Xtratime Community banner

Paauwe retired

681 views 6 replies 5 participants last post by  El Lobo 
#1 ·
For the Feyenoorders this deserves a special thread I think...

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=136580

link above said:
Paauwe is het plezier verloren en stopt per direct met voetballen
Maandag, 31 januari 2011 om 15:00

VVV-Venlo zet haar strijd tegen degradatie verder zonder Patrick Paauwe. De verdediger, die het seizoen nog begon als aanvoerder maar de band vorige maand al inleverde omdat hij zich op zijn eigen spel wilde gaan richten, heeft besloten om per direct te stoppen met betaald voetbal. “Ik ben opgelucht dat ik de knoop nu heb doorgehakt”, zegt de routinier.

De 35-jarige verdediger zegt op de website van Sport-Promotion dat de slechte resultaten van VVV aan hem knaagden. “De twijfel nam met de week toe'', erkent hij. “Ik kreeg steeds meer last van kleine fysieke ongemakken. Het duurde steeds langer voordat ik me echt weer honderd procent fit voelde. Ik moet eigenlijk aan mijn teen geopereerd worden, maar stelde dat in het belang van het elftal steeds weer uit. Ik moet me eigenlijk na elke wedstrijd laten behandelen aan mijn rug, daar heb ik al jarenlang last van. En dan had je natuurlijk nog de resultaten, het ontslag van trainer Jan van Dijk en alle commotie rond de club. Ik merkte dat mijn plezier aan het verdwijnen was.''

Afgelopen weekend werd hij gepasseerd voor de wedstrijd tegen AZ. “De twijfels had ik al, dit heeft me wellicht wel het laatste zetje gegeven om de knoop door te hakken. Zodra je voelt en erkent dat je geen voldoening meer uit het voetbal haalt, moet je eerlijk zijn. Tegenover jezelf en tegenover de club. Ik heb gisteravond Mario Captein op de hoogte gebracht van mijn besluit om per direct te stoppen. Vanmorgen hebben we nog een kop koffie met elkaar gedronken en zijn we in goede harmonie uit elkaar gegaan.''

Paauwe begon zijn loopbaan bij PSV en speelde vervolgens nog in de shirts van De Graafschap, Fortuna Sittard, Feyenoord, Valenciennes, Borussia Mönchengladbach en VVV. “Ik wens VVV al het goede toe voor de toekomst en zeker voor dit seizoen'', besluit hij. “Ik heb het hier uitstekend naar mijn zin gehad, zeker het eerste jaar. Ik hoop dat de ploeg het zal redden en in de Eredivisie zal blijven. Met de steun van de supporters, want die zijn fantastisch. Ze zijn ons altijd blijven steunen, in goede en slechte tijden. Ik hoop dat ze dat blijven doen de komende maanden. Dat kan het elftal gebruiken.''
Having read that, read this on a VVV-website posted a few days ago...

It started all here --> http://www.venlonaren.nl/venlonaren...022-column-open-brief-aan-patrick-paauwe.html

Anyway he's had a very nice career, but I agree with what's in the column above, his career lasted half a season too long.
 
#2 ·


:proud::proud: Patrick Paauwe :strong:

Who will now be the skipper?
 
#4 ·
Tóth will stay on the midfield.

Normally it should be Yoshida and De Regt as centerbacks, but as Yoshida was at the Asia Cup Leemans played at the back, which wasn't really a succes...

Another option would be moving El-Ak to the center together with De Regt and play Fleuren as left back.
 
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top