Feyenoord news thread - Page 6 - Xtratime Community
Go Back   Xtratime Community > European Football > Benelux Football > Feyenoord
Register Blogs FAQ Prediction League Calendar Search Today's Posts Mark Forums Read

Reply

Thread Tools Display Modes
Old October 11th, 2008, 11:52   #101
Wally
Administrators
Xtratime Elite

Wally's Avatar

Teams: Feyenoord & Spuds
we won something

I actually like baby blue. :embarrassed:

At least with the Feyenoord kit we can be sure they'll be sticking with our colours as that's what Peter Bosz assured us . I just hope we won't have like 100 of those pumas on our sleaves or something silly like that.

Talking about emblems, the Ralph Laurens with the enormous horse logo on them. WTF?!
RIP Bob Crow

Lex Immers - Pace & power. Holland's #1 box to box player

Feyenoord forum - the place to talk about this phenomenon

Danny Green - When you beat a legend, you become a legend
Wally is offline   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old October 16th, 2008, 09:33   #102
Wally
Administrators
Xtratime Elite

Wally's Avatar

Feyenoord likely to go to Dubai in January

Quote:
Feyenoord in winterstop naar Dubai
Door Sander Berends
Donderdag, 16 oktober 2008, 08:55

Feyenoord neemt dit seizoen in de winterstop hoogstwaarschijnljk deel aan de Dubai Cup. De vertrekkende commercieel directeur Chris Woerts is momenteel in het Golfstaatje om daarover te onderhandelen. AC Milan, Bayern München en Galatasaray zijn de andere beoogde deelnemers. Voor een zege wordt één miljoen dollar toegekend. Bij een nederlaag alsnog drie ton. Startgeld kent het toernooi in het Midden-Oosten immers niet.

Afgelopen seizoen nam Ajax deel aan de Dubai Cup. Na nederlagen tegen VfB Stuttgart en Internazionale eindigden de Amsterdammers als laatste.

De organisatoren van het lucratieve toernooi hebben nog geen namen definitief vastgelegd. Maar in de opzet van het vierploegenevenement staan AC Milan, Bayern München en Galatasaray als andere beoogde deelnemers, meldt De Telegraaf. De deelname van Feyenoord zou afhangen van ruimte op de speelkalender

ok 2x 300.000

We got no games between boxing day and the Friday the 16th of January so it better be somewhere in between there.
RIP Bob Crow

Old October 19th, 2008, 11:11   #103
Andor
First Place Winner, February 2013 XT Photo Contest
Xtratime Legend

Andor's Avatar

Teams: In Immers we trust
Quote:
De omzet van Feyenoord is het afgelopen seizoen (2007/08) met twaalf procent gestegen naar bijna 43 miljoen euro. De club maakte dit bekend tijdens de Algemene Vergadering van Aandeelhouders.

Het netto resultaat (na belastingen) werd wel sterk beïnvloed door een naheffing van ruim vijf miljoen euro over niet-betaalde loonbelasting van spelerstransfers in de periode tussen 1995 en 1998. Uiteindelijk hield de club 3,3 miljoen euro over aan het seizoen 2007/08 ten opzichte van 0,7 miljoen het seizoen er voor. Dit stijging is mede te danken door de verkoop van Royston Drenthe aan Real Madrid.

"Dat we over het afgelopen boekjaar een plus hebben kunnen noteren is mooi. Ook de verwachtingen voor het nu lopende seizoen zijn niet ongunstig’’, verklaart financieel directeur Onno Jacobs. "Niettemin heeft Feyenoord helaas echt nog een weg te gaan eer we onszelf financieel gezond mogen noemen."

Jacobs vervolgt: "Ruim twee jaar geleden had de club een rentedragende schuld van ongeveer 35 miljoen euro. Door zuinig aan te doen is deze inmiddels gehalveerd, maar er staat dus nog altijd een enorm negatief saldo. Terug naar nul hoeft niet – een bedrijf mag best schulden hebben – maar we moeten nog een paar flinke slagen maken alvorens we weer toe zijn aan echt investeren zonder daarbij onverantwoorde risico’s te nemen.’’
Some financial (good) news
Andor is offline   Reply With Quote
Old October 23rd, 2008, 15:59   #104
Teak
Star Player

Teak's Avatar

Teams: Feyenoord, Real Salt Lake, Colo Colo, FC Kana
Stefan Coerts, of goal.com, who seems to have a *thing* for Feyenoord, reports that our club is looking at two Swedes: Ola Toivonen and Mattias Bjarsmyr. So how we gonna pay for them??

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=927157

Teak
Teak is offline   Reply With Quote
Old October 23rd, 2008, 16:50   #105
Wally
Administrators
Xtratime Elite

Wally's Avatar

by offering them Buijs?
RIP Bob Crow

Old October 24th, 2008, 17:35   #106
Slagathor
Forum Manager
International

Slagathor's Avatar

Teams: AZ Alkmaar
Quote:
Originally Posted by VI
Verbeek wil geen spelers afstaan aan B-elftal van Oranje

24/10/2008 16:12

Gertjan Verbeek ziet helemaal niets in de herinvoering van het Nederlands B-elftal. 'Ik ben er geen voorstander van. Ik vind het zelfs onzin', liet hij vrijdag weten.

De trainer van Feyenoord was verbaasd over de aanstelling van Patrick Lodewijks als keeperstrainer. 'Wij wisten van niets bij Feyenoord', vertelde hij het ANP. 'Tenminste, ik was hiervan niet op de hoogte. Dat bevreemdt mij. Hij is tenslotte in dienst van Feyenoord.'

Verbeek staat geen spelers af, als dat niet verplicht is. 'Wij passen voortaan strikt de FIFA-regels toe. Als we onze spelers niet hoeven af te staan op basis van de reglementen, zullen we dat ook niet meer doen. Wij werken nergens meer aan mee. In het belang van Feyenoord uiteraard.'

'Ik ben al mijn internationals al vaak genoeg kwijt gedurende het seizoen. Je houdt steeds je hart vast hoe ze terugkomen. Makaay en De Guzman hielden blessures over aan de Olympische Spelen in Peking. Daar hebben we nu bij Feyenoord nog steeds last van', vervolgt Verbeek.

'Met zo'n B-elftal raak ik doordeweeks nog meer spelers kwijt. Ik houd ze veel liever bij de club. Wij kunnen hen een veel beter trainingsprogramma aanbieden dan de bondscoach.'
Isn't it quote that he just goes and assumes Feyenoord has players that are good enough for Oranje B
Slagathor is offline   Reply With Quote
Old October 24th, 2008, 17:40   #107
Wally
Administrators
Xtratime Elite

Wally's Avatar

I doubt they'd want to go either. Who'd want to miss a Gert-Jan Verbeek weightlifting session?
RIP Bob Crow

Old October 26th, 2008, 02:30   #108
Teak
Star Player

Teak's Avatar

Bundesliga news: Borussia Monchengladbach have moved off the bottom of the table after Patrick Paauwe's 51st minute goal gave them a 1-0 win over Karlsruhe.

Hey, let's bring Paauwe back to Feyenoord. He can score goals!!!

Teak
Old October 26th, 2008, 09:39   #109
Wally
Administrators
Xtratime Elite

Wally's Avatar

as long as it means getting rid of Landzaat and Buijs
RIP Bob Crow

Old October 26th, 2008, 14:44   #110
Teak
Star Player

Teak's Avatar

Paauwe can play as either the defensive holding midfielder (exit Landzaat) or centre back (push Bahia to the bench, goodbye Danny B). Plus, PP can take free kicks and -wait, wait- SCORE GOALS!! I miss some of the players of old who had the fighting spirit -van Gastel, Bosvelt, van Wonderen, Konterman, van Vossen, .... even Cruz was a better footballer than what we have up front now.

Teak
Old November 2nd, 2008, 21:52   #111
levon
Star Player

levon's Avatar

Teams: Armenia, Germany ,Arsenal
Hmm apperanlty you are intrested in Levon Pachajyan
http://www.svenskafans.com/fotboll/g....asp?id=262721

Anyone think he will be a good addition to the club or any other thoughts??
levon is offline   Reply With Quote
Old November 3rd, 2008, 00:46   #112
Wally
Administrators
Xtratime Elite

Wally's Avatar

NEver heard of him but I see he's a midfielder...probably the last area on the field that we need somebody.

I don't rule out we looked at him as we often scout in Sweden but it's probably more something for the long term than for right now.
RIP Bob Crow

Old November 3rd, 2008, 02:46   #113
Teak
Star Player

Teak's Avatar

They're probably getting prepared to bring in midfielders when the sub-performing English clubs come raiding Feyenoord for Wijnaldum and Fer. Did I say "English" clubs? Not too many English on the main raiders: Arsenal, Chelsea, Liverpool, etc.

Teak
Old November 5th, 2008, 12:50   #114
Teak
Star Player

Teak's Avatar

News has P$V going after a current or former Feyenoord target: Ole Toivonen of Sweden. They also say that Groningen were monitoring the player. What's the money situation looking like now?

http://www.skysports.com/story/0,195...455716,00.html

Teak
Old November 11th, 2008, 16:00   #115
Wally
Administrators
Xtratime Elite

Wally's Avatar

Quote:
JOHN METGOD VERTREKT NAAR PORTSMOUTH

John Metgod verruilt Feyenoord per direct voor het Engelse Portsmouth FC. Metgod wordt bij de Premier League-club de assistent van manager Tony Adams. De 50-jarige Metgod speelde zes seizoenen in Feyenoord één en was bovendien in totaal tien seizoenen actief als assistent-trainer bij de Rotterdamse hoofdmacht. ‘Na al die jaren vertrek ik met pijn in het hart’, vertelde Metgod dinsdagmiddag, ‘maar dit is een uitdaging die ik niet kan laten schieten.’

Voor John Metgod betekent het vertrek naar Portsmouth een terugkeer naar Engeland, waar hij eerder als speler al vier seizoenen zeer succesvol was. Metgod kwam uit voor Nottingham Forest en Tottenham Hotspur en hield aan zijn Engelse jaren bovendien de bijnaam ‘Big Johnny’ over. Bij Portsmouth wordt de geboren Amsterdammer herenigd met Tony Adams, met wie hij eerder samenwerkte bij de jeugdafdeling van Feyenoord.

‘Tony Adams is een boegbeeld van het echte Britse voetbal, maar is in zijn denken over voetbal sterk beïnvloed door de Nederlandse school’, vertelt Metgod. ‘Wij hadden een uitstekend contact toen hij hier bij Feyenoord zat en dat is altijd zo gebleven. Tony belde mij vrijdagochtend met de vraag of ik volgens het Engelse model first team coach wil worden bij Portsmouth. De kans om met hem te mogen werken en tegelijkertijd terug te keren naar het allerhoogste niveau in Engeland spreekt me ontzettend aan. Ik heb daar als voetballer vier mooie jaren beleefd en zie er naar uit om weer wekelijks in volle stadions aan de slag te gaan en te trainen met de allerbeste spelers.’

John Metgod kwam tussen 1988 en 1994 in zo’n 200 officiële duels uit voor Feyenoord, waarvan een groot deel als aanvoerder. Met Feyenoord won hij drie KNVB-bekers en een landstitel. De verdediger werd na zijn actieve carrière eerst hoofd van de jeugdopleiding op Varkenoord en trad in 1997 als assistent toe tot de trainersstaf van het eerste, een functie die hij met uitzondering van het seizoen 2004-2005, tot afgelopen zomer zou vervullen. Sindsdien was hij voor Feyenoord werkzaam als scout. Metgod: ‘Ik had het op zich prima naar mijn zin in deze rol, maar heb altijd het gevoel gehad dat ik nog niet klaar was met mijn trainerscarrière en dat er ergens nog wat moois in het verschiet lag. Dat blijkt wel nu Portsmouth voor me is gekomen. Tegelijkertijd vertrek ik met pijn in het hart. Na 20 jaar is Feyenoord een deel van me geworden en niet alleen van mij, maar ook van mijn gezin.’

Metgods zaakwaarnemer Ger Lagendijk liet weten buitengewoon ingenomen te zijn met de manier waarop Feyenoord met het plotselinge vertrek van Metgod is omgegaan. ‘Dat verdient een groot compliment’, aldus Lagendijk. ‘In het hedendaagse voetbal stellen clubs zich wel eens anders op, maar dit heeft de club heel snel en netjes opgelost.’

‘Dit is een kans die we John niet willen ontnemen’, aldus algemeen directeur Eric Gudde. ‘Na 20 dienstjaren zal hij gemist worden bij Feyenoord, maar wij wensen hem ontzettend veel succes in Engeland en zijn er trots op dat Portsmouth bij hem is uitgekomen.’

Must add he was affectively sacked this summer when van Marwijk left..
RIP Bob Crow

Old November 11th, 2008, 16:11   #116
chivu
Forum Manager
Xtratime Legend

chivu's Avatar

Teams: Ajax | Oranje
Surprise move. Guess Adams is back drinking again or else is experiencing the same things as Obelix and the magic posion. Had enough for a lifetime already.
chivu is offline   Reply With Quote
Old November 11th, 2008, 16:30   #117
Wally
Administrators
Xtratime Elite

Wally's Avatar

He can also immediately say hi to old friend Wotte

The south coast is ours
RIP Bob Crow

Old December 2nd, 2008, 09:13   #118
Wally
Administrators
Xtratime Elite

Wally's Avatar

Quote:
Chris Woerts naar Premier League
Van onze Telesportredactie

SUNDERLAND - Nadat eerder al Nederlandse voetballers en trainers gewild bleken in de Premier League, heeft een club uit de rijkste competitie van Europa nu voor het eerst ook een Nederlandse voetbalbestuurder vastgelegd. Chris Woerts, voormalig commercieel directeur van Feyenoord, gaat aan de slag bij de Premier Leagueclub Sunderland.

Bij de club van manager Roy Keane wordt Woerts verantwoordelijk voor de internationale commerciële contacten. Voluit heet zijn functie international business development director. Woerts reisde afgelopen weekeinde al naar Sunderland voor ontmoetingen met de Amerikaanse eigenaar Ellis Short en trainer Keane. Woerts had na zijn vertrek bij Feyenoord de keuze uit meerdere aanbiedingen, onder meer ook vanuit het Midden-Oosten.
....and while we're stuck with ten more years of the Bosz
RIP Bob Crow

Old December 4th, 2008, 15:44   #119
Wally
Administrators
Xtratime Elite

Wally's Avatar

-We've been fined against by the UEFA. This time, a thousand euros, for fireworks being displayed after winning the game against Kalmar.
No word yet on what will be done with us after the events in Coruna

-but on a lighter note, we've received 308.093 euros from UEFA for providing players for Euro 2008 (de Cler and van Bronckhorst...and lijnkeeper Timmer (not sure if he was in the squad)). Ajax got 481.746 (Steek, Huntelaar, Heitinga, Urby?) while AZ got half what we got (just de Zeeuw).
RIP Bob Crow

Old December 4th, 2008, 16:08   #120
chivu
Forum Manager
Xtratime Legend

chivu's Avatar

Teams: Ajax | Oranje
Urby didn't play at the Euros, only at the Olympics.
chivu is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules