his contract), but Sjaak Troost is said to want none of that

Vilhena certainly seems to want to leave if he's ready to agree terms with Krasnodar. Not that it's in Siberia or a poor club, but it's not a Moscovite club and most fans would have expected Vilhena to want to go to a lower midtable club in Spain, Italy or Germany.

post #137 of 144 (permalink) Old June 20th, 2019, 21:59 Thread Starter
Forum Manager
Xtratime Elite

Gone!

https://fckrasnodar.ru/team/video/ob...ject_id=134659

https://www.feyenoord.nl/nieuws/nieu...asnodar-200619

for a fee said to be between 8 en 9 million euros. 5 year contract where he'll apparently earn 3 million euros a year.

Grinder Charles Kabore has left FK Krasnodar. Think he'll play in his position as Krasnodar attempt to put some youth in their team. PEC's Namli joined them earlier in the summer for 2m euros.

Last edited by Wally; June 20th, 2019 at 22:04.
post #138 of 144 (permalink) Old June 24th, 2019, 23:09
Star Player

Good luck to Tony in Krasnodar. The city is not too far from the Black Sea and farther south than Moscow and the other large cities so it shouldn't get too cold in the winter maybe. Doesn't look like a bad spot for Mr. Vilhena to extend his career. I know now which Russian team I will support: the Green and Black Bulls!

The Krasnodar squad looks to have quite a few midfielders and Tony will have a couple of Brazilians to hang out with: Wamberto and Pantaleao. Along with a group of Russians, there is an Uruguayan and two Swedes.
post #139 of 144 (permalink) Old June 26th, 2019, 10:42 Thread Starter
Forum Manager
Xtratime Elite

Yeah, and apparently they're also interested in AZ's Idrissi, but AZ want 10 million euros for him lol.

Good luck to Tonny. In the end a real long serving member of the club. Handy player for us. We'll see what comes of him abroad.

post #140 of 144 (permalink) Old June 27th, 2019, 23:32
Star Player

Yeah good luck to him; I appreciate Vilhena for various reasons though he never turned out as good as some folks thought he would. Not sure how things will go for him. As Teak says, Krasnodar is chock full of quite decent midfielders; I think it'll be hard to break in for someone who's gotten used to being a starting midfielder pretty much no matter what. At least he'll probably earn decent money.

Quick Reply

Register Now

In order to be able to post messages on the Xtratime Community forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your email address and other required details in the form below.

User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive. Try to avoid choosing short (like '1'), simple (like 'abcd') and easy to guess passwords (like a name of your favorite team, player, etc)! Complex and long enough passwords, that consists of random string of alphabet and numerical characters, are almost impossible to be stolen and misused.

Password:

Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself.

Email Address:
OR

Log-in